Loading...
dk

Fjernbetjening af klimaanlæg/sædevarme | Tesla Forum

texIDAS
texIDAS Dec 20 '17

Hej i TESLA-land, -og Glædelig Jul!

Jeg har læst om, at der pusles med en software-opdatering, således at man kan forvarme batteriet inden start, når bilen er "plugged-in"!

Det vil give nogle yderligere kilometer, og det er en udemærket ide!

SPØRGSMÅL:

Hvor mange af Jer kunne tænke sig at få en funktion, der kan tænde for sædevarmen (-og rattet, hvis man har købt det med!) i et antal minutter, således at både sæde og rat er tempererede, når vejret er råt!

Skærmbilledet for klimaanlægget i app'en kunne se sådan ud! -med mulighed for at taste på sæderne og rattet, og mulgihed for at indstille minutter. Funktionen måske kun mulig, hvis bilen er "plugg'ed-in"!

KS
KS Dec 20 '17
Funktionen med at varme batteriet er ikke ny - den er fjernet forrige vinter for at spare strøm. Før det var det således at var bilen koblet til og der blev sat kabinevarme på max, så ville den også varme batteriet op. Brugte det altid om vinteren og det betød ret meget for forbruget.

Havde lavet et program der om natten satte bilen til at lde til 80% og så en times tid før jeg skulle bruge bilen, skiftede den automatisk/programmeret til 90%. Ca 30 minutter før jeg skulle bruge bjilen, varmede den aå op med max heat, og så var bilen klar når jeg skulle afsted :-) Dejlig varm, isfri og med varmt batteri..

Så funktionen er velkommen tilbage - nu da strømmen koster det samme uanset den bruges til ladning eller opvarmning af bilen!
MOS
MOS Dec 21 '17

Udmærket idé, som jeg undrer mig over, at Tesla ikke allerede har implementeret, da det ligger lige til højrebenet og ikke burde være særlig svært.

Det har dog nok ikke topprioritet. Jeg lever fint med kolde sæder og rat, når jeg sætter mig ind i bilen. De bliver alligevel ret hurtigt varme (~1 min.), så de er behagelige.

Men hvorfor egentlig lave en mulighed for at indstille minutter? Er det ikke fint nok med en on/off funktion (evt. indstilling af varmeniveau 1,2 eller 3 på sæderne)?

texIDAS
texIDAS Dec 21 '17

Vores ven i Norge,-Bjørn Nyland, har mange gode ideer, og i starten af denne video viser han, hvad han synes om den "nye" version af app'en til X'eren.

Han er jo lidt kuldskær og har foret sin S'er med skumgummi og andet, men lyt lidt til ham:

https://www.youtube.com/watch?v=aOXYcnZiQpU

hottempo
hottempo Dec 23 '17
KS: Hvordan havde du lavet det program?
KS
KS Dec 24 '17
Hottempo:
Det blev lavet i NODE.js og Tesla API.
Silden
Silden Dec 24 '17

KS: Ved du hvad man skal poste til for at tænde batterivarmen? Er det lavet som de andre API-kald? Sidder også og roder lidt med NODE.js

Venlig hilsen

Silden

KimT
KimT Dec 25 '17

Citat fra hottempo KS: Hvordan havde du lavet det program?

Det kan også klares via VisibleTesla.

@Silden. Tror ikke kan kan tænde selvstændigt for batterivarmen. Som jeg læser release notes på IOS app'en sker det automatisk når de er koldt og man forvarmer bilen. 

ErikBH
ErikBH Dec 28 '17
Quote from hottempo KS: Hvordan havde du lavet det program?

Kens opslag fra 2013 om TeslaMS - http://www.teslaforum.dk/forum/topic/43 ;

Jeg bruger selv teslafi.com til at schedule med, det fungerer rimeligt, trods det at UI'en ikke er lavet til mobilbrug. Dog er det fedt at kunne bruge det fra pc'en - og statistikkerne er rigtig gode.

Til test af teslafi.com kan man skrive erik i referal - så er der en måned til at teste den gratis i.

vh, Erik

skinke
skinke Jan 3

Låner lige en plads her.

Er der nogle der kan fortælle mig hvad ikonet i øverste højre hjørne betyder? 

Det er når man slår til varmen via App.

KimT
KimT Jan 3

Det betyder bare at batteriet også er ved at blive varmet op

MOS
MOS Jan 3
Citat fra skinke

Er der nogle der kan fortælle mig hvad ikonet i øverste højre hjørne betyder? 

At der er 51% strøm på batteriet på din mobil.

/s

Nåå... det var ikke det, du mente? Se ovenstående svar fra KimT. 

PeterE
PeterE Jan 3

Se evt en video her om netop det fine lille ikon: 

https://www.youtube.com/watch?v=vE_0IU3Fexw#action=share