Loading...
dk

Gratis opladning på Comwell hoteller - eller ej? | Tesla Forum

cvitting
cvitting Sep 1 '14

I stedet for blodstrykssænkende medicin, vælger jeg at dele en særdeles negativ oplevelse med jer elbilentuiaster.

Som jeg vist tidligere har nævnt her på forum, har alle Comwell-hoteller i Danmark indgået en aftale med Clever om gratis opladning af elbil når man enten deltager i konference eller overnatter på deres hoteller.

Artiklen ses her:

https:///...ilister-paa-comwell/

Jeg havde derfor glædet mig til at overnatte på Bella Sky (som jo er et Comwell-hotel) i går aftes, og som jeg i øvrigt gør ca. 30-35 overnatninger pr. år.

Før ankomst ringede jeg for at forhøre mig om det praktiske, altså om jeg skulle hente et ladekort hos receptionen, eller hvordan det lige fungerer.

Det vidste receptionisten ikke lige, og skulle lige høre med en kollega.

Jeg skulle blot køre direkte til elstanderen, og anvende mit eget Clever opladekort...

Jamen, så betaler jeg vel også selv for opladningen?, hvilket hun bekræftede...

Jamen I har jo gratis opladning for overnattende gæster... Nej, det har vi ikke, men vi stiller fine P-faciliteter til rådighed ved opladning af elbil...

Nej, I har en aftale med Clever, som fremgår af jeres hjemmeside (her huskede jeg forkert - det fremgår af Clevers hjemmeside).

Nå, men bilen skulle jo have strøm, så den blev tilsluttet med mit nyerhvervede Clever ladekort - så kunne jeg vel efterfølgende få dem overbevist om, at jeg havde ret ...

Da jeg skulle checke ind viste hun mig teksten på deres hjemmeside om at de tilbyder fine P-faciliteter til rådighed. Ja tak, en P-plads og betaling for parkering. Så langt er jeg helt med ...

Jeg viste hende så aftalen omtalt på Clever' hjemmeside, som hun dog fuldstændigt ignorerede.

Det irriterede mig i den grad af, at jeg blev mødt med en kold afvisning om, at det bestemt ikke gælder på deres hotel.

Jeg skulle ud på en køretur, og valgte at ringe til salgs- og marketingdirektøren hos Comwell, som i artiklen er citeret for samarbejdet, og nævnt med navn og mobilnummer såfremt man har brug for yderligere information.

Han kunne ikke lige svare på, om de havde gratis opladning for elbiler... Selv om han ordret er citeret på Clever' hjemmeside:

-Vi tror på, at flere og flere fremover vil vælge elbilen, og derfor vil vi gerne gå foran og vise vejen ved at tilbyde gratis strøm til elbiler til glæde for hotellets gæster. Aftalen med CLEVER gør os i stand til at tilbyde alle de gæster, der kommer til hotellet i elbil opladning ved os, og det ser vi både som en konkurrencefordel og som en måde, hvorpå vi kan være med til at fremme grøn transport, siger Henrik Hjorth fra Comwell.

Jeg aftalte med salgs- og marketingdirektøren, at jeg ville sende ham et link til artiklen på clever.dk, som han ville undersøge mandag (i dag)

Jeg har ikke hørt et kuk, og tænker at det vil være OK at spørge panelet her, om jeg kan have misforstået noget i denne forbindelse...???

Hvis jeg ikke hører fra Comwell i morgen, vil jeg naturligvis kontakte kommunikations- og marketingdirektøren hos Clever, som også er medunderskriver på artiklen på deres egen hjemmeside...

Hilsen en frustreret Comwell- og Clever-kunde men super tilfreds Tesla S-ejer :-)

/Claus

Forummets indlæg er redigeret af cvitting Sep 1 '14
kajakaj
kajakaj Sep 1 '14

De må helt klart give fuld refusion af dine udgifter og kompensere "svie og smerte" med en flaske god rødvin som konduite for manglende intern information og service.

T3S7A
T3S7A Sep 1 '14

Selvom det skulle ende med at du ikke bliver takseret for strømmen, er det virkelig dårlig service fra Comwell side af. Nu ved jeg ikke hvad du har givet for en overnatning, men normalt er Comwell ikke blandt de billigste. At man så stiller sig på tværs for 50kWh strøm, som de jo nok ikke betaler afgift af, og trækker fra i deres driftregnskab. Det er næppe mange penge på bundlinjen. 

Tager man eks. Tyskland, så vrimler det med muligheder for at lade gratis ved hoteller, indkøbscenter, kommuner mm. 

cvitting
cvitting Sep 1 '14

@T3S7A. Helt rigtigt. Jeg har en firmaaftale med nogle få % i rabat på værelsespriserne. Men betaler typisk 1200 - 1300 pr. nat - det kan variere helt nede fra 900 på kamapagnetilbud eller som for nylig 2.800 ved næsten fuldt booket ... Så ja, skuffende dårlig service til en trofast og relativt hyppig kunde - jeg overnatter i hvert fald alle mine Kbh-overnatninger hos dem ... eller rettere har gjort. Udfaldet af min henvendelse vil afgøre om jeg søger andet hotel. Jeg er i hvert fald ikke typen der bliver gjort til grin for mine egne penge - den går ikke !

Forummets indlæg er redigeret af cvitting Sep 1 '14
Kiefer
Kiefer Sep 1 '14

Jeg synes bestemt ikke du har læst forkert, jeg havde opfattet det på samme måde og var egentlig klar til at bestille overnatninger på diverse Comwell hoteller i DK i stedet for Scandic som jeg normalt bruger, prisen er jo nogenlunde den samme, men de (Comwell) udtalte jo stort og flot at de ville tilbyde gratis opladning på deres hoteller...

Men det holder måske ikke længere end til marketing sliden, jeg synes jeg klart du skal forfølge dem begge, både Clever og Comwell, det tyder jo klart på at man ikke har ført kampagnen ud i livet??

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Sep 1 '14
Prøvede at søge på bellaskys side. Der står dette: http://www.bellaskycomwell.dk/...3697&newsid=1277
Her står bare det er hurtigladere. Der er gratis ikke nævnt, gad vide om det kun gælder deres alm comwell hoteller.
cvitting
cvitting Sep 1 '14

@krogsgaard. Vi er enige om, at Comwell ikke på deres eget site tilbyder dette. Men det gør Clever til gengæld på deres site - og det endda på vegne af Comwell. Det nærmer sig jo dokumentfalsk, hvis Clever lover gratis strøm på vegne af Comwell, som i værste fald alligevel ikke har lavet en aftale med Clever, og i bedste fald har glemt det på de 2 måneder aftalen angiveligt har eksisteret ...

brianmassesson
brianmassesson Sep 1 '14
Det er meget uprofessionelt af Comwell ikke at have bedre styr på det uanset udfaldet af ovenstående.
krogsgaard
krogsgaard Sep 1 '14
Enig
Kiefer
Kiefer Sep 1 '14

Men Comwell har jo ikke noget med selve ladestanderne at gøre, de er vel ejet og styret af Clever, så det er vel egentlig dem der har et forklaringsproblem, hvis de siger det er gratis på Comwell hoteller?

/Martin

cvitting
cvitting Sep 2 '14

@Kiefer. Jeg er helt enig i, at at det formelt er Clever der har problemet. Men når Comwell er anført som kontaktperson på artiklen, er jeg vel i rimelig god tro, når jeg forventer at kunne oplade gratis på hotellet. Det lyder blot alt for amatøragtigt, hvis artiklen er skrevet og tilbuddet dermed offentliggjort uden Comwell samtykke og/eller vidende. Det kan man næsten ikke forestille sig ... ???

brianmassesson
brianmassesson Sep 2 '14
@Cvitting enig
MartinPedersen
MartinPedersen Sep 2 '14

Kan Clever se at du har ladet på de omtalte hotellers ladere?

For så er der jo en mulighed for at de automatisk ikke fakturere dig for noget, helt uden Comwells indblanding.

Uanset hvad, så ville jeg kontakte Clever som de første.

Kiefer
Kiefer Sep 2 '14

cvitting: Kan også være marketing har været for hurtigt ude i forhold til at de har fået sendt materiale til hotellerne og derefter har glemt det, jeg går ud fra at, Clever skal have sendt nogle ladekort til hotellerne som de kan udlevere når man skal lade til at åbne for standeren. Det skal vel ikke være sådan at man skal have et Clever kort til 400,- for at man kan lade gratis på Comwell hotellerne...

/Martin

MDamm
MDamm Sep 2 '14

Det er helt sort set her. De har lukket hele pladsen ned, men man kan bakke op på bagsiden til to af pladserne...

Forummets indlæg er redigeret af MDamm Sep 2 '14
KS
KS Sep 2 '14
@cvitting:<br />
Hvis du hører fra comwell, så nævn også at de 'stjæler' vores strøm i Middelfart
Forummets indlæg er redigeret af KS Sep 2 '14
krogsgaard
krogsgaard Sep 2 '14

Har i sendt det billede til tesla. Det er sku da ikke godt nok!

krogsgaard
krogsgaard Sep 2 '14

Har snakket med Tesla og sendt dem billedet :-)

Kiefer
Kiefer Sep 2 '14

En privat parkeringsselskab ville jo have tænk katjiiing ud for de blå pladser med maks 45 minutter ;-)

Havde aldrig troet at den dag skulle komme, hvor jeg ville ønske et sådan selskab ville køre forbi en parkeringsplads...

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Sep 2 '14

Man skal bare melde det hver gang, for ellers gør de bare hvad der passer dem. Holder jo ikke man ikke kan lade, der er jo heller ikke nogen der holder markedsdag på en tankstation. Forstår ikke helt hvem der giver lov til det.

Sider: 1 2 »