Loading...
dk

Uregelmæssige knirkelyde | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Dec 29 '17

På det seneste har jeg indimellem oplevet nogle mærkelige lyde fra bilen, som de fleste nok vil betegne som knirkelyde. De er ikke afhængige af farten, men synes at hænge sammen med affjedringen, da de typisk optræder ved ujævnt underlag, og det er ikke altid - eksempelvis var det meget slemt på en del af ruten op igennem Tyskland i dag, men efter en ladepause var lyden væk i længere tid. Jeg har checket bremser og hjulbolte, og kigget under bilen, men ikke fundet noget.

I kan høre lyden her: https://drive.google.com/...MBFOrikGVCC3b8PKTZoU

Er der nogen som kan genkende lyden og har et bud på hvad det kan være?

P85DK
P85DK Dec 29 '17

På Mercedes har man deciderede knirkebøsninger, men de lyder anderledes. Det du har lagt op lyder som noget der gnider op af noget, tror ikke det er i undervognen, mere inde i bilen.

ODE90D
ODE90D Dec 29 '17

@P85DK : Det er svært at vurdere hvor lyden kommer fra, men umiddelbart lyder det til at komme fra undervognen, og ikke inde i kabinen. Har haft alt der kunne fjernes ude, og rusket i alt, men lyden kommer igen.

Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '17

Det kan være krængningsstabilisator bøsninger. Men synes det burde lyde mere knirkende.

Havde det selv på min havnebil, en C3, i lang tid, tænkte det måtte være noget affjedring. Det forsvandt af og til, som regel efter regn. Men kom tilbage efter få dage med tørvejr. For til sidst at være der konstant

Desværre var det fruen der sagde krængningsstabilisator først, og nu høre jeg for det konstant.

Fik skiftet bøsningerne og det er som en ny bil.

 

TorbenS
TorbenS Dec 30 '17

Da jeg for mange år siden var i lære som mekaniker og havde en bil som havde knirke/klonk-lyde, så kom bilen på liften/hen over en værkstedsgrav. Så var der en person som trykkede bilen ned i små nøk og en anden person med fx WD-40eller siliconespray som sprøjtede på ét bøs af gangen indtil lyden forsvandt. Så vidste man hvor det var galt.

ODE90D, du er velkommen til at prøve dette hen over min værkstedsgrav.