Loading...
dk

Valutakurs afhængig pris | Tesla Forum

Reklame
Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '17

Hej

Kunne man forestille sig ligesom prisen blev sat op med x% da dollaren steg til over 7 kr, at den vil blive sat ned igen nu dollaren er i nedadgående kurs?

Fordelen nu vil så være at en sænkning på y% vil afstedkomme en y%+afgift  nedslag i prisen. Idet det er toppen der reduceres i, må det alt andet lige være den fulde afgiftsreduktion der skal regnes med. Altså 20% af de 150%.

Logik vil være nedsættelsen+30% deraf. Men dertil kommer vel også en besparelse på momsen.

mbk
mbk Dec 30 '17

Jeg kan ikke lige helt følge med i denne tanker, men du spørger vist til delta mellem grundpris og gadepris, jeg har kørt nogle tal igennem et regneark, som regner med de nye regler og forbrugstal fra en S75 som godt nok ikke lige kan købes mere, men nok ikke er helt ved siden af alligevel.

Grundpris: 500000 520000 540000 560000 580000 600000

Gadepris: 725930 758430 790930 823430 855930 888430

Så 20000 mere i grundpris giver 32500 mere i gadepris med moms, afgift i mit regneark, udfyldt efter bedste evne og regneeksempler jeg har fundet.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 31 '17
mbk
mbk Dec 31 '17

Kommer selvfølgelig an på model og udstyr etc, men en basis S75D er de 20.000 ~ 0.2 kurspoint. Tesla justerer ca. hver 3 måned, og har Justeret ned mens den er faldet også.

Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '17

Jeg havde ikke lige bemærket løbende prisnedsættelse. Men det har måske faldet sammen med ændrede udstyrspakker. Eks standard luftundervogn og "D".

Min egen tanke var måske hen af kurs 7 ned til 6,3 var 10%. eller ca 60.000 dertil den fortidenværende afgift og lidt mindre i moms. Der kom jeg til noget der lignede 90-100kkr sådan lige hurtigt i mit hoved.

DeaconWP
DeaconWP Dec 31 '17
Jo Ice2EV. Enhver besparelse i import prisen vil udløse en besparelse i afgiften, som jo pt er 30 % af det, der skal betales afgift af. Lige som et tilvalg af udstyr vil koste 130% af liste prisen, fordi den også skal afgiftes.
Ice2EV
Ice2EV Jan 24

Så kom dollaren under 6 kr.

Dertil virker det klart til Mr. Trumps kabinet ønsker kursen væsentlig længere ned........ 

mbk
mbk Jan 25
Quote from Ice2EV

Så kom dollaren under 6 kr.

Dertil virker det klart til Mr. Trumps kabinet ønsker kursen væsentlig længere ned........ 

Fint for prisen af 'min' Model 3, ikke så godt for mine TSLA :)

Stadig et net win :D 

Offes1
Offes1 Feb 9
mange tak for al din hjælp, værdsætter jeg virkelig. Men jeg ønskede at spørge dig om jeg kunne stille dig spørgsmål her? jeg er ny.
mbk
mbk Feb 9
Quote from Offes1 mange tak for al din hjælp, værdsætter jeg virkelig. Men jeg ønskede at spørge dig om jeg kunne stille dig spørgsmål her? jeg er ny.

Nu ved jeg ikke hvem du spørger, men spørg da bare løs.

Ice2EV
Ice2EV Feb 10

Det lyder lidt som en google translate af et nigeria brev, PostNord's "vi har pakken til dig" eller SKATs fake breve.

mbk
mbk Feb 12

@Ice2EV

Ja, det er lugter måske lidt fishy

https://xkcd.com/810/

Ice2EV
Ice2EV Feb 18

Er det mig der tager fejl, eller har Tesla Danmark sat prisen ned med 40'ish K på en ny S?

Syntes min egen drøm er faldet fra 966 til 922.

Ikke at det betyder jeg graver dem op i baghaven eller plukker dem på træet, men man må jo drømme ;-)

mbk
mbk Feb 18

@Ice2EV

Ja, der er vist kommet en lille korrektion.

Model S uden nogen options står til 775k mener den var omkring 785k tidligere.

Ice2EV
Ice2EV Feb 19

Jeg kan ikke lige gennemskue forskellen.

Før afgift koster 75D 661.400 kr, det kostede den også i sidste uge.

Såvidt jeg kan se så koster next gen og kulfiber det samme som sidste uge.

Det sammen med premium og upgraderet autopilot.

Er der måske kommet en opdatering på beregningen af km/l, således der måske er flere kr i rabat på den konto?

Agon
Agon 3 timer siden

Hmm. Jeg sad for ca. en måned siden og regnede på priserne på Teslas hjemmeside, mest fordi jeg ville være sikker på at jeg regnede rigtigt for Model 3.

Jeg kunne ikke få deres beregninger af registreringsafgifterne på hjemmesiden til at passe og skrev og spurgte dem. De medgav, at der vist var nogle fejl og skrev at de ville regne dem efter.

Det har de åbenbart gjort nu. Råpriserne inkl. moms er de samme (så det er altså ikke valutakurs-justeringer der ligger til grund for prisændringen) men registreringsudgifterne svarer nu til det jeg også udregner dem til, hvilket har givet et prisfald.

Den gode nyhed er at det mærkelige pristillæg der så ud til at være på alle deres modeller nu er væk og dermed ser Model 3 basismodellen ud til at ligge i ca. 330.000 kr. i 2019.

Forummets indlæg er redigeret af Agon 3 timer siden
Reklame