Loading...
dk

Hvad er forskellen på gammel S og ny model S | Tesla Forum

Reklame
koden
koden Jan 6

Ud over en masse udstyr som standard der tidligere var tilvalg.

Har den nye LED forlygter?

Forbedrede dørhåndtag?

mbk
mbk Jan 6

Den har nye LED forlygter, forbedrede dørhåndtag har dne, men det er de gamle blevet opgraderet med på servicecenter.

Her er en liste mellem 12 og 17.

https://teslatap.com/articles/model-s-changes-from-2012-to-2017/

koden
koden Jan 6

dne?

de gamle opgraderet?

I hvilken anledning?

mbk
mbk Jan 6

Der er afaik to designs, uden at slå det op, så er de nyere med 4 micro switches frem for 3, der kom flere på da der så var mindre sandsynlighed for at håndtaget ikke opfangede at man stod og rykkede i det. Måske der også er flere revisioner af ledningsnettet. Men når de blev repareret på garanti grundet defekt håndtag fik de ældre biler det nye design. 

mbk
mbk Jan 6

dne var en slåfejl, der skulle stå den. 

mbk
mbk Jan 6

Tænker du på lige før efter face-lifted? Nu om dage er der forskel i AP hardware, men de første par måneder med face-lift var stadig gammel AP hardware. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 6
koden
koden Jan 6

Jeg tænke fra facelift.

Det var vel der de fik LED lygter?

Forummets indlæg er redigeret af koden Jan 6
mbk
mbk Jan 7

Ok.

Uden at slå det op, er det hvad jeg kan komme fra, fra lige før facelift til nu.

75 kWh og 100 kWh batteri, fremfor hhv 70 og 85/90.

19" slipstream fælge standard

Luftfilter option, bio defense. Dog kan man selv installere det store (kæmpe) filter og få de fleste fordele, såsom mindre lugt og os. Den sidste forskel er vist kun at blæseren kører hurtigere under bio defense, men luften bliver renset lige godt.

Nyt auto pilot hardware, 8 kameraer mod 1, APv2, som dog stadig software mæssigt ikke er nået parity med APv1, men det forventes at APv2 bliver bedre med tiden.

Glastag som standard

LED lygter

Mindre frunk end før facelift grundet kasse til det store luftfilter. Selv en S75 uden AWD har lille frunk.

Generel bedre fit og finish.

Ny front, som IMHO er pænere, og skulle være en tand bedre aerodynamisk.

Midterkonsol

Nogle vægt reduktioner, såsom bagdiffuser der er ændret fra metal til plastik.

På ikke P model er der kommet redesignet bremse kaliper bag der vejer mindre og har Parkeringsbremse indbygget.

Sæderne er blevet vegatarisk/kunstig læder.. Om det er en fordel er jeg ikke sikker på.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 9
mbk
mbk Jan 7

Onboard lader er redesignet, den nye er 3x24A/16kW fremfor 3x16A/11kW. Der er dog ikke mulighed for dual charger så du kan finde nogle tidliger emed 3x32A/22kW.

På et tidspunkt var den nye standard 16A, og man kunne lave en software opgradering til 24A, jeg kan ikke umiddelbart se noget i design studio nu, måske det er standard nu. Det synes jeg også giver god mening, da lade hastighed allerede er en akilleshæl og det er fesent at de begrænser den med software.

Om den nye er mere effektiv ved jeg ikke.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 7
koden
koden Jan 7

tak..godt svar

Reklame