Loading...
dk

Tesla Wall charger problemer | Tesla Forum

Reklame
Gor
Gor Jan 12
Jeg har købt mig en Tesla Wall charger og den er blevet monteret af et autoriseret elektriker firma, den er indstillet til 32A. Men her kommer problemet, når jeg oplader min bil så oplader den kun med 6/6A 3phaset... dvs 20km/t.. da jeg købte Wall chargeren blev jeg fortalt at den kunne oplade helt op til 90km/t .. Hvad skal jeg gøre?? :)
MOS
MOS Jan 12

I Teslaen, på charge menuen kan man indstille, hvor mange Ampere den skal lade med. Check lige, om den ved en fejl skulle være sat ned til 6 A.

Det kan også være, at Wall chargeren har nogle indstillingsmuligheder. Jeg har en anden ladeboks, som f.eks. kan indstilles til 6 A, 10 A eller 16 A.

Ellers må du have fat i elektrikeren igen for at teste installationen.

SuneH
SuneH Jan 12

@Gor, 90 km/t svarer til 22 kW ladeeffekt. Det kan du kun hvis bilen er udstyret med såkaldt dobbeltlader. Langt de fleste model S kan kun lade med 11 kW effekt, svarende til 45 - 50 km/t.

Men ja, 6A er for lavt. Den skal op på 16 A 3 faset for at svare til 11 kW.

Captiva
Captiva Jan 12
Jeg har også Wall charger fra Tesla. Der sidder nogle switches som skal stilles på den strøm der er tilrådighed fra din tavle.
Som MOS skriver er det typisk 3x230 volt v 16 ampere, idet huse i DK normalt er for-sikret med maks 25 amp. Altså svarende til 45 km/h.
Hvis du bor på nedbragt landbrug eller andet kan du være for-sikret med mere og hvis du så også har dobbelt lader i din Tesla kan der ladede med 32 ampere => ca 90 km\h
P85DK
P85DK Jan 12

Behøver ikke være nedlagt landbrug, er huset el opvarmet eller tidligere el opvarmet så vil der rigeligt amp til 32A, men det hjælper stadig ikke hvis der ikke er dobbeltlader.

Tjek side 19 i manualen, der beskrives den switch som Captiva taler om. Laveste indstilling er 6A. Du skal lige tage cover af.

Manualen finder du her: https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/wall-connector-eu/tesla-32a-wall-connector-installation-manual-en-EU-v1.pdf

Gor
Gor Jan 13
Tak for hjælpen!! :))
Reklame