Ja ja, man kender vel sine Mercedes'er, min datter på 4 spotter stjerner på lang afstand, og nu også Teslaer :-)
Der kan også stå en barnevogn i både en ML og GL, og de er knap så firkantede, men ja har man f.eks. en fortid i det danske forsvar er man glad for en G, men med en på 3 år er det vel ikke barnevognen der er brug for længere?
Men efter min oplevelse med min W221 turde jeg slet ikke hoppe på en W222, jeg har fået en enkelt prøvetur ved Hessel i Århus, jeg syntes den blev for dyr, og MB's garanti er jo ikke længere end den almindelige købelov... Hvilket vil sige at i både vores ML og S'er betød det at luftaffjedring døde med 25 måneders intervaller og stadig gør det i konens ML'er, pris ca. 10-15K hver gang... Jeg tror aldrig jeg har brugt så mange penge på reparationer som jeg brugte på min W221, alene den besparelse betaler næsten en Tesla Model S. Nå ja, så kunne jeg få automatisk dufte i en S-klasse... altså kemikalier smidt direkte i hovedet mens jeg sidder i bilen, nej tak. Det eneste jeg egentlig savner fra min Mercedes i en Tesla er distronic, varme i rattet, og det faktum at parkeringssensorer i fronten bliver slået fra når man sætter bilen i bak-gear. Og nå ja, en enkelt detalje i min W221, der var pensionist-udstigningshjælp, det savner jeg i en Model S, at sædet lige kører lidt tilbage når bilen stopper syntes jeg var en fed feature.
Hvis du/I vil hurtigt i gang, kunne det måske være en mulighed at købe en brugt Model S og bestille en Model X?
/Martin
Vi har tidligere haft både en ML fra 2010 og en GL fra 2012 og jeg synes G-klassen var ML'eren overlegen i bagagerumsplads. GL'eren var dog endnu større men vi havde også "kun" 5 sæder i den. Dog er bagagerumsåbningen større i G'eren, det var en klar fordel.
Men nu er knægten jo så gammel, at vi ikke skal bøvle med en barnevogn.
Jeg har haft mange MB'ere i årenes løb men jeg har aldrig haft en så fantastisk, som W222'eren. Komforten er sublim, den æder bare km. op efter km. og da den har alt på udstyrslisten (Med undtagelse af nightvision & Airbalance pakke, dvs. med den kemiske duft, som du nævner) så er der også en sublim komfort på bagsædet, hvor der også er hot-stone massage, varme/køling, el-betjente med memory og jeg skal komme efter dig. Kan stadig finde features, som jeg ikke vidste den havde. PT. har den rundet 20.000 km. og der er ingen fejl & mangler på den. Har 7-9-13 aldrig haft nævneværdige problemer med Mercedes, men ynder også at skifte dem ud, inden de når 50-75.000 km. Måske det først er der, at de viser deres symptomer i så fald :-)
Med den leveringstid, der er på en fuld udstyret Model S, så kan hun sgu godt vente de par måneder og "nøjes" med G-klassen ind til da. Der vil også være ventetid, hvis vi skulle ud og have en ny MB etc.