Loading...
dk

Hvor børnevenlig er Model S? | Tesla Forum

Baronen1
Baronen1 Sep 4 '14
Citat fra sjensen

Børn på 6 og 8 år hos os. Begge sidder i "store" barnestole og det konflikter lidt med taget, men det opvejes så rigeligt af bilens andre kvaliteter.

Enig med @muller i at "seleforlængere er et must" og selv om vi kommer fra en ellers rummelig Passat Variant, så er der virkelig meget plads i en Model S.

En anden "børnefeature".... Navigation er tilpas tydelig fra bagsædet til at ungerne kan se hvor lang tid der er tilbage af køreturen og de kan nemt følge med på kortet. Det sparer os for lidt "hvornår er vi der?" spørgsmål.

Også en stor tak til dig SJensen, for at bidrage med nyttig viden :-) Vores er heldigvis ikke helt så store som dine endnu, hvor vi forhåbentlig ikke får de samme issues, da den nok er udskiftet, inden for 1-2 år alligevel.
Vi har også måtte anskaffe nogle selestrammere til forsøget i dag, med at se om hun kan leve med en Tesla og som tidligere nævnt, går det ganske fint.

Baronen1
Baronen1 Sep 4 '14
Citat fra egernmus

Det er den fedeste "børnecontainer" på markedet! :-) Vi har 3 børn på 2, 5 og 9 år - den mindste sidder i autostol, den største i alm. sele og den mellemste i bagagerummet. Og det er alle pengene værd, at de på den måde kan sidde med afstand til hinanden, så der er meget mere ro i bilen end før :-) Eneste minus er, at der bliver ret varmt i bagagerummet på en sommerdag, for nedkølingen deromme er ikke så effektiv.

/ Eva

Hvordan er nedkølingen på 2. sæderække, ved du dette? Det er ikke noget, som vi har testet vanvittig meget, da fruen er kørt på seminar alene, uden unger på bagsædet.

egernmus
egernmus Sep 4 '14

Nedkølingen på bagsædet er helt fin, det er kun i bagagerummet, at det kniber.

/ Eva

DeaconWP
DeaconWP Sep 4 '14

Baron: Under køreegenskaber er der et link til en artikel om, hvad der sker, eller nærmere ikke sker, ved en påkørsel bagfra.

Smut lige forbi den, og bliv TRYG. :-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 4 '14
Baronen1
Baronen1 Sep 4 '14
Citat fra DeaconWP

Baron: Under køreegenskaber er der et link til en artikel om, hvad der sker, eller nærmere ikke sker, ved en påkørsel bagfra.

Smut lige forbi den, og bliv TRYG. :-)

Helt tryg er jeg dog ikke endnu, da jeg ikke har kunne finde nogle officielle test herpå. Der vil stadig være en G-påvirkning etc. At karossen ikke har taget sønderlig skade, kan både være positiv såvel som negativ.
Må se om jeg kan finde ud af, hvordan den absobere de kræfter der er, når vi snakker påkørsel og lign.

Forummets indlæg er redigeret af Baronen1 Sep 4 '14
Kiefer
Kiefer Sep 4 '14

Baronen1: Husk at hvis du vælger 3. sæderække får du en forstærkning af bagdelen på en Tesla med i købet.

Problemet med test af påkørsler bagfra, er der jo det faktum at de ikke bliver testet af hverken den europæiske eller den amerikanske testorganisation, her tester man kun påkørsler fra siden og fronten. Men de fleste whiplash skader sker jo netop ved påkørsler bagfra.

/Martin

Baronen1
Baronen1 Sep 8 '14

Så har vi fået samlet lidt indtryk af Tesla men der er delte meninger i det lille hus. Endnu er en fastbeslutning ikke klar fra men jeg vil gerne takke Jer alle, for de mange gode råd, bidrag etc. I er kommet med.

Kristian70k
Kristian70k Sep 8 '14

lige en lille sidebemærkning... det er den sikreste bil du kan finde.. så ud over du helt fravælger en bil så bliver det ikke mere sikkert.. 

Lennart
Lennart Sep 9 '14

Har i læst dette, den ser ret sikker ud :-)

http://electrek.co/2014/02/13/what-happens-when-a-tesla-model-s-gets-rear-ended/

Baronen1
Baronen1 Sep 9 '14

Ja, jeg har godt læst den artikel :-) Vi er dog ikke kommet meget videre i "forhandlingerne" herhjemme. Flere faktorer spiller ind, bl.a. at man ikke kan få en Model S med trækkrog og det har vi brug for.

Model X har vi afskrevet igen, designet bryder hun sig ikke om.

Bianco
Bianco Sep 9 '14

Du kan faktisk godt få en trækkrog til Model S, og den kan godt trække en lille trailer - men den må ikke.

Som jeg forstår det, så må du gerne have en krog på, til brug for et cykel stativ - og der er folk som kører med to cykler bagpå, også på motorvej.

Baronen1
Baronen1 Sep 9 '14

Vi har brug for, at den som min. skal kunne trække 1300 kg.

Leth
Leth Sep 9 '14
Ja så skal i ikke have en Model S
Baronen1
Baronen1 Sep 10 '14

Så fandt vi endelig den rette løsning og en TMS er netop bestilt her tidligere dags dato :-) Tak for alle Jeres gode råd.

DeaconWP
DeaconWP Sep 10 '14

Tillykke til Jer, Baron og -nesse. Håber I bliver glade. Og mit tilbud om et besøg, når jeg bliver Tesla ejer, gælder stadig. Det er måske nemmere at vurdere designet på en levende model.

Baronen1
Baronen1 Sep 10 '14
Citat fra DeaconWP

Tillykke til Jer, Baron og -nesse. Håber I bliver glade. Og mit tilbud om et besøg, når jeg bliver Tesla ejer, gælder stadig. Det er måske nemmere at vurdere designet på en levende model.

Tak tak Deacon :-) Det er et tilbud, vi umuligt kan sige nej til - så det benytter vi os gerne af, når du får den leveret :-)

Kristian70k
Kristian70k Sep 10 '14

hvad gør i så med træk krogen? :)

Baronen1
Baronen1 Sep 10 '14
Citat fra Kristian70k

hvad gør i så med træk krogen? :)

Beholder den nuværende SUV som sekundær og afventer om en TMX skal afløse den senere eller ej.

Kristian70k
Kristian70k Sep 10 '14

ok :) velkommen i køen.. sidder selv i den.. december er langt væk synes jeg.. hvad blev din TMS 60/85/P85?

Baronen1
Baronen1 Sep 10 '14
Citat fra Kristian70k

ok :) velkommen i køen.. sidder selv i den.. december er langt væk synes jeg.. hvad blev din TMS 60/85/P85?

Det blev en P85 med Performance Plus og hele pivetøjet. Vi har valgt at bestille den med levering i marts, da fruen synes, at den virkede lidt livlig og formentlig kun vil være endnu "være", når den danske vinter indtræffer :-)

Sider: « 1 2 3 »