Loading...
dk

12V batteri dårligt: garanti eller betal selv? | Tesla Forum

burns
burns Jan 31 '18

Min 85D sagde til mig her til morgen at 12V batteriet trænger til service. Bilen er lige over 2 år gammel. Er det en garantisag eller en betal selv sag? Og hvis det er betal selv, hvad er prisen og hvorfor dækker garantien ikke?

mbk
mbk Jan 31 '18

Hvis dit km-tal er under 80.000km er det en garanti sag.

SuneH
SuneH Jan 31 '18

Under 80.000 km: Garantisag.

Over 80.000 km: betal selv.

Prisen kender jeg ikke. Et gæt er 2000 - 2500.

ElPeter
ElPeter Jan 31 '18
Mit røg kort inden de 2 år (48000 km) og der tog Tesla den på garantien uden diskussion. Jeg ved ikke hvor grænsen går.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jan 31 '18
lasen
lasen Jan 31 '18

Hej

min 85D fra sept 2015 har lige passeret 82.000 km - i lørdags meldte den 12V fejl og jeg skal på værksted om en uge.

Sjov timing :-(

 

mbk
mbk Jan 31 '18

Her er et Lithium batteri istedet for bly, det koster godt nok rimelig meget og jeg ved ikke om det holder så godt i vores kulde, Lithium batterier er ikke så glad for minus grader som bly batterier.

Hold op Tesla har gjort sig umage i at batteriet væk i de pre-facelift :)

https://www.element3batteries.com/product-page/tesla-lithium-12v-battery

DavidS90D
DavidS90D Jan 31 '18
"Hold op Tesla har gjort sig umage i at batteriet væk i de pre-facelift :)"
???
MOS
MOS Jan 31 '18

gemme??

mbk
mbk Jan 31 '18
Citat fra MOS

gemme??

Sorry, ha, ja jeg tænkte at de har gemt det godt væk. Især i forhold til hvor træls det er lige at få det skiftet i vejkanten. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 31 '18
P85DK
P85DK Jan 31 '18

På D-modellerne er batteriet heldigvis ikke gemt helt så langt væk

https://www.youtube.com/watch?v=oXt31Mrfsx4&t=283s

mbk
mbk Jan 31 '18

@P85DK

Ja det ser ud til at være noget nemmere at komme til. 

DavidS90D
DavidS90D Jan 31 '18
Det er netop nemt at komme til batteriet på D-modellerne. <br />
Men på de tidligere "pre-D" biler sidder det godt gemt væk. <br />
Er der nogen der kender til statistik vedr. udskiftning ift. model/årgang/km/kørselsmønster?
Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Jan 31 '18
mbk
mbk Jan 31 '18

Jeg har ikke fundet nogen statistik, men det virker til at de ca har 3 års levetid. Det kan være Tesla har ændret på ladecyklus på nyere modeller der giver mere levetid. Der er som mange andre fejl på Tesla noget der delvist kan fikses med software over the air, men måske ikke er blevet det endnu. Og måske de ikke kan flashe DC/DC converteren med ny firmware.

 

 

burns
burns Jan 31 '18
Nå, jeg fik ikke skiftet batteriet i dag alligevel for, som de opdagede efter at have skulle bilen ad, alle deres 3 batterier på lageret var defekte. Men nye skulle være på vej... Jeg venter spændt.
CanEl
CanEl Jan 31 '18

fik mit 12v batteri skiftet  på garantien ved ca 3 år og 60000 km.

det burde dække 4 år eller 80k som alt andet.

P85DK
P85DK Feb 1 '18

Nogle der ved hvorfor det er 80.000 km i Danmark, men 100.000 km i Norge?

Jabba
Jabba Feb 1 '18
Quote from P85DK

Nogle der ved hvorfor det er 80.000 km i Danmark, men 100.000 km i Norge?

 

Særbehandling og markedstilpasning. Såvidt jeg husker er standarden 5 år og 100.000 km i Norge for de fleste bilmærker. Jeg mener BMW tilbyder 5 år og 200.000 km.

Hilbert
Hilbert Feb 1 '18

Forveksler I ikke med SERVICEkontrakt som i Norge kan/kunne tegnes for 5 år/ 100.000 km eller garanti på sikkerhedsudstyr som er 5 år /100.000 km i Norge såvel som i DK?

Jeg kan ikke se noget om 5 år / 100.000 km  i garantireglerne fra Norge, og hører derfor meget gerne hvor I har det fra. På forhånd tak.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 1 '18
burns
burns Feb 2 '18
Nå, fik skiftet batteriet. Det tog ikke ret lang tid, og det blev taget på garantien. :-)

Bilen er ligge over 2 år og har fået ca 46Mm (megameter). :-D
Sider: 1 2 »