Loading...
dk

Skiferie til østrig i Teslaen - bedste vej at køre. | Tesla Forum

Reklame
webercarbmann
webercarbmann Feb 12

Hvordan kommer man til Østrig i Teslaen uden at sidde i køen omkring Munchen og holde i kø for at komme ind i Østrig pga. grænsekontrol? Jeg har en kollega der stammer fra området omkring Chimsee og hun bekræfter, at den rute der er beskrevet herunder er den de lokale ville vælge, for at undgå at sidde i kø og komme lettest frem. Vi har ikke prøvet den endnu men gør det på lørdag. Jeg tænker at andre kunne lade sig inspirere. 

-Man kommer nordfra og møder

-Münchberg-Nord Supercharger

-Efter denne kørers sydpå ad A9

-I Beyreudt tages vej 22 østpå til man møder A93.

-Man fortsætter sydpå ad A93.

-Wernberg-Köblitz Supercharger

-Der fortsættes sydpå ad A93.

-Regensburg-Ost Supercharger

-Der fortsættes sydpå ad A93 til man møder vej 15n. Denne vej følges.

-Vejen bliver til vej 15 og derefter følges vej 299 hele vejen til

-Mühldorf Supercharger

-Herefter følges A94 lidt østpå til man igen kan tage 299 sydpå

-299 bliver til vej 304 som følges først sydpå og derefter østpå.

Man kan vælge at køre på motorvej A8 ved Sigersdorf men det anbefales at blive på vej 304 og krydse grænsen til Østrig hvor vej 304 bliver til vej 155.  På den måde undgår man den typiske kø af turister ved grænsekontrollen på vej ind i Østrig. Man kan nu fortsætte sydpå i Østrig. Vi rammer Saltzburg superchargeren og Flachau supechargeren (ret ny) der ligger 2 km fra hvor vi skal bo. 

P85DK
P85DK Feb 12

læg de via punkter ind som du ønsker og så fortæller evplanner dig hvordan det ser ud med en Tesla

https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/

MGL
MGL Feb 19

Interessant alternativ rute, der ifølge Google maps ikke er længere end den klassiske motorvejsrute (9-99-8) til Østrig, men giver godt 80 minutter længere rejsetid (grundet høj grad af landevejskørsel). Der skal altså være en del kø på motorvejen før denne rute er fordelagtig. 
Vi har netop været på skiferie i Østrig, og kan bekræfte at trafikken (lørdag morgen/formiddag) kan være kraftig ved grænseovergangen fra Østrig til Tyskland (Jeg har ikke oplevet grænsekontrol for at komme IND i Østrig, men kun den anden vej), langs Motorvej 8 (særligt mellem München og motorvejen mod Innsbruck (93)), og på ringmotorvejen omkring München (99). 

Mit råd er at undgå denne strækning mellem München og Salzburg lørdage i tidsrummet 07-13(?). Hvis dette ikke er muligt vil jeg bestemt være fristet af den skitserede rute. 
Et andet lille staldtips for at undgå køen ved grænsen er at tage afkørsel "Salzburg West"  (v. Tesla Servicecenteret) og så køre vestpå ad hovedvej 1, der ender lige på grænsenovergangen.

God ferie, og kør forsigtigt.   

Reklame