Loading...
dk

Den fantastiske Linux browser vil ikke kører fartkontrol nu .... | Tesla Forum

YESTES
YESTES Feb 15 '18
Er der andre der i denne uge har oplevet at fartkont4ol.nu ikke viser egen position og akrvarsler... ? Det er som der nu mangler et “lag” med disse markeringer. Jeg kan heller ikke længere se min gps tracéers placering, kun kortet....
Jeg har ikke set noget om opdateringer, har I ?
VH yestes
P85DK
P85DK Feb 15 '18

samme her

Damhoej
Damhoej Feb 15 '18

Jeg havde samme problem og genstartede skærmen på "rouladerne", hvorefter det virkede igen.

P85DK
P85DK Feb 15 '18

har restartet skærmen flere gange i løbet af de sidste par dage, virker stadig ikke

YESTES
YESTES Feb 15 '18
Har prøvet reset på begge skærme, at tage strømmen helt, at slå wi-fi til og fra (ikke fordi jeg tror det har nogen forbindelse men jeg prøver alt hvad jeg kan komme i tanke om ...), slået data overvågningen til og fra, men intet virker .... det må vel handle om Linux ikke kører alle lag eller hvad det nu hedder. På fartkontrol vises selve kortet jo fint nok og det flytter sig også mens jeg kører, men bilsymbolet og advarslerne vises ikke. Jeg har også prøvet at slette og genindlæse linket.... intet af alt dette hjælper.
Andre gode forslag ?
Gronhund
Gronhund Feb 16 '18

Jeg har ikke lige fået prøvet med reset af en eller begge skærme, men Trafikalarm.dk/tesla kan slet ikke loade siden. Det startede vist tidligere på ugen eller sidste uge (tænkte ikke lige uderligere over, at det kunne være et generelt (evt. Linux) problem. Jeg skiftede "bare" til Fartkontrol.nu (som jeg i forvejen skifter mellem engang imellemi) .Den kørte nu fint nok i tirsdags. Har ikke lige prøvet siden.

YESTES
YESTES Feb 16 '18
Jeg har i dag ringet til Tesla og fortalt om problemet.... og venligt bedt om at de ringer tilbage når der er noget nyt.
Det skader nok ikke vi er flere der kontakter dem så hvis andre har oplevet dette så vil jeg opfordre til at i også kontakter Tesla....
Hos mig kører Trafikalarm fint i gratisudgaven....med 3 timers forsinkelse
koden
koden Feb 17 '18

Samme her.. virker ikke.

Køb en saphe eller den anden nye udgave.

Hvis du bruger saphe:

Husk ikke at have strøm besparelse slået til på din evt. Samsung tlf. og måske andre modeller.

Jeg har oplevet den ikke virkede hver gang af samme årsag.

Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 17 '18
Larsen
Larsen Feb 18 '18
Min virker heller ikke længere, men jeg havde før jeg læste tråden her, ikke tænkt på at det var et generelt problem. Skal nævne det for Tesla, når jeg skal til service om kort tid.
P85DK
P85DK Feb 18 '18

kan jo også være at fartkontrol.nu bare har lukket for servicen til Tesla browsere, det er jo ganske simpelt at filtrere på

Kiefer
Kiefer Feb 18 '18

Hvad skulle de have ud af at lukke for Teslas browser?

Men samme problem her, og i begge biler.

/Martin

P85DK
P85DK Feb 18 '18

At folk køber en saphe?

Der har jo ikke været en opdatering, så det er ikke browseren. Så det er nok hos fartkontrol.nu 'problemet' er

koden
koden Feb 18 '18

fartkontrol.nu virker alle andre steder... men ja en opdatering som har gjort Teslaens old gamle browser ubrugelig.

 

YESTES
YESTES Feb 18 '18
Det er både clevers kort med ladestationer, fartkontrol,nu og skyeye, eu der er holdt op med at virke hos mig. Derfor må jeg udelukke at alle tre app pludselig ikke virker pga en samtidig opdatering hos tre forskellig firmaer. Det må være browseren.
Jeg skrivet til Tesla på mandag og så besøger jeg også butikken i Bredgade for at sætte gang i sagen.
Det er jo lidt fedt at der er en Tesla i rummet, men det vil være endnu federe med en browser i Teslaen... det er simpelt for ringe at os der har en “gammel bil” dvs to og et halvt år allerede er glemt! Da Jegind købte bilen var der ingen ende på alle de muligheder og opdateringer der ville komme... det er stadig den samm lorte browser og med en håbløs hardware bagved og så har vi fået en indonesisk udgave af google
krymmel
krymmel Feb 19 '18

Det er totalt ringe service at de ikke opdaterer den browser.

Kiefer
Kiefer Feb 19 '18

Rolig nu krymmel, var den god nok i 2012, er den altså også god nok i 2018...

/Martin

Rye
Rye Feb 20 '18

Har samme problem med fartkontol.nu. Kortet vises, men ingen bil-markør og ingen "røde prikker" m.v. Kan ej heller flytte/zoome på kortet. Har prøvet reboot på rat-hjulene, men det hjalp ikke.

MOS
MOS Feb 20 '18

Det er totalt ringe service, at man stadig ikke kan få en opgradering med kassettebåndafspiller. Den kunne ellers fint passe ind i det dertil indrettede hul lige under den store skærm. /s

DavidS90D
DavidS90D Feb 21 '18
Mange observationer og sjove kommentarer her.
Men er der nogen som sidder med konkret viden?
Hvornår bliver sw/fw/kernelhalløj opdateret?
Kommer der mulighed for nyere hw (MCU bytte)?
Oplever vi om få år at elektronikken i bilen er outdated og gør bilen uanvendelig?
mbk
mbk Feb 21 '18
Quote from DavidS90D Mange observationer og sjove kommentarer her.
Men er der nogen som sidder med konkret viden?
Hvornår bliver sw/fw/kernelhalløj opdateret?
Kommer der mulighed for nyere hw (MCU bytte)?
Oplever vi om få år at elektronikken i bilen er outdated og gør bilen uanvendelig?

Der er næppe nogen der ved noget som ikke har en NDA og arbejder i Californien. 

Software bliver helt sikkert opdateret, men ingen ved hvornår, sikkert heller ikke engang Teslas CEO.

For at Model S og X skal kunne holde konkurrencen med Model 3, bliver de nok nødt til at lanchere dem med ny kabine og hurtigere system i MCU, der er en rimelig sandsynlighed for at det kan komme i ældre biler, hvis Tesla gider og man har lyst til at betale. Nu er den Nvidia VCM (Visual compute unit) i S&X ved at være ret bedaget og Nvidia har lanceret flere opdateringer, måske er de pin kompatible, måske er de ikke.

Bilen kan mange af de samme ting om et par år, men browseren vil nok føles langsommere da hjemmesiderne formenligt vil blive tungere, men samtidigt bliver nye tablet og telefoner billigere.

 

Sider: 1 2 3 »