Loading...
dk

SC i Holbæk | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann May 6 '21

Billeder fra Kr. Såby. 

webercarbmann
webercarbmann May 6 '21

Flere. 

SUC V3 strømforsyningen antager jeg.  De er fundamenter til 8 stalls.  En af arbejderne talte om levering af en "transformator" i uge 20. 

Ice2EV
Ice2EV May 6 '21

Kan de ikke lige rubbe neglene lidt. Skal til barnedåb i Hellerup i weekenden, kunne godt bruge et skud watt i Kirke Såby på vejen hjem.

webercarbmann
webercarbmann May 20 '21

Opdatering fra Kr. Såby SUC.  Fundamenter og kabeltræk er på plads.  Der er ikke sket noget de sidste par dage. 

webercarbmann
webercarbmann May 27 '21

Opdatering fra 26/5. Der er sket lidt. 

Pumpe og køler til væskekøling af kablet.  Meget cool. 

SuneH
SuneH May 27 '21

Tak for update!

Ice2EV
Ice2EV May 27 '21

Nu har jeg kun været i københavn i bil 4 gange på 51 år. På Søndag er det så 3. gang inden for 2 måneder. Få så smækket de skjold over de ladere og klip silkebåndet. ;-)

KimT
KimT May 27 '21
Citat fra Ice2EV

Nu har jeg kun været i københavn i bil 4 gange på 51 år. På Søndag er det så 3. gang inden for 2 måneder. Få så smækket de skjold over de ladere og klip silkebåndet. ;-)

Hvad skal du med et skjold ? Nu er du jo ikke novice udi opladning mere, så du ved vel hilken ladning du skal bruge ;-)

Ice2EV
Ice2EV May 27 '21
Citat fra KimT
Citat fra Ice2EV

Hvad skal du med et skjold ? Nu er du jo ikke novice udi opladning mere, så du ved vel hilken ladning du skal bruge ;-)

Måske dårligt formuleret. Jeg mente se at bliv færdig med den lader(sæt Tesla skjoldet over, på billedene er de jo blottede), den passer som fod i hose til en tur til KBH og hjem igen via Mols linien.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 27 '21
cth
cth May 27 '21

Det er lige før man savner sin gamle S'er med alle de SuC på vej :-)

webercarbmann
webercarbmann May 28 '21

Update 28/5.  Folkene vidste ikke hvornår den er online.  Noget med elselskabet der skal koble transformatorstationen til nettet.

Se indmaden af V3 stallen. Overgang fra kraftigt kabel til skinner til væskekølet kabel.  Nice. :)

I

kapsel
kapsel May 28 '21

"MADE ON EARTH BY HUMANS"

Sødt.

jpx
jpx May 28 '21

Tak for billederne, er især facineret af indmaden i standeren :) 

Noogi
Noogi May 28 '21
Citat fra kapsel

"MADE ON EARTH BY HUMANS"

Sødt.

Ja god humor. Det har de gjort i årevis på deres printplader samt en masse andet som denne indpakning...

PeterE
PeterE May 28 '21

"Designed by a computer, built by a robot, promoted by the gimmick department - and driven by an idiot"

Fedt med SuC i Holbæk, selvom det var hyggelig at parkere og oplade ved EON nede ved ishuset ved havnen.

jonsiii
jonsiii May 29 '21

Kan høre på rygtebørsen, at det generelt går lidt langsomt med netselskaberne på Sjælland. Det er ikke blevet bedre efter at Radius og Cerius er blevet lagt sammen. CircleK venter også på nettilslutning til deres lynladenetværk.

webercarbmann
webercarbmann Jun 3 '21

Standerne er færdige men der mangler asfalt på de områder der har været gravet op.  Telte kort med teknikerne.  Der arbejder på at tilslutte strømforsyningerne til standerne.  Jeg fik lige et billede af indmaden af en V3 strømforsyning. 

cth
cth Jun 4 '21

Er der ikke nogen af alle de teknikere der sætter SuC op som kører Tesla og kunne komme med noget insider viden :-)

Eller bare generel info om hvordan det foregår.

Er der overhovedet strøm nok i jorden til alt det ekstraforbrug?

Det samme i vores villa kvarterer.

Min elektriker undrer sig, når han ser hvor mange elbiler der er på min vej og dem omkring.

Men som han siger er der nok nogen der har styr på det :-)

Eller ikke....vi har haft en del strømudfald det sidste års tid.

Bianco
Bianco Jun 4 '21

Kan desværre ikke finde kilder, men jeg mener at elsektoren (DK) for et år eller to siden bad om 50 mia kr til opgradering af elnettet. Det interessant var at de 45 mia kr var til dækning af udestående vedligeholdelse, og de 5 mia kr var til ekstra kapacitet i nettet pga elbiler.

Bianco
Bianco Jun 4 '21

Fandt lige et partsindlæg fra Dansk Industri, som mener at vi skal bruge 56 mia for at holde status quo, og 23 mia for at være klar til elbiler.

https://www.danskenergi.dk/sites/danskenergi.dk/files/media/dokumenter/2020-05/Elnettet_skal_vaere_klart_til_gron_omstilling_pospapir.pdf

Sider: « 1 2 3 4 »