Loading...
dk

Tesla reservedele, eller mangel på samme... | Tesla Forum

pmamc
pmamc Feb 19 '18

Hej alle

Jeg har desværre været så uheldig at lave en skade på min kære Tesla således at der åbenbart skal bruges nogle reservedele som ikke lige er til at skaffe. Det er selvfølgelig uheldigt og ja, jeg er et kvaj!

Det som jeg vil høre jer om er om i har de samme super elendige erfaringer med fremskaffelse af reservedele. (Det er åbenbart en by i Rusland at få nye reservedele til en Tesla)

Jeg har nu haft min bil (som jeg er den fedeste jeg nogensinde har haft, og ja jeg har haft en del) på værksted i 5 uger. Værkstedet bliver ved med at sige at de mangler reservedele fra Holland og de har end ikke fået nogen leveringsdato.

Er dette et normalt scenarie, at så snart en Tesla er på værksted og skal have lidt reservedele så skal man vente i månedsvis?

Ville bare høre om jeg er meget uheldig eller det bare er normal virkelighed for Tesla ejere...

Med venlig hilsen

Peter

P85DK
P85DK Feb 19 '18

desværre hørt før, har du fået en Tesla låner?

KS
KS Feb 19 '18
Min har også holdt derude i et par uger - afventer nyt main batteri, har en låner X - men savner min egen S’er
pmamc
pmamc Feb 19 '18

Nope...

Jeg har fået en Renault-Låner :o(

P85DK
P85DK Feb 19 '18

hmmm - jeg ville bede en Tesla låner som minimum

griffel
griffel Feb 19 '18
Jeg fik også at vide, at det der ville tage længst tid, var at vente på reservedelene. Jeg har fået min bil tilbage, men jeg mangler et nyt forsæde, som - efter lang ventetid - blev leveret med det forkerte stik. Suk!
Kiefer
Kiefer Feb 19 '18

Åh, altså hvis du tænker på den peruvianske indianer der på sit muldyr leverer Tesla reservedele over andesbjergene, så ja, det har vi også prøvet.

Det tog præcist 4 måneder og 2 dage at få lavet en Model X efter en skade på fronten.

Og i dag kører fruen så rundt i en Model S P90D låner fordi dørene ligger skilt ad ude ved Tesla, de har dog lovet de vil være samlet til i morgen formiddag hvor bilen skal en tur forbi Morten i Odense...

/Martin

pmamc
pmamc Feb 20 '18

Arghhhhh....

Så er mine 5 uger åbenbart ingenting endnu :o(

pmamc
pmamc Feb 20 '18

Nå, men tak for jeres svar alle sammen. (Selvom det er en ringe trøst)

MVHP 

mbk
mbk Feb 20 '18

Ham her er også ret irriteret over situationen.

Tesla producerer ikke hans sæde mere, så han køber et brugt, men sædet skal accepteres af software og det vil Tesla ikke når de ikke har solgt og installeret reservedelen, som han jo ikke kan købe af dem da de ikke producerer det mere.. Han fik det løst under radaren, men det fortæller stadig noget om de udfordringer der kommer.

https://www.youtube.com/watch?v=f4pcaaQiMQA?t=3m10s

SuneH
SuneH Feb 20 '18
Det er jo præcis den slags der gør at man overvejer at sælge bilen inden noget går i stykker. Irriterende, at man skal bekymre sig om den slags.
PeterE
PeterE Feb 20 '18

Jeg smadrede store dele af højre front (nej, ikke min skyld), og Tesla var vist hjælpsomme nok med at sikre Autoskadestuen alle de nødvendige reservedele. Jeg er ikke bekymret længere. Men jeg vil til enhver tid vælge et værksted som kender Tesla.