Loading...
dk

Aero Design Fælge | Tesla Forum

RobertJ
RobertJ Feb 28 '18

Alle her kender vel til Tesla Aero design, ikke et større hit.

De er kommet stærkt igen med Model 3 fælgene, 

Det er eftervist flere gange at der er en signifikant range forbedring med Aero-fælge.
Så hvorfor er der ikke et større udbud, glemmer vi som ejere at efterspørge dem?

Jeg faldt over Borbet AE. #1 #2
Syntes det er mere eller mindre vellykket, og kunne godt finde på at sætte dem på til Vinterhjul til start.

Til sommerhjul kan man lire dem lidt med folie som på #2

Nå summen er at de selvfølgelig ikke har et fit til tesla endnu, men jeg tænker at skrive til dem for at melde lidt interesse.
Den udbydes pt. kun i 7,5"x20" med 114,3 bolt cirkel. ca. €260/stk

Er jeg den eneste der tænker i de baner eller er der flere der kunne have interesse.
Så skal producenten jo vide det!

-R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Feb 28 '18
fmm1000
fmm1000 Feb 28 '18
Det jeg godt gad, var noget plastik, til at klappe på Teslas statndardfælge lige som på Model 3.
Så kunne man have dem på om vinteren og om sommeren, når man er på langfart og ellers pille dem af, når bilen skal se godt ud.
Jeg ville nok ikke give mere end 1-2000 for sådanne fire stykker plastik.
MOS
MOS Feb 28 '18

De der Borbet fælge, du har linket til er nok bedre end ingenting, men stadig ikke specielt aerodynamiske. Jeg tror, æstetikken har haft en højere prioritet end aerodynamikken. For aerodynamikken er det afgørende, at de dels dækker så stor en del af cirkelskiven som muligt, dels at der ikke er skarpe kanter, der kan give strømningsafløsning og turbulens. Sidstnævnte er de i hvert fald ikke lykkedes med.

Hvor svært kan det egentlig være? Det er jo ikke raketvidenskab!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 28 '18
SuneH
SuneH Feb 28 '18

Er helt på linje med FMM1000 - et par billige plastikskiver til at klikke på når man skal til Provence og lige skal klemme 5-7% ekstra range ud af dyret ville være fedt.

RobertJ
RobertJ Feb 28 '18

Mener der går div. samtaler om hvorvidt der skal være en åbning til afkøling af skiver/kaliber.

Der er flere der har lavet et disc design, enda til Model S.
Er dog stadig mest til Borbet fælg designet, det handler jo i bund og grund om at tage de %er som er lavthængende frugt. AE fælgen må være væsentlig bedre end std. 19" eller slipstream for den skyld.

mbk
mbk Feb 28 '18

Denne test siger 4% ved aero wheels på Model 3, der er selvfølgelig noget usikkerhed og flere tests skal til osv osv. men det ser ud til at de har gjort sig rimelig umage.

Jeg vil nok bare pille dem af og glemme alt om de covers efter jeg fik bilen :D

~169Wh/km mod ~176Wh/km

https://www.youtube.com/watch?v=IqGnO6fg4gU

RobertJ
RobertJ Mar 1 '18

https://www.autoevolution.com/news/guy-makes-salad-bowl-aero-wheels-for-tesla-model-s-thinks-they-re-cool-122593.html

Her claimer GDSern op til 10%!
Det er et helvede frem og tilbage med afbalancering.

mbk
mbk Mar 1 '18

10% lyder som cargo cult.