Loading...
dk

Lad din elbil på 10 min | Tesla Forum

Reklame
koden
koden Mar 6

http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/193140/artikel.html?

mbk
mbk Mar 6

Jeg kan forstå at de skal lave en batteri-buffered 'super-lader'.

Det har Tesla haft i flere år, okay 'Nerve Smart Systemes' skal så kunne gå til 350kW mod Teslas ~140kW, men det er jo fløjtende ligegyldigt når bilerne ikke kan aftage mere end ~120kW.

Tæt på spildte EU kroner IMHO, der bliver spildt rigtig mange penge på EU projekter med godt formål men ingen chance i livet for at blive til noget.

mbk
mbk Mar 6

Det vil IMHO være trivielt for Tesla at gå til 350kW ladning, de skal bare stacke flere onboard ladere og have tykkere kabel, men da bilerne ikke kan aftage effekten er der ingen fidus i det andet end marketing værdien.

Her kan man se hvordan Tesla benytter 12 onboard ladere til et supercharger par:

https://insideevs.com/rare-look-inside-tesla-supercharger/

PeterE
PeterE Mar 6

Det er jo ikke (nødvendigvis) en konkurrence imellem Tesla og resten af verden, det er afgørende at sådan nogle som Nerve går ind og udfordrer status quo - ellers kommer vi aldrig videre. Tesla skal også have udfordrere og kamp til stregen. Og visionen eller drømmen om at kunne oplade på 10 minutter er da fantastisk. 

Den gang Tesla byggede en første Roadster sagde vi vel heller ikke: 'Aj, vi har jo allerede Ellerten'...

mbk
mbk Mar 6
Quote from PeterE

Det er jo ikke (nødvendigvis) en konkurrence imellem Tesla og resten af verden, det er afgørende at sådan nogle som Nerve går ind og udfordrer status quo - ellers kommer vi aldrig videre. Tesla skal også have udfordrere og kamp til stregen. Og visionen eller drømmen om at kunne oplade på 10 minutter er da fantastisk. 

Den gang Tesla byggede en første Roadster sagde vi vel heller ikke: 'Aj, vi har jo allerede Ellerten'...

Det her projektet bringer jo ikke opladning af elbilen ned på 10-min, det er slet ikke i ladeinfrastrukturen begrænsningen er, det er i batteriet, noget de slet ikke angriber.

350kW ladere er allerede tilgængelige, dette er bare spild af skattekroner, der er givet en bevilling uden indsigt grundet bombastistiske overskrifter.

Jeg vil gerne lave en 1MW lader så, opladning på 3min, giv mig EU kroner tak :D

Reklame