Loading...
dk

Vi er på vej - og SuC er ikke altid svaret | Tesla Forum

Reklame
PeterE
PeterE Mar 6

Et par gode dage i el-bil, og vi er på vej. 

Jeg er ude og holde et par konferencer, og tiderne skifter - til det gode.

Jeg kørte hjemmefra Espergærde i Nordsjælland, og til Silkeborg, opladede undervejs på Mols-linien. Ankom til hotellet i Silkeborg, og satte bilen til at oplade igen. Afholdte konference dag 1, og kørte mod Nyborg, hvor bilen også holder på hotellet og oplader imens jeg afholder min konference dag 2. Når vi er færdige kører jeg hjem til Espergærde og jeg spilder ingen tid på at lade op, jeg holder ikke på en Supercharger overhovedet.

Kombination af destination charging, opladning på færger, opladning på p-pladser og også SuC'er er fantastisk. Og jeg er aldrig bange for at løbe tør.

Fedt. 

fmm1000
fmm1000 Mar 6

Yes.
Danmark er ved at være godt med, men har lige været i et kæmpeferiecenter i Spanien.
Her var absolut ikke en eneste lader.

Kiefer
Kiefer Mar 10

Enig, Danmark er ved at være godt med når vi snakker Destination chargere, selv mine svigerforældres campingplads har nu et par stykker stående. dog kan initiativet her være blevet påvirket i forhold til interessen fra campingpladsen ;-)

Men vi var lige efter Jul en tur ved et feriecenter i nordtyskland og en kort opladning i Busdorf og så ellers videre de ca. 100 km til feriecenteret og lade på deres Destination charger.

Turen hjem, bil fuldt opladet, kort stop i Rødekro, her var kravet fra børnene jo så også besøg på McD så stoppet blev lidt længere end nødvendigt, og så ellers bare hjem.

Ofte oplever jeg at de stop vi tager, ofte bliver forlænget, ikke på grund af bilen, men mere på grund af resten af familien, der lige skal tisse, have is, lege på legeplads, tisse igen og ellers bare fjolle rundt...

/Martin

MS
MS Jun 7

Ja - der kommer bare flere og flere opladningsmuligheder. Faldt over 2 stk. Tesla-ladere på det gamle Danmarks Akvarium i Charlottenlund forleden - ved dog ikke om de tilhører en af virksomhederne, der holder til der. Men det er som jeg forstår det en fuld offentlig parkeringsplads, så jeg testede lige og det virkede fint. Modsat Emporia i Malmø, hvor der også er 2 stk. Tesla ladere, der ikke virkede sidst jeg var der.

Forummets indlæg er redigeret af MS Jun 7
Heinzzz
Heinzzz Jun 13
SuC`r er?
Gronhund
Gronhund Jun 13

Det er rigtigt, men på den anden side, så ville jeg ikke være foruden SuC. Det er jo også dem der er med til at gøre Tesla den eneste reele langdistance elbil (i mine øjne).

PeterE
PeterE Jun 13
Citat fra Heinzzz SuC`r er?

Supercharger 

PeterE
PeterE Jun 13
Citat fra Gronhund

Det er rigtigt, men på den anden side, så ville jeg ikke være foruden SuC. Det er jo også dem der er med til at gøre Tesla den eneste reele langdistance elbil (i mine øjne).

100% enig. 

Jeg ville heller ikke undvære SuC'erne, selvom jeg på 92000 km har: 

- opladt 14-15 gange på SuC'erne 

-  opladt 50-55 gange på EON på gaden eller på landevejen

- opladt på destination charger ca 20 gange, primært på Comwell

- og opladt resten, dvs 850-900 gange derhjemme på min EON ladeboks

HJJ
HJJ Jun 14
Det er da virkeligt pænt af dig.
Har heller ikke oplevet pladsproblemer på Superchargers.

PeterE
PeterE Jun 14

Hov, jeg forsøger nu slet ikke at være 'pæn' - det vil jeg ikke have hængende på mig. Tværtimod, jeg er egoist ligesom de fleste andre herinde, og jeg nægter bare at spilde min tid på McD eller en Comwell parkeringsplads imens min bil supercharger. Så hellere oplade imens jeg laver noget fornuftigt, dvs imens jeg sover, spiser middag eller passer mit  arbejde :)

Og når det er sagt, så mangler der stadigvæk en SuC i Nordsjælland og den kamp har jeg for længst opgivet. Til turister selvfølgelig. Ikke os der bor der.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 14
MOS
MOS Jun 14
Citat fra PeterE

(...) jeg nægter bare at spilde min tid på McD eller en Comwell parkeringsplads imens min bil supercharger. Så hellere oplade imens jeg laver noget fornuftigt, dvs imens jeg sover, spiser middag eller passer mit  arbejde :)

Hov, kan man nu ikke længere spise middag på McD eller sove på Comwell eller arbejde fra deres parkeringsplads, imens bilen bliver ladet op!? Jeg har personligt kendskab til, at alle de nævnte ting er forekommet jævnligt.

Og når det er sagt, så mangler der stadigvæk en SuC i Nordsjælland og den kamp har jeg for længst opgivet. Til turister selvfølgelig. Ikke os der bor der.

Så måske bare overlad kampen til turisterne, hvis du ikke selv skal bruge SuC'en. Jeg håber, du har andre vigtigere ting at kæmpe for, end en SuC til turister. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 14
Reklame