Loading...
dk

Tesla S P85D vs 70D | Tesla Forum

Reklame
Lennart
Lennart Mar 12

Har i set Bjørn Nyland´s nye video, hvor han laver en test om hvor hurtig en P85D er mod 70D, der er godt nok ikke meget forskel. Jeg har selv en P85D, og kan nogengange godt føle at den er blevet lidt langsommer. Hvordan er jeres vurdering? https://www.youtube.com/watch?v=8hPXz7H0wx0

SuneH
SuneH Mar 12

Det er ikke en 70D, det er en 75D, som er "un-corked". Så ikke helt sammenlignelig med de mange 70D'ere, som kører rundt herhjemme.

koden
koden Mar 12

75D er vel blot den "nye" 70D som svarer til en 90D i acceleration.

samt har mere udstyr fra standard.

mbk
mbk Mar 12
Quote from koden

75D er vel blot den "nye" 70D som svarer til en 90D i acceleration.

samt har mere udstyr fra standard.

Tesla lavede noget de kaldte 'un-corked' som betyder at de lettede den kunstige begrænsning i 0-100 tider. Dette er formenligt gjort for at distancere Model S&X lidt fra Model 3.

Nogle der har fået leveret bilerne og efterfølgende fået fjernet software begrænsning fortæller at den er mærkbart hurtigere efter en software opgradering. De S70, S85 og S70D der kører i Danmark ville sikkert kunne software opgraderes til bedre performance uden nogle særlige bekymringer, det nedsætter selvfølgelig levetid og nok derfor Tesla ikke bare frigiver det til alle modeller.

https://electrek.co/2017/10/21/tesla-unlocking-extra-power-older-model-s-x-75d-acceleration/ 

fmm1000
fmm1000 Mar 12
75D har vist rækkevidde som svarer til 85D.
Har selv en 85D og har et par gang kørt P85D.
P er markant hurtigere i bunden, hvilket også fremgår af videoen.
Over 80 kmt kan jeg ikke mærke forskel.

Som P85D ejer har man jo den mulighed, at man kan luda-opgraderer og så får den altså mere umph over 80 kmt, men ja det koster og er selvfølgelig træls, når andre har fået power-upgrades gratis (85D og 75D).
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Mar 12
SilverBullet
SilverBullet Mar 12
Hvilke power-upgrades har der været til 85D?
mbk
mbk Mar 12

@SilverBullet 

70, 85 og 90 har ikke fået noget, kun nyere 75 og 100.

fmm1000
fmm1000 Mar 12
Da 85D blev lanceret vist ultimo 14, mener jeg den var over 5 sek fra 0 til 100.
En dag i foråret 15 vågner ejere af 85D så op til en softwareopdateret bil, som fra da af var markant hurtigere.
burns
burns Mar 13
85D'eren har det så også med at ødelægge trækakslerne pga det høje moment. P85D har muligvis samme problem. Mine trækaksler er blevet skiftet 1 gang til nogle bedre, men som f.eks. ikke mener løser problemet helt.
MOS
MOS Mar 14
Citat fra burns
85D'eren har det så også med at ødelægge trækakslerne pga det høje moment.

Det har jeg ikke hørt om før. Jeg synes, det lyder lidt mærkeligt, da 85D har to små motorer, som vel hver giver væsentligt mindre moment end den store motor i en baghjulstrukket 85. 

burns
burns Mar 14
Citat fra MOS
Citat fra burns
85D'eren har det så også med at ødelægge trækakslerne pga det høje moment.

Det har jeg ikke hørt om før. Jeg synes, det lyder lidt mærkeligt, da 85D har to små motorer, som vel hver giver væsentligt mindre moment end den store motor i en baghjulstrukket 85. 

Trækakslerne for er nok belastet ca end om det er en P eller ej. Jeg refererer blot til det Tesla fortalte mig. Mine trækaksler for var begyndt at vibrere under hård acceleration og blev skiftet ved 40k service uden udgift for mig. Der blev sat en anden type i som indtil videre opfører sig ordentligt, men som Tesla stadig holdt under observation.
YESTES
YESTES Mar 14

Jeg har kørt 120.000 i min 85D fra juni 2015.

Jeg kører ikke voldsomt hurtigt, men jeg har aldrig sparet på accelerationerne  ;-) og det er jo netop der momentet er størst og så kører jeg forholdsvis hurtigt i sving hvilket også belaster uens på alle hjul og aksler.

Jeg har ingen rystelser, vibrationer eller andet der tyder på at mekanikken ikke holder. Så et "generelt problem" ...det tror jeg ikke., men naturligvis kan der være fejl i dit bach.

Men med tanke på hvor mange Mercedes stumper der er i Tesla, så er meget af det jo også "ingeniøret" rigtig godt og afprøvet i årevis i MB.

Faktisk har jeg kun haft to fejl, ladestikket i baglygten er skiftet og dørhåndtag /skiftet (knækket ledning) .

VH YESTES

Mugge
Mugge Mar 15
Jeg har kørt 43000 km i 85D

Den første bagerste trækaksel blev skiftet ved ca 6000 km
Den anden trækaksel foran blev skiftet ved ca 25000 km
Nu er en af de bagerste trækaksel begyndt at larme igen (høj hyletone)
Ved kraftig acceleration
KimT
KimT Mar 15

Mugge jeg tror det er godt at i ikke kører så mange km i jeres - med alle de problemer du har haft -> altså at der stadig er garanti på den

Reklame