Loading...
dk

Bedste rute til Gardasøen | Tesla Forum

Rye
Rye Mar 29 '18

Har planlagt at køre på sommerferie til Gardasøen (østsiden). Afhængig af hvor/hvordan man søger på ruteplanner vises umiddelbart to forkellige ruter gennem Østrig til Innsbruck og Brennerpasset:

1) via rute A14 og A12 over Bregenz ved Bodensee (nær Lichtenstein og Schweiz)

eller

2) den mere direkte vej på E7 over Kempten og Leermoos

Et tredje alternativ er naturligvis over München, men er dog ikke sikker på, at det helt kan hamle op med de to ovenstående (især når man kommer fra Jylland og dermed kører på E7 ned gennem Tyskland).

Er der nogen, der har erfaringer med hvilken rute, der er bedst/hurtigst?

ErikBH
ErikBH Mar 29 '18
Citat fra Rye

Har planlagt at køre på sommerferie til Gardasøen (østsiden). Afhængig af hvor/hvordan man søger på ruteplanner vises umiddelbart to forkellige ruter gennem Østrig til Innsbruck og Brennerpasset:

1) via rute A14 og A12 over Bregenz ved Bodensee (nær Lichtenstein og Schweiz)

eller

2) den mere direkte vej på E7 over Kempten og Leermoos

Et tredje alternativ er naturligvis over München, men er dog ikke sikker på, at det helt kan hamle op med de to ovenstående (især når man kommer fra Jylland og dermed kører på E7 ned gennem Tyskland).

Er der nogen, der har erfaringer med hvilken rute, der er bedst/hurtigst?

Pedanten i mig byder mig at nævne at vejen hedder A7 (Autobahn 7), eller E45.

Ad 1. Fin vej og flot. I forhold til Brennerpasset er der i min erfaring mindre trafik. Vi tog en "genvej" over Splügenpass - en rigtig flot tur, men det tager lidt længere tid. Mulighed for at lave et stop i Milano (og se butikker hvis man er til det eller San Siro hvis man er til fodbold).

Ad 2. Vejen over Lermoos er en del af det via landeveje, hyggeligt men ikke så effektivt. I kommer lige forbi Zugspitze som evt. kan opleves, eller Garmisch hvor man kan se skidrop stadionet. Dog er den måske lidt kortere end hvis du tager omkring München (her er muligheden for at stoppe og se Allianz Arena ;-) ). Ulempen i min optik ved denne vej er strækningen Brennero - Affi. Der er sygt mange biler i juli på lørdage. Du kan komme til at køre 50 km/t hele vejen.

Ad 3. Det er hip som hap - du kan i øvrigt tage A9 længere oppe fra - evt. helt oppe nord for Hamborg hvis der tegner til kø ved vejarbejdet.

Bundlinjen er at om den ene eller anden vej er hurtigst er op til dagskøerne. Jeg ville vælge en vej ned og en vej hjem.

vh, Erik

torvalstrom
torvalstrom Apr 1 '18
Hvis du ombestemmer dig ift. prioritering om hastighed, så overvej en kort omvej gennem Schweiz. Der ligger bl.a. en supercharger lige ved Seerausch restauranten, hvor man evt. kan snuppe en frokost med denne udsigt: https://goo.gl/images/h4jgiz
torvalstrom
torvalstrom Apr 1 '18
Citat fra Nostromo Er der ikke en pæn heftig vejafgift i Schweiz ?
250kr for et år? https://www.ch.ch/en/swiss-motorway-sticker/

Forummets indlæg er redigeret af torvalstrom Apr 1 '18
krabbe
krabbe Apr 2 '18

vi har en gang kørt via A7 og Leermoos, og en gang via A9 og Brennerpasset, til Gardasøen. vi kommer fra den sydlige del af Sverige.og har så taget een gang over fyn, og een gang via Rødby.

vi har egentligt ikke bestemt os hvilken vej vi skulle tage før vi er kommet tæt på afgang, og har så set hvordan det har set ud med Vejarbejde på de forskelleige ruter.

men kom jeg fra Jylland ville jeg nok som udgangspunkt,  tage via A7 og Leermoos. (ligger ved et flot hotel )

i år tager vi A9 (Kroatien), inden vi kører til Gardasøen, hjemturen bliver bestemt af trafikken.

torvalstrom
torvalstrom Apr 2 '18
Citat fra Nostromo Ok jeg husker forkert så, syntes det var omkring 600kr og det bliver liiige dyrt nok bare for et ladning :)
Prisen for vignette og bøf? ;-)