Loading...
dk

6 stk destination chargers ved City2 i Høje Tåstrup | Tesla Forum

Reklame
Bilen
Bilen Apr 20

Så her til morgen, at der er ved at blive installeret 6 stk destination chargers ved City2.

PeterE
PeterE May 3

Fantastisk, netop destination chargers er fremtiden på mange måder (!)

JAndersen
JAndersen May 6
Fedt.... godt gået City2
Jabba
Jabba May 6
Ja godt initiativ. Så må vi se om pladserne får lov til at være i fred for ICE biler.
Hilbert
Hilbert May 6

Ja, man kan have sine bange anelser.

Her et foto fra 3/5 kl. 11.50 ved 6 EON-ladepladser i Emanuel Sejers Gade, Århus.

5 pladser optaget af ICE-biler. Det er vist kommunens P-pladser.

MOS
MOS May 6

ICE-holes!!!

Går ud fra, at der på sætter skilte op med parkering forbeholdt elbiler el. lign. Hvis de ikke allerede har det.

Desværre er der nok en del med kørekort af ældre dato, som ifm. deres undervisning ikke lærte, hvad et P-skilt forbeholdt elbiler betyder. Og derfor er de måske ikke så opmærksomme på det.

TorbenS
TorbenS May 6
Jeg har oplevet manglende respekt for elbil ladepladser i mange lande.
Jeg tror desværre kun at P-bøder kan hjælpe på det.
Jabba
Jabba May 6

ICE holes er der stadig mange af. Især i indre by og visse andre dele af KBH.

Det eneste der virker, indenfor lovens rammer, er uddeling af afgifter. P-vagterne i KBH er som regel også flittige til det ved elbilspladserne, men desværre kan de jo ikke være der hele tiden. 

Desuden vælger ICE spasserne ofte at holde der hele dagen, nu når de jo har fået en seddel i ruden. Ville være godt hvis man kunne indføre hårdere sanktioner, f.eks. højere afgifter specifikt for disse situationer. Har sgu ondt af dem der der bor i byen og kører i små elbiler hvor ladebehovet er større end vores biler. Vi kan i det mindste smutte til nærmeste SC hvis nødvendigt.

Selv forsøgte jeg at lade ved Nørre Voldgade i KBH idag. Mener der er 8 pladser (4 til Clever og 4 til EON) og udover en Hyundai IONIQ der sugede strøm, var de resterende 7 pladser taget af benzin/diesel idioter. Heldigvis var der 5 der havde fået en seddel i ruden, men det ærgerede mig sgu at de 3 sidste ikke havde fået en hilsen.

Kan kun opfordre folk til at kontakte Parkering København eller anden instans, hvis I ser pladserne blive besat af uvedkommende.

Desværre tror jeg ikke City 2 kommer til at håndhæve noget som helst, da parkering i forvejen er gratis i området. Det skulle da lige være hvis de sætter et privat p-selskab på sagen som kan kradse penge ind for ulovlig parkering. Ellers tror jeg pladserne hyppigt kommer til at blive besat af ICE biler, især da pladserne ligger attraktivt i forhold til indgangen.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba May 6
PeterE
PeterE May 7

Jeg tror desværre at del ICE bilister misforstår tavlerne, og jeg tror at en del bare er ligeglade. Lidt ligesom el-bilister også er ligeglade, og tit parkerer på en el-LADEplads bare for at parkere...

Og forresten, betyder undertavlen med ledningen at pladsen er forbeholdt el-biler eller el-biler som lader op? Er det også for plug-in hybrid'er? Giv mig et par timer, så er der herinde - og vi ved jo alting - et par forskellige opfattelser af de par ting.

(det betyder nu ikke at jeg har behov for at kaglde folk for idioter)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 7
fmm1000
fmm1000 May 7
Det mest effektive skilt, som under ingen omstændigheder kan misforståes, og som feks. findes ved superchargeren lige syd før grænsen er følgende:
Parkering forbudt, med undertavlen. Undtaget elbiler under opladning.
PeterE
PeterE May 9
Citat fra fmm1000 Det mest effektive skilt, som under ingen omstændigheder kan misforståes, og som feks. findes ved superchargeren lige syd før grænsen er følgende:
Parkering forbudt, med undertavlen. Undtaget elbiler under opladning.

Enig, ikke til at misforstå. Desværre er den danske officielle undertavle - tjah, et billede af en ledning :) 

Jabba
Jabba May 16

Kan bekræfte at City 2 er i gang med en større ændring af parkeringsarealerne.

Det betyder også at de sætter et parkeringsselskab på sagen, med tidsbegrænset parkering og som jeg forstår det, forbud mod ICE-holes på elbilspladserne. Meget positivt og har lige rost City 2 for dette initiativ. 

Der kommer efter sigende flere ladestandere til på den anden side af bygningen og lige nu hænger destination chargers lidt i bremsen, da de vidst venter på at få opsat andre stik end Type 2, til andre elbiler.

BigK
BigK May 20

Destination chargers - Er de gratis at benytte? :)  

Jabba
Jabba May 20
Quote from BigK

Destination chargers - Er de gratis at benytte? :)  

Som oftest er destination chargers installeret ved hoteller, hvor hotellet som regel kræver at man skal være gæst for at lade.

Ved City 2 vil de som jeg har forstået det, være gratis, men med tidsbegrænset parkering så det ikke bliver udnyttet til andet end formålet.

Nostromo
Nostromo May 21
Det samme som alle dem de har opsat i Rødovre centret, gratis så længe man er inde og handle. I Rødovre skal man aktivere dem på en knap og så lader den 1 time, på den måde undgår man folk der parkerer hele dagen.
jensk2
jensk2 May 30
Citat fra Nostromo Det samme som alle dem de har opsat i Rødovre centret, gratis så længe man er inde og handle. I Rødovre skal man aktivere dem på en knap og så lader den 1 time, på den måde undgår man folk der parkerer hele dagen.

Perfekt, så kan jeg gå ud efter en time og sige 'Hov alle elbil pladserne er optaget, måske mangler folk strøm, jeg flytter lige til en ikke elbil plads fordi jeg har nok saft nu'. Eller jeg kan genstarte opladning, fordi jeg ikke kan nå hjem på kun én times strøm:-) 

Nostromo
Nostromo May 31
Der er 3250 gratis pladser i Rødovre centrum og elbil pladserne er så tydeligt markeret at du ikke oplever en ICE der :) Er vist blevet forlænget ved knappen til 2 timer nu desuden er der skilt med at pladserne er underlagt kontrol med p-Skive så ingen holder der hele dagen.
Reklame