Loading...
dk

Hvilke bremseklodser? | Tesla Forum

Reklame
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 24

Klodser er nu afsendt fra USA. Forventet levering medio september. Samlet pris ca. 145 USD inkl. told, moms og fragt til DK (ca. 950 kr.) Ebay klarer let og bekvemt alt det praktiske med told osv. i samarbejde med Pitney Bowes.

Storm
Storm Aug 25

Kunne du finde begge sæt hos samme sælger på Ebay?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Aug 26

Nej den ene hedder Shop Eddies og den anden Wundercarparts.

webercarbmann
webercarbmann Aug 27

Jeg følger med interesse tråden om bremser og bremseklodser. Ved skift af bremseklodser - gør man så noget ved den lille "kant" der efterhånden opbygges yderst på skiven, der hvor klodsen ikke har fat på skiven? Jeg mener engang af jeg har set en mekaniker der fjernede denne kant med en fil. 

Hilbert
Hilbert Aug 27

Kanten kommer p.g.a. rustdannelse som her ikke slides af.

Jeg sliber kanten ren med en fin slibeskive hvert efterår ved skift til vinterhjul. Samtidig maler jeg den (og navet) med varmebestandig alumaling for at begrænse rustdannelsen(kræver en rolig hånd). Malingen må ikke komme ind på bremsefladen! 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 6

Jeg har nu modtaget klodserne, men er blevet i tvivl om de passer til min model som er en S85 fra start 2015. De klodser som RobertJ henviser til længere oppe i tråden er umiddelbart kun til modeller frem til og med 2014. Er der nogen der kan bekræfte det? I så fald har jeg 4 sæt keramiske klodser til salg :-)

tintin
tintin Sep 6

Jeg fik den anden dag skiftet klodser og skiver på alle fire hjul hos Palles auto i sønderborg for små 12000 kr. Til den pris gider jeg altså ikke selv rode med det. ;-)

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 6

Det indlæg gjorde mig ikke klogere på spørgsmålet Tintin. Jeg gider heller ikke (eller kan) rode med det. Jeg får den lokale mekaniker til det, men han kunne ikke skaffe keramiske klodser derfor valgte jeg selv at købe dem. 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Sep 6
tintin
tintin Sep 6

Sorry Gustavsfar1. Jeg vil tale med min mekanikker og få nogle mere præcise oplysninger 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 7

Helt i orden Tintin. Mon ikke RobertJ kan bidrage med info når han ser tråden.

RobertJ
RobertJ Sep 8
Mener bestemt ikke at der findes flere versioner af brembo kalibrene. Dermed passer klodserne også på alle modeller. Bremse opdatering mod brakesqueel var relateret til egenfrekvens afhjulpet med ny geometri og eller vægt på skiver eller ophæng. Min er Dec 14. Sæt roligt de klodser din early 15er
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 9

Tak for svar Robert. Det gør jeg så.

webercarbmann
webercarbmann Sep 10
Quote from Hilbert

Kanten kommer p.g.a. rustdannelse som her ikke slides af.

Jeg sliber kanten ren med en fin slibeskive hvert efterår ved skift til vinterhjul. Samtidig maler jeg den (og navet) med varmebestandig alumaling for at begrænse rustdannelsen(kræver en rolig hånd). Malingen må ikke komme ind på bremsefladen! 

Hej Hilbert. Tak for svar. Det er kanten yderst på kanten af skiven jeg mener. 

Vh Peter

gronkjaer
gronkjaer Sep 11

den skal bare files lidt.. og man kan bestille både skiver og klodser ved f.eks. refako.. Mener det er omkring 7000 kr. for komplet skiver og klodser hele vejen rundt..Original brembo.

Forummets indlæg er redigeret af gronkjaer Sep 11
RobertJ
RobertJ Sep 19
Citat fra gronkjaer

den skal bare files lidt.. og man kan bestille både skiver og klodser ved f.eks. refako.. Mener det er omkring 7000 kr. for komplet skiver og klodser hele vejen rundt..Original brembo.

Det var dyrt, brembo skiverne & klodser købes i .de  shops til ca. €600

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Sep 19
TorbenS
TorbenS Sep 19

"Det var dyrt, brembo skiverne & klodser købes i .de  shops til ca. €600"

Har du et link ?

P85DK
P85DK Sep 19

https://www.bildeleshop.dk/ får du dem til ca. €700 afhængigt af dagens rabat

RobertJ
RobertJ Sep 20

ABS laver nu også coatede bremseskiver i stil med brembo originalerne, go pris €40 pr stk.

Edit: Fin kvalitet fra ABS, ingen kommentarer fra ingeniøren. Dog fulgte drr ikke ny konisk bolt med i pakken., så bestilles særskilt. Evt tjansen.dk monterede nye skiver fortil i forbindelse med skift til vinterdæk. Ventilerings profil ligner brembo original.
Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Sep 30
gronkjaer
gronkjaer Sep 23

har nu hørt flere der har bestilt ved, bildeleshop og de andre .de virksomheder som jo nok egentligt er samme butik, at der er store problemer med det der bliver bestilt og det man så modtager ikke altid er det samme. prøv at gå igennem trustpilot osv. Dette var grunden til at jeg bestilte her i DK, da jeg ikke gider evt. bøvl med firmaet efterfølgende og skal sende ting retur osv. Men alt efter smag og behag.

Sider: « 1 2
Reklame