Klodser er nu afsendt fra USA. Forventet levering medio september. Samlet pris ca. 145 USD inkl. told, moms og fragt til DK (ca. 950 kr.) Ebay klarer let og bekvemt alt det praktiske med told osv. i samarbejde med Pitney Bowes.
Klodser er nu afsendt fra USA. Forventet levering medio september. Samlet pris ca. 145 USD inkl. told, moms og fragt til DK (ca. 950 kr.) Ebay klarer let og bekvemt alt det praktiske med told osv. i samarbejde med Pitney Bowes.
Jeg følger med interesse tråden om bremser og bremseklodser. Ved skift af bremseklodser - gør man så noget ved den lille "kant" der efterhånden opbygges yderst på skiven, der hvor klodsen ikke har fat på skiven? Jeg mener engang af jeg har set en mekaniker der fjernede denne kant med en fil.
Kanten kommer p.g.a. rustdannelse som her ikke slides af.
Jeg sliber kanten ren med en fin slibeskive hvert efterår ved skift til vinterhjul. Samtidig maler jeg den (og navet) med varmebestandig alumaling for at begrænse rustdannelsen(kræver en rolig hånd). Malingen må ikke komme ind på bremsefladen!
Jeg har nu modtaget klodserne, men er blevet i tvivl om de passer til min model som er en S85 fra start 2015. De klodser som RobertJ henviser til længere oppe i tråden er umiddelbart kun til modeller frem til og med 2014. Er der nogen der kan bekræfte det? I så fald har jeg 4 sæt keramiske klodser til salg :-)
Jeg fik den anden dag skiftet klodser og skiver på alle fire hjul hos Palles auto i sønderborg for små 12000 kr. Til den pris gider jeg altså ikke selv rode med det. ;-)
Det indlæg gjorde mig ikke klogere på spørgsmålet Tintin. Jeg gider heller ikke (eller kan) rode med det. Jeg får den lokale mekaniker til det, men han kunne ikke skaffe keramiske klodser derfor valgte jeg selv at købe dem.
Sorry Gustavsfar1. Jeg vil tale med min mekanikker og få nogle mere præcise oplysninger
Kanten kommer p.g.a. rustdannelse som her ikke slides af.
Jeg sliber kanten ren med en fin slibeskive hvert efterår ved skift til vinterhjul. Samtidig maler jeg den (og navet) med varmebestandig alumaling for at begrænse rustdannelsen(kræver en rolig hånd). Malingen må ikke komme ind på bremsefladen!
Hej Hilbert. Tak for svar. Det er kanten yderst på kanten af skiven jeg mener.
Vh Peter
den skal bare files lidt.. og man kan bestille både skiver og klodser ved f.eks. refako.. Mener det er omkring 7000 kr. for komplet skiver og klodser hele vejen rundt..Original brembo.
Det var dyrt, brembo skiverne & klodser købes i .de shops til ca. €600
"Det var dyrt, brembo skiverne & klodser købes i .de shops til ca. €600"
Har du et link ?
ABS laver nu også coatede bremseskiver i stil med brembo originalerne, go pris €40 pr stk.
Edit: Fin kvalitet fra ABS, ingen kommentarer fra ingeniøren. Dog fulgte drr ikke ny konisk bolt med i pakken., så bestilles særskilt. Evt tjansen.dk monterede nye skiver fortil i forbindelse med skift til vinterdæk. Ventilerings profil ligner brembo original.har nu hørt flere der har bestilt ved, bildeleshop og de andre .de virksomheder som jo nok egentligt er samme butik, at der er store problemer med det der bliver bestilt og det man så modtager ikke altid er det samme. prøv at gå igennem trustpilot osv. Dette var grunden til at jeg bestilte her i DK, da jeg ikke gider evt. bøvl med firmaet efterfølgende og skal sende ting retur osv. Men alt efter smag og behag.