Loading...
dk

Tesla model 3 road trip | Tesla Forum

Reklame
Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
tag68
tag68 May 9

Hej

Som ny på dette forum, håber jeg at dette er det rette sted jeg skriver dette indlæg.

Er der nogle der bekendt med om han stopper andre steder end i København ?,  der var en dansker der forspurgte ham på facebook om han ville lave et stop i det sydlige danmark, mener at han svarede at det ville han, men kan ikke se andre stop end københavn.

mbk
mbk May 9

Velkommen til.

Jeg følger også selv You You Xue's tur gennem Europa.

Generelt tror jeg ikke man kan tage hans tur-plan for gode varer, jeg var tilfældigvis i Wien samme dag som han skulle være for et par uger siden, og kun 20min fra hvor han ville holde, men det virker til at hele hans tur tager længere tid end forventet.

Han har en US model og selvom de har prøvet hvad som helst kan bilen ikke DC lade ved Superlader med en konverter der virker til US import biler i EU og US Chademo adaptor dur heller ikke til Model 3 endnu. Jeg tror egenligt bare at det er protocol mismatch, bilen siger nok 'jeg er en Model 3' og adaptor samt Superlader svarer bare 'dig forstår jeg ikke'.

Summa summarum er de begrænset til AC ladning på 22kW og 43kW ladere, og da bilen kun har 1-faset onboard lader giver det hhv. 7 og 14 kW, som er ret sølle og øger deres ladetid gevaldigt og deraf mobilitet.

Jeg tror ikke man skal tage nogle af hans datoer og steder alt for seriøst, f.eks. står der han er i Berlin (original?) og Salzburg (opdateret?) på fredag, og han har lige været i Milano for et døgn siden. Jeg tror bare man skal følge med og være klar når han er tæt på.

Jeg kunne forestille mig han tog en færge Rostock > Gedser og så tager et stop i København og derefter Målmø, for at spare de kedelige jyske km.

Hvis du kender et sted med 43kW AC lader der passer på hans tur, kan han måske fristes, jeg tror de er lidt opportunistisk, efter hvad der byder sig af lade muligheder, tilbud af overnatning, seværdigheder etc.

mbk
mbk May 9

Links:

https://youyouxue.eu/faq/

https://www.facebook.com/tsla3/

https://www.instagram.com/youyouxue/

http://bit.ly/tsla3

Hans egen disclaimer:

fb.com/tsla3

Please note that all event dates, times, and locations are subject to change and/or cancellation. This event is not officially sponsored by Tesla. Furthermore, the statements, views, and opinions contained on this event page are those of the event organiser and are not necessarily endorsed by Tesla.

MOS
MOS May 9

Det er et meget fedt initiv, at han kører USA og Europa rundt for at vise Model 3 frem, da der helt sikkert er mange interesserede. Men hvad er egentlig hans rationale for at gøre det? Selvom han får lidt donationer og lidt basseører på at tilbyde testkørsler, så dækker det langt fra udgifterne, skriver han. Har han heller ikke noget arbejde, han skal passe derhjemme? Jeg forstår det ikke helt. Jeg kunne også godt tænke mig at rive ½ år ud af kalenderen og bare køre verden rundt, men det går nok ikke rigtigt med familie, arbejde og andre sager...

mbk
mbk May 9

Men hvis han ikke har familie, arbejde og andre sager er det måske rigtig god måde at få en fed oplevelse på :D

Jeg savner da min tid som backpacker :)

MOS
MOS May 9

Jo, men hvad med økonomien? Hvad lever han af?

Som ung backpacker har man ofte ikke store udgifter til bil, bolig m.m.

mbk
mbk May 9

Jeg ved ikke præcis hvad han har lavet/laver, men han havde en Model S før, så han har nok tjent penge eller så har hans forældre..

"

You You Xue is a university student and entrepreneur who splits his time between Oxford and San Francisco. He was in an optimal position to be one of the first to see his Model 3 since he currently owns a Tesla Model S and has an address in the Bay Area. He also chose an almost fully optioned out configuration that guaranteed that his car would be one of the earlier builds. A couple of weeks before his Model 3 was to be delivered, he decided that he would recruit one of his friends and take the Model 3 on a tour of North America to give others a chance to see and drive the car.

"

tag68
tag68 May 10
Jeg vil takke for jeres hurtige og super gode input, det ser ud til at jeg må en tur til København
Og håber han tidsplan passer, jeg er nød til at se den bil, så jeg kan dulme min trang for at købe en anden bil mens jeg venter på min model 3
mbk
mbk May 10

@tag68

Jrg har det på samme måde, måske vi kan fylde en bil henover Storebælt. 

tag68
tag68 May 12
Det kunne være en god ide, jeg er fra Århus
tag68
tag68 May 16
Er der nogle der kan gennemskue hvornår han skal være i Hamburg ?
mbk
mbk May 16

Tror ikke det er til ar forudsige, turen er pt på pause da han er i USA. 

mbk
mbk May 25

Nå, vi skal nok ikke se You You Xues Tesla, han har smadret den. Han siger autopilot rykkede bilen ind i en midter barriere uden varsel. Den ser totalskadet ud, men har heldigvis ikke taget personskade. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 25
KimT
KimT May 26

Den ulykke bliver nok ikke let at opklare når der ingen internetforbindelse har været.

Og mht. rep. så er der nok ikke andet at gøre end at få den tilbage til USA. Han kunne selvfølgelig se om han kunne sælge den til en af Tesla's konkurrenter ;-) 

koden
koden May 26
Citat fra mbk

Nå, vi skal nok ikke se You You Xues Tesla, han har smadret den. Han siger autopilot rykkede bilen ind i en midter barriere uden varsel. Den ser totalskadet ud, men har heldigvis ikke taget personskade. 

------------
Jeg har selv prøvet det, dog heldigvis uden uheld.

4 smalle vejarb. spor på motorvej hvor Teslaen i spor 2 synes jeg var for tæt på lastbil i spor 1.
Den kastede min bil ud i spor 3, hvor der heldigvis ikke var nogen.
Men det var ikke rart....
tag68
tag68 May 26
Så kan det være man skal til at kigge efter nogle billige flybilletter til newyork
mbk
mbk May 26

@tag68 

Det er da en mulighed, måske til California, så kan du leje en I en uge og have et lille road trip.

Jeg tror nok vi for dem at se før vi selv kan købe dem, mon ikke Tesla selv udstiller en af de første om et halvt års tid. 

mbk
mbk May 26

You You Xue har tidligere udtalt at han er faldet i søvn bag rattet og autopilot har reddet hans røv, han kører rigtig mange timer på sit Road trip i en bil der ikke er tilpasset EU og ikke modtager software opdateringer, bilen har formenligt ikke en gang navigation i EU. Men når det er sagt er det jo selvfølgelig stadig mægtigt uheldigt hvis autopilot har medvirket til uheldet. 

Sider: 1 2 »
Reklame