Loading...
dk

Software Update 2018.18.2 301 | Tesla Forum

YESTES
YESTES May 13 '18
Netop opdateret til 2018.18.2

Ikke særlig vildt....

Kan nu tilgå manual fra Tesla logoets underskærm, og

Mobile lader kan opdateres ....

Jeg havde set frem til den nye navigation
Ragster
Ragster May 16 '18
Havde også håbet på navigations opdateringen, men equaliseren kan da gå til 12 igen så lidt er der med :-)
TorbenS
TorbenS May 20 '18
Ny navigation inden sommerferien ?
Det tvivler jeg efterhånden på.. Musk har lovet det i flere år men vi kører stadigvæk underlige ruter uden årsag. Jeg bruger min TomTom til ruten og Tesla navi til Superchargers.
Johannelund
Johannelund May 20 '18
Navigation, Da Tesla Århus indvidede deres nye servicenter efterår 2017 fik jeg at vide at Tesla ville udskifte navigation med tomtom, men sker der noget, nej så vi må stadigvæk bruge alternative navigation til ruteplanlægning, men det kommer nok, når de andre bilproducenter udkonkurrerer Tesla i Europa.
Kiefer
Kiefer May 21 '18

Vi skal vist helt tilbage til 2014/2015 hvor Elon begyndte at snakke om at udskifte navigationen med noget bedre, jeg tror aldrig det kommer til at ske. Vi ser nok mere en ret hård konkurrence fra de andre producenter, og det sker nok allerede til efteråret når Mercedes kommer med deres EQC i Norge...

De (Mercedes har også annonceret at de vil bruge 580M € på at ombygge deres Smart fabrik i Frankrig til at kunne producere EQA fra slutningen af 2019 og starten af 2020. Hvis ikke Tesla snart får styr på Model E, så risikerer de nok alvorligt at løbet er kørt...

Jabba
Jabba May 22 '18

Synes navigationen fungerer fint til mit behov. Har været forskånet for mærkelige ruter, max en håndfuld ruter under den tid jeg har haft bilen.

 

At Tesla skulle prioritere udviklingen af navigationen, når der kommer mere konkurrence er vidst en langstrakt forventning. Kan da godt forstå hvis det er et irritationsmoment, men måske man også burde skænke lidt påskønnelse over den udvikling Tesla foretager på bilerne (gamle som nye) og hvad de gør for hele elbilsindustrien.

 

I forhold til konkurrence, synes mange at se det som et "zero-sum game" hvor alle de nye elbiler kommer til at æde Tesla's kage. Som om elbilsmarkedet forbliver den samme lille andel af totalmarkedet. Det er helt forkert anskuet i min optik. Selvfølgelig vil der være kunder der istedet for en Tesla springer på en Jaguar I-Pace, MB EQ eller Porsche Mission E, etc. når de ellers kommer på markedet.

 

Men alle kommer til at tage markedsandele sammen. Nogle mere end andre og jeg tror mange stadig undervurderer Tesla's evner til at fortsætte med at være ledende indenfor elbilsmarkedet, selvom de langt fra er perfekte. 

 

Elbilsmarkedet bliver større og større og stille og roligt vil folk bevæge sig væk fra denne zero-sum mentalitet. Ligeledes vil "Tesla dræber" fænomenet blive reduceret som markedet udvikler sig.

burns
burns May 23 '18
Autopilot i 110 kmt zone kan nu ikke køre hurtigere end 110 kmt. :-(
MOS
MOS May 23 '18
Citat fra burns
Autopilot i 110 kmt zone kan nu ikke køre hurtigere end 110 kmt. :-( 

Men det må man jo heller ikke... 

burns
burns May 23 '18
Citat fra MOS
Citat fra burns
Autopilot i 110 kmt zone kan nu ikke køre hurtigere end 110 kmt. :-( 

Men det må man jo heller ikke... 

Men har virket hidtil. Man kan dog stadig køre 110 i 90 zoomer nogle steder.
MOS
MOS May 23 '18

Tja, det virker lidt inkonsistent. Der er også 80 km/h landeveje, hvor den tidligere kun ville køre 70. For nyligt vil den dog godt køre 80 samme sted. Til gengæld vil den nu kun køre 50 enkelte steder på en landevej med 60 km/h fartbegrænsning. Der har den ellers altid gerne villet køre 60. Hmm...

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 23 '18
Jabba
Jabba May 28 '18
Quote from burns Autopilot i 110 kmt zone kan nu ikke køre hurtigere end 110 kmt. :-(

Det er ikke og har ikke været tilfældet hos mig uanset software version. Kører p.t. på 2018.20 og kan stadig fint slå AP til med hastighed over 110 på motorvej. Den er stadig begrænset til fartgrænsen på landevej og by.

burns
burns May 28 '18
Citat fra Jabba
Quote from burns Autopilot i 110 kmt zone kan nu ikke køre hurtigere end 110 kmt. :-(

Det er ikke og har ikke været tilfældet hos mig uanset software version. Kører p.t. på 2018.20 og kan stadig fint slå AP til med hastighed over 110 på motorvej. Den er stadig begrænset til fartgrænsen på landevej og by.

Ja, jeg kan pt ikke reproducere det. Men da jeg havde opgraderet ville den ikke tillade højere hastighed end 110 med AP slået til.