Loading...
dk

Forslag til billig elbil | Tesla Forum

koden
koden May 24 '18

Jeg har en del kollegaer omkring mig som netop har købt Leaf.

Kender den jo ikke, og har forholdt mig tavs mens de talte rækkevidder.

Nu kan jeg jo så læse at de nok bliver lidt skuffede...ligesom jeg forventede.

Men der går nok ikke mange år før "vores" rækkevidde bliver slået :-)

Jabba
Jabba May 24 '18
Quote from torvalstrom @jabba yes, vi lader med 22 kW på Tesla laderen i sommerhuset. Akkurat som i min TMS med dobbelt ladere. Er ikke helt sikker på jeg forstår dit andet spørgsmål korrekt, der medfølger kun type 2 kabel (11 kW eller 22 kW alt efter installationen) og et 230v kabel til dem med exceptionel god tålmodighed :-) 

Mit spørgsmål gik på om den max kan trække 22kW? Har læst at en Zoe kan bruge 43kW hurtigladere, men alligevel kun trække 22kW og så er der jo ikke meget hurtigladning over det.

torvalstrom
torvalstrom May 25 '18
Citat fra Jabba
Quote from torvalstrom @jabba yes, vi lader med 22 kW på Tesla laderen i sommerhuset. Akkurat som i min TMS med dobbelt ladere. Er ikke helt sikker på jeg forstår dit andet spørgsmål korrekt, der medfølger kun type 2 kabel (11 kW eller 22 kW alt efter installationen) og et 230v kabel til dem med exceptionel god tålmodighed :-) 

Mit spørgsmål gik på om den max kan trække 22kW? Har læst at en Zoe kan bruge 43kW hurtigladere, men alligevel kun trække 22kW og så er der jo ikke meget hurtigladning over det.

Jeg kan ikke få den over de 22 kW som Sixt også oplyser den kan trække som max.

Men det er rigtigt at Renault skriver den kan klare 43 kW med 400V og 63A

Synes bare ikke jeg kan se noget om detaljer for evt. special konfiguration eller ej. 

Jeg har dog ikke forsøgt mig med at smide Teslaens chademo adapter på og prøve den ved rundt. 
fmm1000
fmm1000 May 25 '18
Næsten alle Zoeer i DK kan ikke hurtiglade på CCS eller Chademo.
De har dog markedets hurtigste indbyggede lader, som kan lade op til 43 kwh, men kun hvis ladestanderen tillader det.
Og det er vist kun de store ABBladere, som også har Chademo og CCS, der kan leverer det. Alle de såkaldte stolper leverer 11 eller 22 kwh.
torvalstrom
torvalstrom May 25 '18
Citat fra fmm1000 Næsten alle Zoeer i DK kan ikke hurtiglade på CCS eller Chademo.
De har dog markedets hurtigste indbyggede lader, som kan lade op til 43 kwh, men kun hvis ladestanderen tillader det.
Og det er vist kun de store ABBladere, som også har Chademo og CCS, der kan leverer det. Alle de såkaldte stolper leverer 11 eller 22 kwh.
Skægt, vi ladede på den store ABB lader fra e-on i Slagelse på vej retur fra Kbh og der kom vi heller ikke over 22 kW. Måske sixt har bestilt en billigere udgave af Zoe? 
ErikBH
ErikBH May 31 '18
Citat fra fmm1000 Næsten alle Zoeer i DK kan ikke hurtiglade på CCS eller Chademo.
De har dog markedets hurtigste indbyggede lader, som kan lade op til 43 kwh, men kun hvis ladestanderen tillader det.

Ingen Zoe'er kan DC lade (CCS eller CHAdeMO). Den kan kun AC lade. Den lader maks 22kW eller 43kW afhængigt af modellen. 43kW modellen er dog ikke blevet solgt i Danmark siden 2013.

vh, Erik

Sider: « 1 2