Loading...
dk

Hvad koster det at vedligeholde en Tesla sammenlinet med en brændstof bil | Tesla Forum

Reklame
jens2
jens2 May 26
Hej. så rullede min Tesla lige igennem det første 4 års syn uden anmærkninger. jeg har stort set ikke haft udgifter til den på de første 180.000km. hvad er jeres erfaringer?
KimT
KimT May 27

Vi har kørt 115.000 på 32 måneder i vores 70D. Omkostninger 30øre pr. km hvor indkøb af vinterdæk/fælge/TPMS samt nye sommerdæk tager det meste. Resten af udgifterne er 1 gang service, 1 gang bremse rens, rep af håndtag samt renovering af p-bremse. Pga. E.on all inclusive og de mange km har "brændstof" kostet mig ca. 8 øre/km. i gennemsnit.

Afskrivning - nu er det jo den billigste model, så den kan nok ikke" måle sig med en P85D ;-), men det betyder ikke det store da jeg ind til videre har sparet min. 80.000,- i brændstof ift den Ford Grand C-max der blev skiftet ud. (hvis det havde været en benzin havde det beløb nok været større).

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 27
Nikolaj
Nikolaj May 27

Min 70D har også været meget billig de første 2.5 år med i alt 53t km. Der har været et 12V batteri på garantien, en difuser til 2 tDKK pga. et latterligt højt vejbump i Lyngby, og så endelig dæk, der har kostet ca. 20 øre / km, da jeg godt kan lide at presse bilen lidt :) Den har fået 2 gange service hos Autoskadestuen med bremseservice for samlet 6 tDKK. 

Mht. opladning har den kostet 25 øre/km, primært grundet benyttelse af afgiftsrefusions-ordningen. Havde det været en tilsvarende ICE, havde det nok snarere heddet 1,5 kr./km, grundet de høje priser på 99 oktan brændstoffet (listeprisen er p.t. 14 kr/L) og mit kørselsmønster. Det giver i sig selv en besparelse på godt 60 tDKK. Afskrivningsmæssigt har den selvfølgelig kostet en del. Jeg regner selv med 5 tDKK / mdr., hvilket ville give en værdi på ca. 500 tdkk i dag, som nok ikke er helt galt. 

Alt i alt er det formentlig under halv pris, af hvad en ny 5-sek ICE havde kostet over samme periode. 

webercarbmann
webercarbmann May 27

Vores 70D er fra dec 2015 og har rullet 135K km. Udgifter foreløbig 2 x service med bremserens til samlet 6000 hos autoskadestuen. Sprinkler pumpe og 12v batteri skiftet på garantien. Nyt "kødben" og ledningsnet til forreste del af ultralydssensorene til samlet ca. 2500.  Vores forudsætning var at rulle 500.000 km på 10 år i bilen til en samlet udgift på 1 mio  -  2kr/km. Jeg tror at det ender med at blive billigere. Under alle omstændigheder så er den plads i budgettet til uforudsete udgifter. Min største bekymring er MCUèn. 

Bianco
Bianco May 27

S85 solgt efter 64.000 km og 3 år. Den kostede 5,14/km i afskrivning + 0,18 til el + 0,18 til gummi + 0,30 til forsikring og 0,12 til stort service.

KimT
KimT May 28

@Bianco - var den "Fully loaded" med ekstraudstyr siden afskrivningen var så høj ? Kunne godt forestille mig at man ikke får meget mere for bilen hvis man havde sat kryds i det hele (lyd, luft, læder, vinter, premium)

Bianco
Bianco May 28

Brugtpriserne svingede en del m de svingende afgiftsudmeldinger. Og så stod der en P85D og ventede pø mig ;-)

Den var medium loaded: læder, soltag, tredie række, luft, tech pakken. 

Kiefer
Kiefer Jun 7
Citat fra jens2 Hej. så rullede min Tesla lige igennem det første 4 års syn uden anmærkninger. jeg har stort set ikke haft udgifter til den på de første 180.000km. hvad er jeres erfaringer? 

Der var ingen anmærkninger til trækket?

Og godt at høre bilen stadig kører godt :)

/Martin

Reklame