Loading...
dk

Nogen der har en 6 sæders Model X i København/Sjælland? | Tesla Forum

Reklame
Jabba
Jabba May 28

Hvis du har ovennævnte og har mod på at vise den frem, må du gerne sige til. Eventuelt via PM.

Har haft fat i Tesla og de har først en 6 sæders hjemme engang i næste uge, men det haster en smule.

Takker på forhånd.

Captiva
Captiva May 30

Jeg var til Tesla arrangement igår hos Middelfart Sparekasse i Horsens. Der havde Tesla en 6 sæders X model P100D med som demo.

Koksfarvet med hvide sæder, havde kørt lige over 16.000 km

Men muligt at den holder til i Jylland, så måske du skal over broen for besigtigelse

Forummets indlæg er redigeret af Captiva May 30
Jabba
Jabba May 30

Jeg har fået kigget lidt på en, så behovet er der ikke længere.

DeaconWP
DeaconWP Jun 1

Hvad bliver så resultatet af dine undersøgelser?

Bliver det til køb af en X? Og hvilken slags?

Jabba
Jabba Jun 1
Quote from DeaconWP

Hvad bliver så resultatet af dine undersøgelser?

Bliver det til køb af en X? Og hvilken slags?

Det var ifm. at noget familie i udlandet overvejede at købe en og ville have mig til at vurdere nogle forskellige konfigurationer samt komfort/egenskaber vs Model S. De ender nok med at købe en X 100D

Har selv overvejet skift til en X. Ideelt en 100D, men reelt ville budget være til en 75D. Er mest til 6 sæders konfig uden midterkonsol, da det gør den lidt mere praktisk. Men en 7 sæders kunne også være med i overvejelserne da 2. række kan lægges ned. 

Har det iøvrigt det helt fint med 22". Rækkevidde tab påvirker mig ikke og komfort er stort set som min S med 21" hvilket er fint. Ville ikke kunne holde ud at se på den med 20". Det ser for småt ud til det rumskib, ligesom 19" er alt for småt til S i min optik.

Kørte fornyligt en 100D med 22" i en dags tid med ca. 40% motorvej/20% landevej/40% by. Undervogn var udelukkende sat i standard højde. Endte med et snit på 274Wh/km. Det var noget lavere end jeg havde forventet, selv i det varme vejr. Det skyldes nok bl.a. at jeg kører mere roligt i en X, på samme måde som når jeg kører SUV generelt. Den øgede frihøjde med bedre udsyn og den mere skvulpene fornemmelse får mig "ned i gear". Meget afslappende.

MOS
MOS Jun 1
Citat fra Jabba

Endte med et snit på 274Wh/km. Det var noget lavere end jeg havde forventet, selv i det varme vejr. Det skyldes nok bl.a. at jeg kører mere roligt i en X, på samme måde som når jeg kører SUV generelt. Den øgede frihøjde med bedre udsyn og den mere skvulpene fornemmelse får mig "ned i gear". Meget afslappende.

Haha... afslappende!? Jeg ligger for tiden med et snit på 130-140 Wh/km i min S85D :-)

Jabba
Jabba Jun 1

@MOS

Jo, men nu er du jo også ekstremen, der gerne kørte på 15" hjul hvis du kunne og kører med puls på 35, med en mental kørealder på 90 ;) Tror ikke jeg overdriver hvis jeg siger at du kunne være kandidat til et Guiness rekordforsøg med det lave forbrug du altid præsterer.

De 274 Wh/km var på 22" og standard højde og inkluderede motorvejshastighed på mellem 110-134 km/t og masser af stop and go trafik i indre by. Jeg gik jo ikke efter at sætte forbrugsrekord. Jeg kørte bare som jeg plejer. F.eks. giver jeg den "gas" op af motorvejstilkørslen hvis der er fri bane.

Andre TMX ejere må gerne melde tilbage med deres forbrug for tiden.

MOS
MOS Jun 1
Citat fra Jabba

@MOS

Jo, men nu er du jo også ekstremen, der gerne kørte på 15" hjul hvis du kunne og kører med puls på 35, med en mental kørealder på 90 ;) 

Korrektion: Pulsen er 53, ikke 35. Mental alder er 9, ikke 90 ;-) Min gamle bil havde i øvrigt 14" hjul med 145/80 dæk - fin størrelse...

Tror ikke jeg overdriver hvis jeg siger at du kunne være kandidat til et Guiness rekordforsøg med det lave forbrug du altid præsterer.

Njarh, så skal vi vist ned omkring eller under de 100 Wh/km. Det er sådan noget med 24 h hypermiling med TACC på 40 km/h i sommervarmen og med slukket A/C (pyh!). Det tror jeg er lidt kedeligt i længden. Jeg kører kun, hvis der er et praktisk formål med turen - såsom at transportere sig fra A til B.

De 274 Wh/km var på 22" og standard højde og inkluderede motorvejshastighed på mellem 110-134 km/t og masser af stop and go trafik i indre by. Jeg gik jo ikke efter at sætte forbrugsrekord. Jeg kørte bare som jeg plejer. F.eks. giver jeg den "gas" op af motorvejstilkørslen hvis der er fri bane.

Jo, jo, jeg er godt klar over, at en X på 22" hjul og en S på 19" hjul ikke er direkte sammenlignelige mht. forbrug. Og det er vores kørestile vist heller ikke(!) :-) 

Jabba
Jabba Jun 1

@MOS

Hypermiling undtaget, tror jeg faktisk godt du kunne høre til toppen af poppen i øko/morfarkørsel under normale praktiske forhold. Har aldrig været i nærheden af 130W Wh/km under normale forhold, selv når jeg har holdt mig strikst til fartgrænserne på alle typer veje. Jeg overhaler så også jævnligt når nogen kører langsommere end fartgrænsen og lader ikke regen bremse mig hele vejen ned til krydset. Til dels pga. min utålmodighed, til dels fordi jeg synes jeg er til mere gene for trafikken, hvis jeg triller hen til krydset.

Økokørsel har dog overgået mine forventninger i forhold til ekstra rækkevidde, så der er klart noget at hente. Mit kørselsbehov er dog fint dækket af den rækkevidde jeg får ud af batteriet med min normale kørestil (som jeg tror er ganske normal), så der er ikke rigtig noget incitament for mig at ændre på den. Jeg har indtil videre undsluppet fartbøde i de 2½ år jeg har kørt Tesla og har i løbet af 23 år kun tilegnet mig 2 fartbøder i den lave ende, så min kørestil er trods alt rimelig tilforladelig.

HJJ
HJJ Jun 5
Ja det er flot med så stort et forbrug
Reklame