Loading...
dk

Der kommer betaling på data i nye biler | Tesla Forum

Reklame
KimT
KimT Jun 24

Det tyder på Tesla vil til at tage penge for data til spotify/trafikdata/streaming på nye biler via en premium service (selve kort og diagnose vil stadig være gratis)

De har snakket om det i mange år (og oprindelig var udmeldingen vist også at det kun var de første 4 år der var gratis). Og de har vist også - som jeg husker det - testet en dual sim kort løsning.

https://electrek.co/2018/06/23/tesla-new-paid-premium-connectivity-package-in-car-internet-features/

PeterE
PeterE Jun 25

Ikke så underligt, og det er jo heller ikke gratis idag - det er bare allerede betalt ved køb af bilen. Jeg ville da personligt gerne betale for 1) bedre dækning og 2) muligheden for at sætte et wifi op i bilen til mine passagerer.

DeaconWP
DeaconWP Jun 26

Det er gratis i 7 år i min bil.

Bliver et WIFI signal, som henter data via bilens mobil netværk data del bedre, end hvis de devices selv streamer fra mobil data nettet?

KimT
KimT Jun 26

Du sidder i en metal kasse som dæmper signalet (nok ikke så meget pga. alu). Men bilen har en udvendig antenne som skulle give et bedre signal.

PS og ruderne er mange gange også behandlet for at tage strålevarmen fra solen - det dæmper også signalet. Derfor skal man typisk placere brobizz m.m. oppe ved spejlet i det sorte felt.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 26
migselv
migselv Jun 27

Hvis der så ville komme en WiFi hotspot funktion med i premium servicen kunne det være en motivator for eksisterende Teslakunder at migrere over til abonnementløsningen.

Desværre blev muligheden for "hotspot" ikke nævnt fra Tesla side lige pt.

En pris på omkring $ 100 per år (her i EU nok omkring € 100) ville egentlig være OK hvis det var inkl. WiFi hotspot uden databegrænsning.

Klaus_
Klaus_ Jun 27

migselv, du har jo allerede premium, som eksisterende Tesla-ejer. Det er kun for nye ejere efter 1. juli, at dette får betydning.

Men rigtigt, wifi hotspot kunne være lækkert. 

migselv
migselv Jun 29

@Klaus, jo det var jeg godt klar over, men min pointe er jo at med den nye ordning ville det kunne give mening at tilbyde WiFi hotspot som del af pakken. Der er ingen Tesla i dag der der har WiFi hotspot via Teslas 3G/LTE dataforbindelse (netop for at begrænse dataforbrug og Teslas udgifter).

Når nye kunder skal betale for denne Premium service kunne det være et salgsargument såfremt en hotspot følger med i servicen.

Ligeledes ville det måske kunne vække interesse i flere af os eksisterende kunder at migrere over til den nye ordning for at kunne få hotspot (uden nødvendigvis at skulle købe en ny Tesla). Det er jo ikke alle der har en flatrate data plan på deres mobil som dækker hele Europa.

Reklame