Loading...
dk

Firmware 2018.26 | Tesla Forum

Reklame
Jevi
Jevi Jul 21

Fik idag 21.7.18 besked om en ny fw-update på min mobil. Prøvede at aktivere den flere gange men med samme resultat: "Prøv igen senere". Både med og uden wifi.

Det er sandsynligvis 2018.26 der rulles ud, men hvorfor disse problemer. Det har jeg ikke oplevet før. Nåh - skal have skiftet 12V batteriet hos servicecenteret på onsdag, så må vi se om fw-opdateringen dukker op i den forbindelse.

Michael84
Michael84 Jul 22
Man kan ikke installere opdateringer når man har et 12V batteri der melder fejl - så det løser sig nok sammen med din udskiftning af batteriet. Men hvis det er samme update jeg fik idag, så er det blot endnu en “Minor fixes and improvements”.
JCBX
JCBX Jul 22
Stop stop stop !

Brug lige 15-20 min på din Tesla

Find topnøglesæt .... 8mm + 10mm + 13mm toppe og skralden

Op med fronten , af med plastik

Ud med frunk badekaret

“First responder loop” ... den orange markeret ledning tages ud af stikket lige under kabinefilteret

Demonter negativ på 12V batteriet

Har du mulighed ... så mål på 12V batteriet .... min viste 12,75V trods defekt batteri gennem 4 måneder!

Sæt negativ på igen efter et minuts tid

Genmonter “frl” ledningen

Genmonter alt igen i omvendt rækkefølge

Luk fronten

Check din Tesla

Den er garanteret fejlfri og klar til ny software opdatering

Og afbestil så dit servicebesøg
Forummets indlæg er redigeret af JCBX Jul 22
ElPeter
ElPeter Jul 22
@JCBX: Mener du dermed at der slet ikke er noget i vejen med batteriet?
JCBX
JCBX Jul 22
JA ... HELT KLART JA

Kiggede på hvilken bil du har listet

Den har det nye batteri

Og fejlen(e) over hele verden kom sammen med en software opdatering

Tesla beklagede da også,at de kom til at stille parameterne lidt snævert

Derfor opstår meldingen

Kan kun resettes ved at udtage “FRL” og negativ polen på 12V

Er du på 9000-9240 postnummer kanten, så gør jeg det gratis for dig

Så kan du filme proceduren til andre at se og lære fra

Iøvrigt var det samme problematik med P-bremse fejlen fra tidligere

Igenen software opdatering som fremkaldte meldingen

Mange fik det udbedret til 8-19.000kr

12V batterier kostede 2000kr i starten af 2018 .... nu koster det 1410kr ....

Og hvad så senere ... skal den virkelig forbi Tesla til flere tusinde kroner , når batteriet endelig går til ....NIX

Jevi
Jevi Jul 27

Tesla Service skiftede batteriet på garantien. Kundebetjening helt i top. Jeg spurgte hvornår jeg skulle forvente at få det skiftet igen. Sikkert ikke allerede igen om 2½år men måske om 5-6-7-8 år, som også er normalt. Efter batteriskift virkede FW 2018.26 installationen.

tintin
tintin Jul 28

Efter at jeg i dag fik opdateringen 2018.26.2 6341863 står der i release note at accelerationen er blevet begrænset. Nogen der ved hvad det betyder. I samme note står der også at man kan begrænse topfarten men det kan man slå til og fra så det er ok men de kan da ikke sådan uden videre neddrosle bilens ydeevne, eller kan de?

YESTES
YESTES Jul 28
Nej, din bil er ikke blevet langsommere, der står at du nu i bilens indstillinger (settings) kan slå det til (når i park) og vælge max km/h mellem 80 -145 km/h. Der vælges en pin kode og du kan så få et varsel på din mobil når din bil kører hurtigere end grænsen du har sat ....
VH yestes
KimT
KimT Jul 28

Og denne grænse kan også sættes fra App'en på din mobil

tintin
tintin Jul 28

Tak YESTES Det skal altså læses sådan at både acceleration og topfart blot bliver overvåget men bilens præstationer forbliver uændret

YESTES
YESTES Jul 28
Jeg har ikke prøvet topfarten siden jeg var i Tyskland sidste år, ;-) ( ja den kan kører 250) men prøv selv at slå det til og prøv så din acc. Og så slå det fra og prøv igen. Jeg mærker ingen forskel når det er slået fra i forhold til før opgraderingen. Årsagen til at TESLA har lavet denne mulighed er, at nogle unge drenge på 18 år kørte 116 mph hvor de måtte køre 25 mph, mistede kontrollen over bilen, kørte galt og der gik ild i bilen så de døde på tragisk vis i den brændende bil. Muligvis fordi brandvæsenet sprøjtede vand på litiumfragmenter fra batteriet.
Derfor er opgraderingen også dedikeret og ideen er at du kan begrænse bilens præstationer hvis du låner den ud.... hvilket jeg aldrig gør!
Jevi
Jevi Jul 30

Der er vist lidt forvirring her. Testede hastighedsbegrænsningen idag. Det er en begrænsning af hastigheden men samtidig en alarm på app'en, hvis man forsøger at køre mere end 5 km/h hurtigere end begrænsningen. Jeg fornemmede at max effekt/acceleration også var reduceret, men er ikke helt sikker.

Det er m.a.o. en løsning for de bekymrede forældre, som gerne vil lade deres børn låne bilen, men ikke tør overlade de mange hestekræfter til dem.

YESTES
YESTES Jul 31
Hmmmm.... det må vi jo finde ud af.
Min 85D fra 2015 er uden panoramatag og luftaffjedring ( lidt lettere) og har, fuldt opladet og tømt for skrammel, ligget lige omkring 4.0 - 4.1 - 4.2 sekunder fra 0-100. Det er jo ikke en “olympisk måling” jeg kan lave, men jeg kan da måle med samme udstyr, min iphone stopur og et gammeldags mekanisk stopur, om den er blevet langsommere fra 0-100.
Jeg har desværre ingen målinger af mellem accelerationer. Nogen deg har det på deres egen bil og kan måle det?
Kiefer
Kiefer Aug 1

Man kan faktisk se i release notes, at netop fartbegrænsningen er "in memory of <navn>".

/Martin

YESTES
YESTES Aug 1
Min bil er ikke blevet langsommere. Målt i dag til 4,3 - 4,4 sek 0- 100.
Jeg målte i dag på denne lidt primitive men nemme måde:
1) stop bilen helt på “hold”
2) sæt et stopur fast så både speedometer og stopur kan optages samtidigmed din telefon.
3) start stopuret
4) start video på telefonen
4) gør roligt klar og fyr så bilen af og kom over 100 km/h
5) på videoen kan du tydelig se tid for hvornår bilen starter fra 0 km/h og hvornår den passerer 100 km/h og så beregne forskellen, i mit eksempel ca. 4,3 sek ... se foto.

Reklame