Loading...
dk

Mærkelige indstillinger ved start. | Tesla Forum

Reklame
Jabba
Jabba Aug 6

Har den seneste uges tid oplevet at sædet, ved indstigning, en gang imellem står lidt anderledes ift. til normalt, selvom jeg kører med den samme profil.

Derudover var jeg ude for at bilen havde slået sædevarme på højre forsæde, samt forrude og bagrudevarme til. Igen ved indstigning.

Nogen der har oplevet disse "gremlins" eller er det evt. tegn på løs forbindelse eller MCU fejl?

MOS
MOS Aug 6

Jeg har igennem et stykke tid oplevet, at rattet af og til er indstillet marginalt for højt. Min easy entry profil kører automatisk rattet lidt op, og så burde rattet køre ned på plads igen, når jeg starter bilen. Jeg har en mistanke om, at det har noget med skiftene mellem easy entry og min egen profil at gøre. Det lod ikke til, at det blev bedre af, at jeg manuelt vælger min egen profil på skærmen eller manuelt skifter mellem profilerne. Fejlindstillingen af rattet er dog så marginal, at jeg er i tvivl, om der virkelig er en forskel. Men jeg har i hvert fald et par gange sænket rattet og gemt min profil, da jeg til stadighed syntes, at rattet sad for højt ift. hvad det plejer (eller i hvert fald som jeg mener, det plejer).

Jabba
Jabba Aug 6

@MOS

I mit tilfælde har jeg ikke Easy Entry slået til.

Hvis det skulle være relateret til profilen, tænker jeg at den måske anvender en eller anden spøgelsesprofil. Uanset er det godt nok mystisk, at den slår sæde og rudevarme til. Ligefrem løjerligt og troll-like under det nuværende vejr. 

Det med at sædet står lidt anderledes end sidst har jeg ikke oplevet tidligere, så måske relateret til de seneste softwareopdateringer?

Gronhund
Gronhund Aug 17

Jeg ser nogle gange, hvis konen har været ude at køre sidst, at bilen godt kan sige, at min profil bruges, men sædet m.m. er indstillet til min kone. Det sker kun derhjemme, så mistanken er, at selv om jeg er lige ved siden af bilen med min nøgle, så kan den stadig se min kones nøgle lidt (selv om den er omkring 10m fra bilen), og derfor gør noget lidt forkert. Det er ikke noget nyt. Det har den gjort i større eller mindre grad lige siden de introducerede profiler.

canel
canel Aug 17

har selv oplevet mærkelige ting.

ved seneste opdatering blev min kones ben kortere!

det viste sig dog at det var sæde stillingen, der skulle justeres igen.

CanEl

MOS
MOS Aug 17
Citat fra canel

ved seneste opdatering blev min kones ben kortere!

ROFLMAO! Det er fantastisk, hvad Tesla kan med OTA-opdateringer. Jeg kan lige se perspektiverne for mig: Hvad med om man også kunne få opdateret talje-, brystmål m.m.? ;-) 

Reklame