Jeg synes, det stinker lidt af, at det bare handlede om at brænde shorts'ene.
1. Elons argument om "institutional shareholders have explained that they have internal compliance issues that limit how much they can invest in a private company" burde ikke være noget problem. Elon har jo også tweeted sin påstand om "funding secured" og endda for nylig blogget "my belief that there is more than enough funding to take Tesla private was reinforced during this process". Hvorfor kan de så ikke bare købes ud?
2. "There is also no proven path for most retail investors to own shares if we were private." What?! Jeg går ud fra, at SpaceX har en lignende konstruktion, så hvorfor er dette ikke at betragte som en mulighed?
3. Elons 3. argument om at fokusere på "ramping Model 3 and becoming profitable" ændrer ikke noget. Dette har hele tiden været vigtigt. Jeg forstår ikke, hvorfor det det pludselig ikke længere er så vigtigt at komme af med shorts'ene og deres syge incitament til at sprede FUD om Tesla og sabotere virksomheden. Tidligere var argumentet det modsatte, nemlig at afnotere Tesla fra børsen og føre det videre som et privatejet selskab ville hjælpe Tesla til at fokusere.
Hmm...