Loading...
dk

Problem med 3g | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Hej.

Er der andre end mig der oplever problemer med 3g forbindelsen i bilen, og har gjort det i flere dage?

Bilen er i øjeblikket helt uden forbindelse til et IP netværk, hvilket har den betydning at navigation er næsten helt umuligt når man ikke kan søge efter adresser.

Har måtte lave den work-around at jeg har delt forbindelsen fra telefonen, men det er jo ikke en holdbar løsning...

/Martin

KS
KS Sep 9 '14
@kiefer:
Har hørt om flere (snak ved SC) der har haft problemet. Har dog selv en 4G router i bilen og har derfor ikke haft det
T3S7A
T3S7A Sep 9 '14

Jeg oplever tit problemer at der ikke kommer noget data, selvom der vises 3G signal ( 3-4 streger ) 

Men jeg oplever aldrig, at der ikke er 3G signal, forstået at der altid står 3G, og er mindst 1 streg. Min telefon, smutter tit på E, hvor bilen viser 3G. Hvilket net bruger de? Er det både TDC, TELIA og TELENOR, hvem der lige dækker bedst? 

mortenhomann
mortenhomann Sep 9 '14

Jeg talte med Tesla Service i går efter at have fejlmeldt det. Det skulle være et generelt problem vest for Storebælt siden ultimo sidste uge, som de arbejder på at løse.

Lennart
Lennart Sep 9 '14

kseitzberg: Må jeg hører hvad for en 4G router du har købt? en du bare har sat til USB-porten?

JF
JF Sep 9 '14

Jeg kan varmt anbefale denne 4G Router fra Telenor. Jeg har sort set ikke haft nogle problemer med forbindelsen siden jeg installerede denne. Den medfølgende 3G forbindelse i bilen er bestemt ikke imponerende (Læs: meget ustabil).

Forummets indlæg er redigeret af JF Sep 9 '14
Bjarni
Bjarni Sep 9 '14

Skal du selv tænde/slukke den eller kan den "power-up" ved at der kommer strøm i USB-kablet?

christer
christer Sep 9 '14
Jeg var et smut i Odense idag. Vest for St bæltsbroen mistede den dataforbindelse og navigation. Reset hjalp ikke. No problem tilbage på Sjælland. Må være et generelt problem...
Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Har fået testet igennem hele Jylland til det nordlige Tyskland, intet 3g signal udover 10 minutter i Flensborg, prøvede flere gange en reset efter anbefaling fra Tesla.  Oplevede at møde JohnP i Middelfart som ingen problemer havde med sit 3g signal hvor jeg intet signal havde på samme tid. 

Jeg synes det er uhyggelig lang tid de skal bruge på at fejlsøge et sådan problem, det burde have været løst i løbet af en enkelt dag eller to, men ikke 4.

/Martin

JF
JF Sep 9 '14

@Bjarni, den er altid tændt. Hvis jeg ikke har brugt bilen i nogle dage kan de godt være slukket som skal lige manuelt aktiveres. Den auto-tænder ikke med strøm i USB kablet. Måske den kan indstilles til det, men jeg har ikke kigget nærmere på det.

Comeback
Comeback Sep 9 '14

jeg benytter denne 4G fra TDC  den sparker røv :) 

TDC er ved at opdatere alle deres master i hele DK i 2014 til at supportere 4G

Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Jeg synes TDCs net stinker i forhold til Telenor, havde ellers tidligere den modsatte opfattelse, men efter firmaet skiftede leverandør og jeg blev flyttet til Telenor og konen stadig har TDC på hendes må vi herhjemme bare konstatere at 3g hos Telenor bare er TDC overlegent de steder vi kommer...

/Martin

Comeback
Comeback Sep 9 '14

jeg har begge to, men på sjælland hvor de er færdig med udskiftningen er TDC 4g 50% hurtigere end Telenor. mine egne målinger.

jeg har begge to, min telenor når den er bedst 40/40Mb  imod TDC 70/70Mb

på 3G er Telenor klart bedst, når jeg er vest for storebælt, hvor TDC ikke er færdig,

Boski
Boski Sep 9 '14
Hvad hjælper det med et hurtigt net, når det er computeren der er langsom?
Kristian70k
Kristian70k Sep 9 '14

hvor køber i dem henne? har et data kort fra tdc som kunne være smart at bruge i sådan en sag :)

Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Boski: Synes nu godt jeg har kunnet mærke forskel de sidste par dage hvor jeg har haft brugt min telefon som AP over mod bilen på et TELENOR net. Google maps har været hurtigere og mister ikke på samme måde billeder, surf virker også en anelse hurtigere. Men ja det er rigtigt at den bagved liggende CPU i Tesla skærmen ikke er verdens hurtigste, er det mon stadig en Nvidia Tegra 3 fra 2011 der sidder i kassen?

/Martin

Comeback
Comeback Sep 10 '14

@Kristian 70k den kan købes i en TDC butik det er ikke de reklemere for men de kan få den hjem. jeg har købt den gennem mit arbejde gennem tdc

Kiefer
Kiefer Sep 10 '14

@christer: Jeg oplevede problemet første gang i lørdags i Slagelse og frem vestpå. Har ikke siden i lørdags været længere øst end netop Slagelse, men kunne konstatere at i Slagelse opstod problemet på min bil. En reset har på intet tidspunkt hjulpet på problemet.

Det kunne nu være rart med udmeldinger fra Tesla, de har jo alle vores mail-adresser og det er jo ifølge Tesla selv ikke engang dem der har problemet med deres leverandør. Lidt mærkeligt at vi selv skal ringe ind og høre hvordan det går med at få det løst.

Det kunne være de skulle have et kursus i "incident management" ;-)

/Martin

JohnP
JohnP Sep 10 '14
Citat fra Kiefer

Har fået testet igennem hele Jylland til det nordlige Tyskland, intet 3g signal udover 10 minutter i Flensborg, prøvede flere gange en reset efter anbefaling fra Tesla.  Oplevede at møde JohnP i Middelfart som ingen problemer havde med sit 3g signal hvor jeg intet signal havde på samme tid. 

Jeg synes det er uhyggelig lang tid de skal bruge på at fejlsøge et sådan problem, det burde have været løst i løbet af en enkelt dag eller to, men ikke 4.

/Martin

Hej Kiefer
Jeg har problemer med 3G forbindelsen, dog ikke i Tyskland, men her i Jylland er vi overladt til os selv, ingen netforbindelse, ringede til serviceafd. mandag og fik den besked at det var løst i løbet af dagen (hvilken dag nævnte han ikke) har stadig ingen net, kører til Sverige fredag og tager kort med.
JohnP
PBP
PBP Sep 11 '14

Har de "glemt" at betale telefonregningen?

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »