Loading...
dk

GRATIS strøm om natten | Tesla Forum

P85
P85 Sep 9 '14

Jeg har i dag indgået aftale med www.Modstroem.dk om fremtidig levering af mit strøm i privat boligen. Beslutningen var nem........... ikke kun fordi de naturligvis følger de liberaliserede elpriser men primært fordi mit forbrug er GRATIS mellem kl. 00.00 og 06.00. Eneste krav var køb af webkamera til kr. 1.000, som de leverer og som derefter tager 24 billeder i døgnet af min måler.

Jeg kan anbefale at kontakte Erhvervskonsulent Malene Goethe Jensen på email mje@modstroem.dk eller telefon 82 100 200

T3S7A
T3S7A Sep 9 '14

Husk. Det er dit STRØM som er gratis. Ikke alle afgifterne, Co2 udledninger, forsyningersveje og hvad det alt hedder. Dvs. du spare 40 øre. Så du skal lade de første 2500kWh for at få webkameraet hjem. 

Så er din elpris i dagtimerne dyre.: 

Vores priser er inklusive et tillæg til spotprisen på 12,50 øre per kWh, som dækker vore udgifter til indkøb, afregning samt anden administration

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 9 '14
DeaconWP
DeaconWP Sep 9 '14

Som T3S7A siger. Der er ikke meget at spare i den ordning. For at virkelig hente penge, skal man flytte alt sit forbrug til tiden mellem 24 og 06. Timer på fryserene, så den kun kører der. Opvask, tøjvask, Luft til luft varmepumpe, tja alt skal helst times til at yde i den periode, for at du kan tjene lidt.

P85
P85 Sep 9 '14

Jeg forstår jeres input og faktisk fik jeg også forhandlet prisen på kamera ned i kr. 500. Men fremadrettet kan forbrugsmønsteret i husstanden godt optimeres - fx. ved at lade tørretumbler og de andre forbrugstunge maskiner arbejde om natten. Men faktum er trods alt, at opladning af bilen bliver billigere, hvilket ingen kan tage fra mig.

Kristian70k
Kristian70k Sep 10 '14

du er med på at evse.dk kan tilbage betale 1,03 kr pr kwh du bruger mod du bruger en boks fra dem.. du betaler et abb. på 300 kr pr måned.. men af dem er de 100 kr. kun udgiften.. resten går til afbetaling på boksen.. 

det er vist den billigste form for strøm..

EVSE
EVSE Sep 10 '14
Citat fra Kristian70k

du er med på at evse.dk kan tilbage betale 1,03 kr pr kwh du bruger mod du bruger en boks fra dem.. du betaler et abb. på 300 kr pr måned.. men af dem er de 100 kr. kun udgiften.. resten går til afbetaling på boksen.. 

det er vist den billigste form for strøm..

Hej Kristian.

Du kan sagtens få i pose og sæk her. Så man kan godt have en ladeboks fra os, hvor man så får lidt over 1kr retur pr kWh man lader, og have eks. modstrøm som el leverandør. 

Der har været en del efterspørgelse på 22kW ladeboks med fast type 2 ladekabel. Det kan vi inden længe levere, og til nok Danmarks billigste pris for en 22kW ladeboks med fast ladekabel. 

Se mere på www.evse.dk

Kristian70k
Kristian70k Sep 10 '14

Mobil lader?

EVSE
EVSE Sep 10 '14
Citat fra Kristian70k

Mobil lader?

Man kan desværre ikke få mobillader, hvor man kan få afgiften retur. 

Der er en ladeboks til fast montage

http://www.evse.dk/side.asp?Id=153887&Vare=19404

supergaard
supergaard Sep 11 '14
Hvorfor i alverden skulle man ikke kunne bruge f.eks. Den mobile wallB charger med indbygget måler til afgiftsrefusion?

Når måleren er indbygget i laderen, dvs efter det røde kraftstik i væggen, er der jo slet ikke noget at komme efter?

Det er klart det så den mindre mobil, men så må man jo bruge UMC til at få balance i regnskabet hvis man har brugt en 32A lader udenfor hjemmet, så man ikke snyder sig selv :)
DeaconWP
DeaconWP Sep 11 '14

En betingelse for afgift refusionen er, at der er betalt fuld afgift af den forbrugte el.

Det kan man jo ikke være sikker på, at der er, hvis du kan flytte måleren til en anden "forsyning".

Forestil dig, at du flytter din mobile lader hen på et udtag, der sidder i et hus med elvarme. Så er der ikke betalt fuld afgift at den strøm du "køber der". Og så vil du kunne komme til at få uberettiget for meget tilbage i afgift refusion.

EVSE
EVSE Sep 11 '14
Citat fra DeaconWP

En betingelse for afgift refusionen er, at der er betalt fuld afgift af den forbrugte el.

Det kan man jo ikke være sikker på, at der er, hvis du kan flytte måleren til en anden "forsyning".

Forestil dig, at du flytter din mobile lader hen på et udtag, der sidder i et hus med elvarme. Så er der ikke betalt fuld afgift at den strøm du "køber der". Og så vil du kunne komme til at få uberettiget for meget tilbage i afgift refusion.

Helt korrekt som DeaconWP skriver.

For at illustrer det endnu mere. Så kan man tage en mobillader med indbygget kWh måler med på en arbejdsplads, som trækker momsen fra. 

Ved landbrug, som i forvejen trækker afgiften fra. 

Ved en adresse, hvor der er solceller med overskudsproduktion af el, afregnet på nettoordningen 

Ved nedsat afgift, pga el-opvarmet hus. mm.

FrederikC
FrederikC Sep 11 '14

Nu tænker jeg ud af kassen.

Hvis det er fordi man gerne vil kunne tage måleren med sig, dvs. få en 11/22KW mobil lader ud af det, så er det vel reelt muligt. (måske ikke helt lovligt)

En væghængt lader er vel ikke mere væg hængt end at den kan tilsluttes med gummikabel til CEE stik, også kan man tage den med hvis man skal bruge den uden for huset.

DeaconWP
DeaconWP Sep 11 '14

Du er inde på noget Frederik. Din elektriker der laver installationen kan da bare lave det sådan. Med risiko for sit næringsbrev. Hehe. Shyyy sig det ikke til nogen.

EVSE
EVSE Sep 11 '14
Citat fra FrederikC

Hvis det er fordi man gerne vil kunne tage måleren med sig, dvs. få en 11/22KW mobil lader ud af det, så er det vel reelt muligt. (måske ikke helt lovligt)

En væghængt lader er vel ikke mere væg hængt end at den kan tilsluttes med gummikabel til CEE stik, også kan man tage den med hvis man skal bruge den uden for huset.

Der kan altid snydes. Det kan det jo næsten allesteder,. 

Ved at lave ændringer på installationen som er fortaget af elektriker ( Hvilket hellere ikke er lovligt, med mindre man selv er godkendt el installatør ), så er refusions betingelserne ikke længere opfyldt. 

Vores måler skal installeres i el-tavlen, og have en fast installation til ladeboksen. Hvis man så vil snyde, skal man flytte ladeboksen og måleren. Eller indbygge et stik i mellem ladeboksen og måleren ( hvilket igen er brud på refusions betingelserne ). Er nok også begrænset hvad man kan finde af husholdnings produkter som tager så meget strøm, at man vil gå alt det igennem. 

Hvis du alligevel tænker ud af boksen, hvorfor så ikke tænke stort. Kør uden om din hovedmåler :-) *Joke

supergaard
supergaard Sep 11 '14

Okay okay - I har allesammen gode pointer og selvfølgelig helt ret.

Min situation er måske lidt anderledes fordi jeg reelt blot har en bimåler og afregner med min ejerforening (som selvfølgelig betaler fuld afgift).

Dvs. hvis jeg får mere på måleren ved at have brugt den udenfor huset ville jeg snyde mig selv ved at skulle betale for strømmen til ejerforeningen uanset hvad, og få refusionen på den baggrund, ergo ville man ikke gøre det ret tit! Så tror stadig min case er ok :)

FrederikC
FrederikC Sep 11 '14
Citat fra EVSE
Citat fra FrederikC

Der kan altid snydes. Det kan det jo næsten allesteder,. 

Ved at lave ændringer på installationen som er fortaget af elektriker ( Hvilket hellere ikke er lovligt, med mindre man selv er godkendt el installatør ), så er refusions betingelserne ikke længere opfyldt. 

Vores måler skal installeres i el-tavlen, og have en fast installation til ladeboksen. Hvis man så vil snyde, skal man flytte ladeboksen og måleren. Eller indbygge et stik i mellem ladeboksen og måleren ( hvilket igen er brud på refusions betingelserne ). Er nok også begrænset hvad man kan finde af husholdnings produkter som tager så meget strøm, at man vil gå alt det igennem. 

Hvis du alligevel tænker ud af boksen, hvorfor så ikke tænke stort. Kør uden om din hovedmåler :-) *Joke

EVSE, Jeg fik lavet en slå fejl der skulle have stået laderen ikke måleren.

Målet skulle være at få en mobil lader ud af løsningen, ikke snyde mht. økonomien.

(Men ja lige meget hvad er det ikke lovligt ift. jeres betingelser)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Sep 11 '14
priess
priess Sep 21 '14

Har netop skiftet el-leverandør fra DONG til Vindstød. Det er tilsyneladende et kampagnetilbud, da man ikke kan se det ved at gå direkte ind på deres hjemmeside. Jeg har valgt en "Flex" løsning som jeg fandt via www.elpristavlen.dk, hvor prisen skifter efter "hvor meget det blæser" (går jeg ud fra). I de seneste måneder har prisen ligget på 0.23 kr./kWh, hvilket jo er en fin pris.

Jeg går ikke efter prisen som sådan, og heller ikke 100% efter at være en klima-duks, men det ser bare fornuftigt ud med grøn el til Teslaen. Så kan man også skifte Teslas eget "Zero tail pipe emission" ud med "Zero emission", uden at bive korrigeret af diverse klima-hardliners ;-)

Skeel
Skeel May 31 '15

Tesla PowerWall hjælper til i relation til billigere strøm om natten. Jeg er klar med på både nat strøm og PowerWall. Mit store hus er opvarmet af luft/vand varmepumper og med en PowerWall kan man lade op om natten til reduceret pris og så forbruge i løbet af dagen/aftenen.

Hilbert
Hilbert May 31 '15

@priess: God ide med Vindstød - jeg har købt certificeret strøm hos dem i flere år.

@Skee: Jeg er bange for at du har misforstået. Private forbrugere får i dag ikke glæde af den reelt lavere natpris på NordPool - men jeg håber sandelig at vi snart får dynamiske elpriser OG -afgifter.

Venter på elselskaberne og politikerne. Hvis DF og LA får indflydelse kan vi nok glemme alt om dette og elbiler i øvrigt.

Skeel
Skeel May 31 '15

LA vil fjerne alle afgifter, så det passer ikke ;-)

Sider: 1 2 3 »