Loading...
dk

Navigation i DK ? | Tesla Forum

Niels
Niels Oct 23 '13

Er der nogen som har fået leveret deres Model S, som kan give en "anmeldelse" af navigationen ? I Norge har jeg set at de har fået norks tale på navigationen - findes der også dansk tale ?

hvad med stemme kontrol ? - jeg går ud fra man skal tale engelsk til den ? (play Madona eller tilsvarende)

TheMark
TheMark Oct 29 '13

ja den taler fint dansk, med nogle enkelte små fejl "next exit E47 to Rødby" bilver til " næste afkørsel E47 mod", den har problemer med at nogle navne med æøå ikke bilver udtalt, 

den den forstår ikke hvad vi siger, "navigate X Y X" bilver til "sdkfnvsdl sdhlh"

den funktion som virker bare nogenlunde er "call Peter" men fejl procentern er alt for høj

all play funktioner virker ikke da vi ikke har Slacker internet radio

Larsen
Larsen Aug 17 '14
Er der nogen som ved om man kan genstarte Google maps kortet på den store skærm på anden vis end ved at trykke knapperne i rattet? Jeg har i et par dage haft blank storskærm, hvorimod selve navigationen ved rattet virker udmærket. Ind imellem kommer der et felt på den store skærm, som ser okay ud.
Bjarni
Bjarni Aug 18 '14

Hvad er der galt med at bruge knapperne på rattet for at lave en reset? Det plejer at virke for mig de par gange den slags er sket.

 

Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Bjarni: Derved genstarter du også instrumentbordet, det er måske ikke altid det er hensigtsmæssigt. Men ja, det har også virket for mig indtil nu.

 

/Martin

Larsen
Larsen Aug 18 '14
Knapperne i rattet har efter gentagne forsøg, ikke haft den mindste forbedring på problemet, så jeg havde håbet på, at der var en funktion der virkede mere direkte på opdateringen af google maps på den store skærm. Det er ligesom den "hænger lidt i bremsen"
TMD
TMD Jan 4 '15

Jeg synes, at Navigationen opfører sig underligt. Den opfinder "sjove" omveje, selvom der findes en absolut mere oplagt og direkte vej. Når man så vælger at køre en anden vej, oplever jeg også ret ofte, at ruten ikke bliver tilrettet på den store skærm. Til gengæld retter den ruten ind på den lille navigationsskærm. Jeg vedhæfter et billede, hvor det er helt tydeligt, at ruten er helt hen i vejret. Jeg har forsøgt at køre både med og uden traffik-korrigeret navigation, men det gør ingen forskel.

Jeg kan ikke finde indstillinger for hurtigste vej vs korteste vej. Hvad er jeres erfaringer med navigationen?

 

Forummets indlæg er redigeret af TMD Jan 4 '15
Bianco
Bianco Jan 4 '15

Husk at det er to forskellige systemer; Navigon (?) i den lille skærm og Google i den store.

Jeg har to gange oplevet at den store skærm ikke opdaterede ruten ved ændringer - begge gange virkede det korrekt efter skærm-boot.

Nogen gange er det rart med to forskellige navigationer. F.eks. kender Navigon ikke den nye bid motorvej til sjællands ode. Det bliver så godt nok lidt trættende at den hele tiden forsøger at rede mig ud fra en eller anden markvej som den tror jeg er på...

Stemmestyringen er til gengæld helt til havs! Den virker til "Take me home" og absolut intet andet.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Jan 4 '15
kajakaj
kajakaj Jan 4 '15

Det har også undret mig. Må konkludere at den store skærm beregner ruten i Google Map og fastholder den uanset om man ændrer sin rute undervejs. Den genberegner altså ikke nærmeste/hurtigste rute udfra hvor man er lige nu. Navigationssystemet derimod genberegner og korrigerer hele tiden ifht. hvor man fysisk er. Genberegning på den store skærm kan gøres ved at cancel navigation og vælge seneste under places, så regner den igen derfra hvor man fysisk er nu.

Kiefer
Kiefer Jan 4 '15

Hmm, jeg synes nu ikke jeg har problemer med Google navigationen, det er mere navigon der ofte er helt i skoven, og det er desværre den der bestemmer ruten. Havde for nylig en tur til Nykøbing Mors fra Århus, hold da op hvor kunne vi sidde og skændes mig og navigationen under det meste af turen, det var sådan set kun de sidste 7km ind til Nykøbing hvor vi var enige ;-)

Og ja, jeg havde godt nok også håbet, det nye stykke motortrafikvej ved Sjællands Odde var kommet med.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 4 '15
PerPower
PerPower Jan 4 '15

Enig med jer andre - håber godt nok at der snart kommer en opdatering til navigationen. Oplever meget ofte at den vælger nogle mærkelig omveje/kørsel mod ensrettet vej mv.

Til åbent hus i Århus tog jeg et billede af den rute den forslog - jeg valgte at stole på min egen vurdering og fortsætte lige ud af Hasle Ringvej :-)

kajakaj
kajakaj Jan 4 '15

Vi oplevede præcis det samme og valgte at ignorere forslagene. Navigationen ville helt klart have os væk fra ringvejen pga. trafiktætheden her, så det er nok pga. trafikmeldinger at den foreslår en længere rute. Vores lokalkendskab gjorde at vi kom hurtigere frem og endda ad en korte rute end ringvejen.

DeaconWP
DeaconWP Jan 4 '15

Jeg tror I allerede kan finde en opdatering i El-Giganten.

 

Tom Tom  TOMTOM1005LMT til 1.999kr.