Loading...
dk

Godt nyt for prisen på Model 3 | Tesla Forum

Reklame
mbk
mbk Dec 1

De forhandler vist stadig om en klimaplan. Mon ikke den også kommer inden nytår. 

mbk
mbk Dec 1

Det eneste jeg lige kunne finde. Men vildt at en flaske vin der bliver 15øre billigere bliver til et hovedpunkt.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-12-01-der-er-ingen-elbiler-pa-finanslov-trods-klar-melding-fra-lokke

Kiefer
Kiefer Dec 1

Nej, men hvad kan man forvente af den nuværende regering. De har aldrig, og bliver heller aldrig interesseret i el-biler. Deres fantasiprojekt om indregistrering af ca. 230 el-biler om DAGEN inden 2030 tror jeg godt man kan skyde en lang pil efter...

Agon
Agon Dec 1

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE11043766/regeringen-tror-stadig-paa-billigere-elbiler-inden-nytaar/?fbclid=IwAR36XU8Pgm3IjwmAdPDPcA7U9JNNuW1IOZGd6yJhaYCnTmoAL1-4gVe-2pg

PatrickW
PatrickW Dec 1

Så bliver det forhåbentlig til noget, tænker ikke rød bloks partier vil stemme nej for forslaget

Agon
Agon Dec 2

Hvis det passer at long range AWD kommer til at koste 550 NOK så bliver den meget, meget dyr i DK...

http:///...et-pa-tesla-model-3/

mbk
mbk Dec 3

@Agon

Så bliver det en faktor 7.87, højere end selv jeg turde regne med :S

Forummets indlæg er redigeret af mbk Dec 3
SuneH
SuneH Dec 3
Citat fra mbk

Det eneste jeg lige kunne finde. Men vildt at en flaske vin der bliver 15øre billigere bliver til et hovedpunkt.

Tåkrummende at se Simon Emil Ammitzbøll stå glædesstrålende og fortælle at det nu bliver billigere at indregistrere både og privatfly(!). Det er en lang fed fuckfinger til klimaet, at deres rige nordsjællandske klienter nu kan indregistrere deres kæmpe motorbåde og privatfly billigere. Har mistet alt for LA efter denne omgang.

jramskov
jramskov Dec 7

Så er der nyt om afgifter.

"Elbilerne bliver ikke dyrere fra nytår. Men yderligere tiltag til at holde hånden under salget af grønne biler, har nu trange kår."

Skatteministeren udtaler: "- Det vil give omkring 1000 nye elbiler, men det handler ikke så meget om antal, der er langt op til det mål, vi har. Men det handler mere om at få ro."

Ja, det hænger da virkeligt godt sammen med jeres mål om 1 million elbiler...

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 7
KimT
KimT Dec 7

Hvordan ser aftalen ud ? Har de bare indført en hård grænse på 400K siden det er den man hører gang på gang. For med nuværende beregningsmodel spiller det vel rimeligt meget ind hvor effektiv bilen.

Men køberne af Kona 64kWh premium kommer til at spare lidt. På den til 340K er der en afgift på 4600,-, men så skal der jo også lige betales for metallak m.m. så afgiften ville jo nok bliver højere. Og samtidig er forhandlerne blevet varslet en prisstigning på 10K på alle 3 Kona EV udstyrsvarianterne i det nye år.

Og også kunderne til Kia Niro slipper

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 7
ILarsen
ILarsen Dec 7

Hvordan kan de indføre en grænse på 400.000, når de for tre år siden ikke kunne på 800.000?

https://finans.dk/live/politik/ECE8313712/S-Uden-elbil-feberredning-havde-der-v%C3%A6ret-fuld-afgift/?ctxref=ext

"Oprindelig var det meningen, at de allerdyreste elbiler skulle betale fuld registreringsafgift for værdien over 800.000 kroner, mens afgiften skulle indfases gradvist over fem år for det øvrige marked.

Men loftet på 800.000 er en slags indirekte statsstøtte til de billige biler, og derfor har EU-Kommissionen vendt tommelfingeren ned."

Ice2EV
Ice2EV Dec 7

Er det ikke bare et spørgsmål om de har spurgt en anden jurist, som har en holdning der mere afspejler det der ønskes!

MOS
MOS Dec 7

Jeg tror, det har noget at gøre med, at det tidligere forslag om at tryne elbiler over 800.000,- var en specialregel specikt rettet mod Tesla, som var den eneste bil, der i praksis ville skulle betales afgift af.

Det nye forslag har, så vidt jeg forstår, ikke en specifikt indbygget grænse på 400.000,-. Det er altså samme regler (% afgift og kr fradrag), der gælder for alle elbiler. Satserne er så skruet sammen på en måde, så fradraget er større end afgiften for de billigste elbiler (< ca. 400.000 kr. afhængigt af forbrug osv.), hvilket så i praksis gør dem afgiftsfri.

En anden grund til, at det nok er mere OK denne gang, er, at der er eller snart kommer flere andre elbiler på markedet på begge sider af de 400.000,-. Dvs. det er ikke bare ét bestemt bilmærke, der bliver trynet. Man kan altså reelt argumentere for, at afgiften er rettet mod dyre elbiler generelt og ikke specifikt rettet mod ét bestemt bilmærke.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 7
mbk
mbk Dec 7

Det kan også være at de godt måtte lave et 800.000 kr knæk i dag, da der ville ramme Jaguar I-Pace, Audi e-tron osv

Hilbert
Hilbert Dec 7

Se

https://ing.dk/artikel/elbilerne-slipper-hoejere-afgifter-uendelig-langt-millionen-222541

Som MOS skriver er der ikke en specifik indbygget grænse på 400 Kkr.

Afgiften holdes på 20% minus 40.000 kr i 2019 og 40% minus 77.500 kr i 2020. Dette giver samlet en afgift på 0 kr i både 2019 og 2020 ( ved en pris på ca. 400.000 kr incl. moms).

mbk
mbk Dec 7

Men selvom der så var et specifikt knæk på 400.000, så tror jeg ikke det ville være et problem.

Model 3 er nok også afgiftsfri til lidt over 400.000, da den er ret effektiv, jeg har ikke lige leget med tallene, men det er sikkert først omkring 430.000 afgiften begynder at gå over 0kr

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Reklame