Loading...
dk

Godt nyt for prisen på Model 3 | Tesla Forum

Reklame
PeterE
PeterE Nov 2

Kan vi ikke selve gætte på deres referencer: Volvo V40, Audi A3, BMW 1-serien, VW Golf, Mercedes C-klasse, Seat Leon og en stribe franske som jeg ikke kender ret godt.

jramskov
jramskov Nov 2
Citat fra P85DK

Tesla har ikke ægte læder mere, kun ægte pleather.

Det er nok mig der ikke fik formuleret det godt nok. Jeg er godt klar over at Tesla ikke bruger ægte læder mere. Min pointe er blot at deres sammenligning med stofsæder ikke er super relevant. Bilen er med premium interiør og premium interiør er oftest == lædersæder. Om det er kunstlæder eller ægte læder gør ikke den store forskel og det er ikke noget nyt at det bliver varmt - det gælder alle biler, så lidt underlig kommentar at komme med, det er næppe noget de nævner i alle deres anmeldelser.

P85DK
P85DK Nov 2

@PeterE - Nok mere A4, 3-serie og C-klasse end A3 og 1 serie :-)

@jramskov - de siger jo netop kunstlæder og der er enorm forskel på kunstlæder i en Tesla og det læder du finder i A4, 3-serie og C-klassen. Det er sgu' ret tamt det kunstlæder, men så kan man nu nyde at ingen køer kom noget til ;-)

PeterE
PeterE Nov 2
Citat fra P85DK

@PeterE - Nok mere A4, 3-serie og C-klasse end A3 og 1 serie :-)

@jramskov - de siger jo netop kunstlæder og der er enorm forskel på kunstlæder i en Tesla og det læder du finder i A4, 3-serie og C-klassen. Det er sgu' ret tamt det kunstlæder, men så kan man nu nyde at ingen køer kom noget til ;-)

Tjah, der var jeg også først - men du får altså ikke meget A4 eller 3-serie for under 400.000,- - derfor :) Og de nævnte noget med prisklassen. Og ja, så må vi håbe at dyrevelfærden på Teslas plastik-køer har været i top...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 2
Nikolaj
Nikolaj Nov 2

Jeg studser især over, at de skriver, at den ud fra et køreteknisk synspunkt langt fra er på højde med Europæiske biler i samme prisklasse. 

Min 70D kører markant bedre end både vores BMW 120D eller mine forældres Skoda Octavia TDI 2.0, som begge burde være såkaldte "gode europæiske biler" i model 3 prisklassen. Forskellen er faktisk så stor, at det er decideret sørgeligt, når jeg skal køre en af disse to bilmodeller i stedet for Teslaen, da både super-krafterne uden gearskift, samt det lave tyngdepunkt mangler. Så den anmeldelse virker desværre meget ICE-biased, da model 3's køreegenskaber ikke skulle være ringere end S-modellen.

Det virker mere, som om de synes den er en sjov gadget, men så heller ikke mere end det!

KimT
KimT Nov 2
Jeg mener min 70D er stiv i undervognen sammenlignet med andre biler. Man mærker alle ujævnheder i vejen. Og pga. vægten kan man også i vinterhalvåret mærke at hjulene er kolde når man starter - de er ikke helt runde efter at have stået stille med en dødvægt på ca. 700kg/dæk
Bianco
Bianco Nov 2
Citat fra PeterE .... Og ja, så må vi håbe at dyrevelfærden på Teslas plastik-køer har været i top...

Mercedes kører også med plastik-køer over hele linien. 

Ice2EV
Ice2EV Nov 2

Men Mercedes plastic læder er perforeret, således man ikke sveder tran.

P85DK
P85DK Nov 3
Citat fra Bianco
Citat fra PeterE .... Og ja, så må vi håbe at dyrevelfærden på Teslas plastik-køer har været i top...

ja, i de billige modeller, men rimlig sikker på at deres Nappa læder er ægte læder

SQLCPH
SQLCPH Nov 3
Fdm melder model 3 kommer til dk april 2019 men hvor har de denne info fra? Står der stadig early 2019 hos jer i my Tesla?
mbk
mbk Nov 3

@SQLCPH 

Ja der står også "Tidligt 2019" i min. Jeg forventer ikke at få en bil før tidligst til sommer. Det bliver formentlig ikke en af de første da det ikke bliver en Performance eller AWD.

Nikolaj
Nikolaj Nov 3

Tesla meldte i slutningen af oktober ud, at de regner med at levere model 3 i Europa i februar og marts næste år. Jeg tror ikke det bliver før, da de ikke vil belaste arbejdskapitalen ved Q4 regnskabet, som følge af unødigt mange biler under transport.

Bianco
Bianco Nov 3

Citat fra P85DK
Citat fra Bianco

ja, i de billige modeller, men rimlig sikker på at deres Nappa læder er ægte læder

Nej, ikke kun de billige. Alle lagermodeller i alle klasser er m. plast. Jeg spurgte til det i 2017, og de sagde at min. 95% af de solgte biler var med plast-læder. Nappa-læder er mindst 50.000,- ekstra og kræver specialbestilling. Jeg tror simpelthen Mercedes køberne tror at de får ko-læder selv om det er (lækker) plast-læder.

jramskov
jramskov Nov 3
Citat fra SQLCPH Fdm melder model 3 kommer til dk april 2019 men hvor har de denne info fra? Står der stadig early 2019 hos jer i my Tesla?

Medmindre de har fået insider viden ingen andre har, så er det rent gæt. Som Nikolaj siger ovenfor, meldte Tesla ud for nyligt at de regner med at åbne for bestillinger til Europa i december med levering til februar/marts.

Relaterede nyheder: Tesla Registers New Model 3 VINs For Europe

"Tesla opens November with the registration of seven Model 3 VINs for Europe (6 AWD & 1 RWD). Together with 7 reported in September 23 (4 AWD & 3 RWD), and 19 in August, in total 33 European Model 3 VINs were noted by the Model 3 VINs."

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 3
P85DK
P85DK Nov 4
Citat fra Bianco

Citat fra P85DK
Citat fra Bianco

Nej, ikke kun de billige. Alle lagermodeller i alle klasser er m. plast. Jeg spurgte til det i 2017, og de sagde at min. 95% af de solgte biler var med plast-læder. Nappa-læder er mindst 50.000,- ekstra og kræver specialbestilling. Jeg tror simpelthen Mercedes køberne tror at de får ko-læder selv om det er (lækker) plast-læder.

Det er så vidt jeg er blevet oplyst kun sidepolsteringen og bagsiden som er kunstlæder, mens sidde- og rygfalderne er ægte læder. Og nappa er jo ægte læder og muligt at vælge, hvilket det jo slet ikke er hos Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 4
Bianco
Bianco Nov 4
Citat fra P85DK
Citat fra Bianco
Citat fra P85DK
Citat fra Bianco
Citat fra PeterE .... Og ja, så må vi håbe at dyrevelfærden på Teslas plastik-køer har været i top...

Det er så vidt jeg er blevet oplyst kun sidepolsteringen og bagsiden som er kunstlæder, mens sidde- og rygfalderne er ægte læder. Og nappa er jo ægte læder og muligt at vælge, hvilket det jo slet ikke er hos Tesla.

Mercedes E: Stof = ARTICO Kunstlæder / Norwich stof stof ser ud til kun at være på center af sæde og ryglæn. Og Læder = Læder (+40.000,-)

Jeg vil tro at de 40.000,- går til at skifte alle overflader til ko-læder.

Og ja, det ville altså være fint hvis Tesla beholdt et sort læderstue i deres sortiment, i ko-læder.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Reklame