Loading...
dk

Beholde gamle Model S eller opgradere til en ny? | Tesla Forum

Reklame
RasmusKoch
RasmusKoch Oct 9

Hej alle,

Vi har gået med tanken i noget tid om vi skal beholde vores gamle Tesla Model S 70D årgang 2015. Vi er ved at nå de 75.000km, og dermed skal der snart tænkes på en udvidelse af forsikringen eventuelt.

Overvejelserne går dog på om man opgradere til en helt ny Model S 75D. Men føler mig lidt usikker på hvordan markedet med EL-biler i fremtiden vil bringe..

Nogle der har gjort nogle overvejelser eller tanker om dette? Det er mere for at få be- eller afkræftet om jeg skal bør købe en ny eller beholde gamle.

På forhånd tak!

Mvh 
Rasmus

MOS
MOS Oct 9

Hej Rasmus.

Medmindre jeres behov har ændret sig, så ser jeg ingen grund til at skifte bilen ud med en ny. Man taber som regel penge på at handle bil. Og en Tesla årgang 2015 burde have mange gode år i sig endnu.

Tach
Tach Oct 10

Har en S85 fra 2015 der har rundet 83.000 km. Har, efter lange overvejelser, ikke købt garanti udvidelsen, men i stedet sat de 15k til side til evt. reparationer. 

Har tænkt mig at beholde bilen i mange år endnu.

RobertJ
RobertJ Oct 10

Jeg var selv i samme situation, vil tro man overtænker hele situationen.

Har bilen kørt 80.000km er den kørt til og har fået rettet de fleste fejl.
En 15k buffer er nok meget fin at have stående, hvis der nu skulle være noget.

Nu snart på 130.000km, og lige fået parkeringsbremse renoveret i Hinnerup ellers intet nyt at berette om.
Forventer et forholdsvist uproblematisk ejerskab de næste 4år... 
indtil parkeringsbremsen skal renoveres igen.

- R

KimT
KimT Oct 10

Personligt ville jeg vente.

Jeg tror at Tesla er nødt til snart at komme med en komplet faceliftet model S. Jeg tror at Model 3 virklig tager markedsandele fra den. Om ikke andet vent til du har set/prøvet en model 3.

Har kørt 132.000 i min fra sep. '15. Eneste rep. jeg har haft er renovering af p-bremse, og 2 gange rep af håndtag (microswitch og brækket tandhjul) = 5.800,-

RasmusKoch
RasmusKoch Oct 10

Så det der skal vurderes er vel hvor høje skifteomkostningerne er ved at opgradere til en demobil (Model S) kontra hvad vores nuværende Model S vil tabe i værdi de næste par år såfremt man fortsætter at have denne?

PeterE
PeterE Oct 11

Det kommer vel an på om den nye model har noget som du vil give 250.000,- for - for det er vel nogenlunde den afskrivning som du kommer til at have på din nuværende Model S. 

Kiefer
Kiefer Oct 11

Jeg har en S85 fra december 2015 der lige har rundet 100.000. Tesla vil have at jeg udskifter skærmen til 22.500 fordi der er en softwarefejl..."!

Selve skærmen fejler ikke noget i funktionalitet og resten af bilen heller ikke, den kører stadig ganske fint og batteriet viser ca. 380km ved 100% opladning. 

Bilen har netop været til 100.000 km service ved Hinnerup Auto uden at Jeppe nævnte noget der burde laves.

/Martin

migselv
migselv Oct 11

Hmmm, hvis det er en softwarefejl, så bør Tesla vel bare give dig en softwareopdatering hvor fejlen er rettet.

Det lyder sku lidt underlig. Nu hvor din Tesla er ude af garantien og skærmen ellers virker fint ville jeg ikke foretage mig yderligere indtil den rent faktisk fejler.

De må komme med nogle flere detaljer omkring fejlen. Man hiver jo ikke bare kr. 22.500 op af lommen uden at der er en rigtig god grund til det.

Nostromo
Nostromo Oct 11

@migselv, kig i tråden om sort skærm der forklarer Kiefer det.

Reklame