Loading...
dk

Tesla til salg | Tesla Forum

kepsus
kepsus Oct 24 '18

Hvad siger i om de 2 her der er til salg, 

udover den ene er lidt dyre og kørt lidt mindre..  Syntes bare typisk der står alt i udstyr... er det så det samme som hvis jeg går ind på tesla hjemme side og vælger "alt" til model s , eller hvad var alt i 2015.

 

https:///...ludicrous-5d/4096129

 

 

https:///...ludicrous-5d/3680494

 

mbk
mbk Oct 24 '18

Ved ikke lige hvorfor det er de to biler du har udvalgt, hvis det er fordi det er en 90'er frem for en 85'er er forskellen i praksis meget lille og ikke værd at betale meget mere for. Så overvej P85D, f. Eks.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3277772

RobertJ
RobertJ Oct 25 '18

Jeg formoder valget her primært er Ludicrous opdateringen. Kun 90er til salg pt.

Kabinens udstyrsniveau på en 2015 AP1 bil er identisk med en 2018 AP2 / 2.5, der er dog alligevel nogle markante forskelle på de to biler man skal være klar over.

Facelift, AP2.5 som de vigtigste, men sikkert også en masse skjulte forbedringer.

 

- R

 

kepsus
kepsus Oct 25 '18

ja jeg søger en med Ludicrous , og hvis den er hvid er det at fortrække men ikke noget must.

Bianco
Bianco Oct 25 '18

Nogen der ved hvad det koster at tilføje Ludicrous til en P85D eller P90D i dag?

P85DK
P85DK Oct 25 '18

@Bianco - er vist ikke muligt mere, men som du kan se så var det en 87.000 kr. option Q4 2015

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 25 '18
PeterE
PeterE Oct 26 '18

100% enig med mbk, der er mange flere at vælge imellem hvis du både kigger på P85D og P90D. Der er ligenu er på danske plader: 

365 P85D

142 P90D

og 14 P100D...

(ud af 3782 TMS'ere i alt lige nu)

 

 

MOS
MOS Oct 26 '18

@PeterE

De er vel ikke til salg allesammen? Og man kan vel ikke vælge en bil, der ikke er til salg...

mbk
mbk Oct 26 '18
Citat fra MOS

@PeterE

De er vel ikke til salg allesammen? Og man kan vel ikke vælge en bil, der ikke er til salg...

Selvfølgelig ikke, men stadig en fin pointe da udbudet naturligt følger populationen af bilerne.

Nu har jeg ikke læst helt op på det lige nu, men de sene 2015 biler har vist den nye sikringstype, der blev eftermonteret i de sager P85DK snakker om, de blev standard på selv ikke P og ikke D biler, det kan godt være det først skete i 2016, men standard blev det. Så det er bare en lidt anden firmware på driveunit der giver forskellen, samt en preheating af batteri man skal sidde og vente på. Jeg synes en alm. D er på grænsen til kvalmende i acceleration som passager, så forstår ikke behovet, men man har selvfølgelig lov at prioritere som man vil og har råd til. En 90'er giver tæt på ingen fordel over en 85'er, det var vist en 20.000 opgradering før 90 blev standard.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Oct 26 '18
PeterE
PeterE Oct 26 '18
Citat fra MOS

@PeterE

De er vel ikke til salg allesammen? Og man kan vel ikke vælge en bil, der ikke er til salg...

Nej, det er de ikke - godt observeret :) Men der er nok en sammenhæng imellem størrelsen af populationen - og antallet af biler til salg. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 26 '18
P85DK
P85DK Oct 26 '18

@mbk - preheat skal bare være tændt, man behøver ikke vente til den er klar. Og det er kun nødvendigt at tænde preheat hvis man ønsker at benytte launch control. Ved ikke om det mere er en form for 'sikkerheds feature' så folk ikke ved en fejl sætter launch control i gang?

Jeg har aldrig hørt at folk har oplevet det som kvalmende, men den store forskel mellem D og P modeller er sparket fra 0, hvor momentet i D modellerne mere bygger sig op på traditionel vis, omend meget hurtigere end ICE.

Man vender sig skræmmende hurtigt til det spark og mer vil have mer :-) Jeg tror også du hurtigt vil vende dig til det ;-)

kepsus
kepsus Oct 26 '18

 

 

Selvfølgelig er det total svært at retfærdiggøre at man skal bruge så mange extra penge på Ludicrous , men altså jeg har også en c63 i stedet for en c200 osv. Det er ligesom min pasion, og jeg syntes den accelration er for fedt. 

 

 

 

mbk
mbk Oct 26 '18

@kepsus 

Jeg er stor fortaler for at man må bruge sine midler som man lyster! 

@P85DK

Som fører vænner man sig til det meget hurtigt, men som passager synes jeg ikke det er super behageligt. Jeg synes mest P er for Party-trick, men det er jo også godt at der er nogle der skiller sig lidt ud så alting ikke bliver for kedeligt. 

MOS
MOS Oct 27 '18
Citat fra mbk

Jeg er stor fortaler for at man må bruge sine midler som man lyster! 

Enig. Så længer man begrænser brugen af ludicrous acceleration til, når forholdene tillader det, uden at det går ud over trafiksikkerheden. Så kan jeg ikke se noget problem i, at man bruger sine egne penge, som man vil.

Man kan endda argumentere for, at det er mere grønt at bruge sin penge på ludicrous end på charterrejser med fly :-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 27 '18
P85DK
P85DK Oct 28 '18

@mbk - ludicrous er et totalt party trick og et af de bedste af slagsen :-) og MOS har jo fuldtstændig ret med hensyn til den grønne profil ;-)

@kepsus - jeg er stadig ikke 100% el. Var ude i en AMG GT C i dag, den er altså fed, selvom den er noget glad for at logre med halen selv i trejde. Tilgengæld så er jeg helt færdig med biler som G Wagon AMG, hvilket knægten var rigtig glad for at køre.

kepsus
kepsus Oct 29 '18

Nej nu er jeg jo så upolitisk korrekt, at det ikke er for den grønne profil jeg gør det . ( ikke at jeg har noget imod at støtte op om det). men selv en amg gt, har svært ved at være med.... og så er det jo en 2 personer bil, så den bliver svær her.

 

 

mbk
mbk Oct 29 '18

MIn ummidelbare vurdering er også at Tesla er meget billigere i vedligehold end AMG, M-Serie osv., jeg tror på en Tesla kan tage mange flere 0-100 end en ICE der er lige så hurtig.

I forhold til  Passat/Mondeo og lign. tror jeg Model S er lidt dyrere.

PeterE
PeterE Oct 29 '18

Mine erfaringer er 100% at min TMS er markant billigere end enhver af mine tidligere ICE i prisklassen fra Audi A6 og ned til en 100k bil. Dvs indtil skærmen skal skiftes til 21000,- eller lign...det dyreste er stadigvæk afskrivningen.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 29 '18
RobertJ
RobertJ Oct 29 '18

@mbk

hvis du med ro i sindet kan springe 60-80tkm mellem hver service og har skaffet dig en lav rente på lånet er jeg ikke så sikker på om en Passat kan holde udgiftsniveaut under Model S, set fra en km slugers perspektiv.

Model S er tung i faste omkostninger, variable er der kun få af, ICEr har lidt større variable (service / brændstof osv).
Desuden giver staten et godt tilskud til din bil i form af rentefradrag på den ½ million du måske har lånt.

Jeg har lige sat min S'er op imod en af markedets billigste station cars - staldbroderens Renault Megane. Min P85+ har kørt til 2,07kr/km. Megane ved samme driftsprofil vil ha kostet 2,05kr/km, afskrivning taget ud fra et bilbasen eksempel på årgang og km.
 

 

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Oct 29 '18
P85DK
P85DK Oct 29 '18

Klart den billigeste bil jeg har haft hvis vi ser bort fra afskrivninger. Faktisk burde der være en lov der sagde at alle biler hvis grønne ejerafgift alene overstiger prisen for et Eon abonnement + kaskoforsikring af Model S P100D skal tvangssælges og pist væk er alle SUV fra nullerne og frem til 2015 :-)

Sider: 1 2 3 »