Loading...
dk

Tesla danmark's hjemmeside? | Tesla Forum

Reklame
Ice2EV
Ice2EV Nov 4

Hej gutter

Var ved at kigge brugte T's ved Tesla i forskellige europæske lande. Efterfølgende er det kun muligt for mig at komme på Tyskland og US.

Ligegyldigt om jeg søger Danmark, eller ændre DE til DK i adresserne, så kommer jeg enten til en lukket side eller tilbage til tyskland eller US.

Er Tesla DK nede? eller ligger der noget cokie crap på min computer? 

Ice2EV
Ice2EV Nov 4

Til gengæld ved jeg så nu at min ultimate 3'er koster 61000 US. Efter andre regnstykket oplyst på foraet så er det 432kkr plus afgift.

Er så efter mange timers læsning, blevet mindre varm på en 3'er. Jeg er absolut ikke til Navi, bevares det er rart hvis man havner et sted man aldrig har været før. Ellers er det kun til irritation. Elsker at hovedregne på forbrug og distancer. Men heller ikke mere end foden tit får overtaget.

Tænker med de mange skifte jeg foretager på tripcomputer for at se overall, aktuelt etc, så kunne jeg hurtigt blive negativ over begrænsninger til en centerskræm som brugerflade.

Bliver 3'eren så forsinket at EQC kommer i spil, så er det ikke umuligt at jeg vælger kendt samlekvalitet og brugerflade fremfor halvfærdige løsninger på Beta niveau, med diverse "Microsoft agtige" genstarter. "Din vogn/radio har lavet en ulovlig handling og skal genstartes for måske at virke". Det vil til gengæld pisse konen af. Når man sætter sig ind, skal den virke uden diverse dikkedarer.

Alligevel fandt jeg en S75D fully loaded i tyskerland, med begrænset km til 532 kkr før forhandling om pris og før afgift. Afgift er jeg ikke klog nok til at regne på. Men gætter eftersom en tilsvarende dk vogn fra ny koster 146 kkr i afgift, så må det være væsenligt lavere på en importeret 1 år og 11 måneder gammel slæde.

En Dk vogn der var samme alder ville sikkert koste lidt mere hos Tesla, men idet der ikke er et officelt marked, så er det uoverskueligt hvad den reelle værdi er. Vurdere dog at 150-170 kkr i forskel til de demo vogne Tesla DK havde holdende er en fornuftig besparelse på måske 1-1,5 år.

Jeg sidder stadig med uforløst kontrakt forhandling til efter nytår, og derfor er jeg ikke sprunget noget sted endnu. Min egen lille usle 2010 Citroen C3 med 90 kkm på tælleren, gør også alt rigeligt det der reelt er behov for.

mbk
mbk Nov 4

Tjek værktøjet ev-cpo.com

Det scraper de forskellige Tesla hjemmesider og giver en mode at sortere i udstyr etc. Vær dog opmærksom på at du skal bruge en mellemmand for at handle hos andre landes Tesla butikker.

Ice2EV
Ice2EV Nov 4

Tks @Nostromo, det virker igen. 

Same @mbk. Hvis der var kliktæller på TS'ere på bilbasen, så har jeg nok 30% af dem de sidste par år.

Kigger ev-cpo.com manana, med mindre jeg bliver voldsomt arbejdsramt. Der er en fare over middag i morgen.... ;-))

Reklame