Så er jeg også endelig kommet på 1.65.15, hvad angår opladning er der ikke ændret noget her, den siger 345 km typical range ved 90% opladning, hvor den oprindeligt i marts sagde 364, så der er røget ca. 19-20 km af tælleren på de 6 måneder jeg har haft bilen. Det er "måske" ved Typical ca. 4% af batteriet der er forsvundet ud i ingenting. Grunden til at jeg skriver "måske" er at forskellige software versioner i gennem de seneste 6 måneder kan have indvirket på hvordan beregningen af range foretages.Men faktum er at Kaj kører længere i sin bil end jeg gør i min, så han må helt klart have et langt større batteri end jeg har ;-)
Jeg havde nu egentlig håbet på lidt bedre HTML5 understøttelse i browseren end der reelt er i bilen nu, det er ikke så meget video-delen der er mere de andre funktioner jeg godt kunne have brugt, jeg er ikke helt sikker på jeg kan få Citrix eller VMware Horizon til at fungere med den nuværende browsers HTML5 understøttelse, det ser ikke ud til at man på html5test.com får en bedre score på 6.0 end man gjorde på 5.9.
Kalenderfunktionen, kan jeg som kørende konsulent godt se det fornuftige i, nu skal jeg så blot have uddannet vores konsulentcenter til at skrive de korrekte adresser på kunderne ind i aftalen, så skal det nok blive godt.
Var dog nød til at genstarte i eftermiddags igen da bilen mistede forbindelsen til omverdenen, selv om den i GSM/3G bjælken sagde fuldt signal, så kom der ikke noget i gennem, en genstart afhjalp dette. Lidt irriterende, men jeg er vidst ved at have affundet mig med at der må ligge en Windows Vista som bagvedliggende styresystem med en Linux GUI i bilen..
Ret lækkert med automatisk hæve sænke ud fra GPS, så behøver jeg ikke længere selv at huske og hæve bilen hver gang jeg skal køre ned af vejen til svigerforældrene.
Også rart med push beskeder direkte til telefonen når der sker noget med f.eks. opladning, det har jeg manglet lidt i VisibleTesla, jo man har kunnet sende en mail, men det andet er lidt noget andet.
All in all vurdering, ja det er en nogenlunde opdatering, men Tesla selv havde hypet og udskudt netop denne opdatering til noget de ikke rigtig kunne levere alligevel, så jeg synes jeg sidder lidt tilbage med følelsen af om dette virkelige var en opdatering der burde forårsage en 6-7 måneders forsinkelse?
/Martin