Loading...
dk

Audi e-Tron på danmarksturne | Tesla Forum

jramskov
jramskov Dec 19 '18
Citat fra P85DK

Knapper og skærme er helt klart en smagssag, men kvaliteten på sæderne er så ufatteligt langt foran at man kun kan tænke at sæder er Tesla r*v ligeglade med.

Synes personligt at sæderne i Model 3 virkede ganske fornuftige, men nu kører jeg også i en Ford C-Max, ikke en stor Audi :)

Nostromo
Nostromo Dec 19 '18
@P85dk, nu ved jeg ikke hvordan de 400km er målt men så meget er det vel heller ikke efter.

Syntes iøvrigt at deres virtuelle sidespejle osv viser de udvikler i fin stil, hvor meget reelt nyt er Tesla kommet med? Igen jeg klager ikke men syntes bare det er vigtigt der er flere på markedet og forspringet ser ikke så håbløst stort ud mere så der kun som før var et åbenlyst valg for os.
P85DK
P85DK Dec 19 '18

Ja smag og behag :-) for mig er de som en grim amerikansk lænestol, alt for bløde og brede, og helt til hest at sætte de samme sæder i Performance versionen. Og vil egentlig hellere have mulighed for at valge et fedt stof end det kunstlæder de har valgt. Det føles forkert - der er lidt vegetar burger over det.

@Nostromo - jo Audi og Jaguar er markant bagefter med hvor effektive de er, specielt på motorvej. Selv BMW i3 klarer sig pænt dårligt. Model 3 er langt fremme på den parameter.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 19 '18
Nostromo
Nostromo Dec 19 '18
400km er da ikke langt bagefter eller har du andre tal der viser noget andet?<br />
Jeg er pænt ligeglad om jeg kan køre 200 eller 225 på den tyske motorvej :)
Og det ændre jo stadig ikke at de kan lade 80% ved overlegen hastighed i forhold til Tesla som jo burde være langt foran. Så er ikke helt enig med dig.
Forummets indlæg er redigeret af Nostromo Dec 19 '18
lauz
lauz Dec 19 '18
Tjek nu lige hvordan de 400 km er opgivet. WLTP

Og den overlegne ladehastighed... spin-maskinen kører på fuld drøn. Laderne kan teoretisk set give den drømmeperformance aviserne skriver om. Men kan bilernes batterier tage den høje spænding? Det er så en helt anden historie.

Erfaringerne fra iPace har ikke været gode. Ekstrem ringe effeviens og dermed rækkevidde. Den så også godt ud på papiret.

Så lad os nu se dem teste dem andre steder end Dubai, så vi kan få reelle tal på bordet. Lur mig om vi ikke ender med at se at Audi har entreret med 2013 teknologi. Og den skal konkurrerer med en genopfrisket model S/X med ny driveline og batteri om et par år.
Nostromo
Nostromo Dec 19 '18
@lauz, pas nu på ikke at være for farvet. Teslas produktion har jo heller ikke ligefrem kørt på skinner og problemer med batterier er der jo også. Nedsat ladetid i andet indlæg, nedsat effekt på p modeller osv osv. Alt dette er stille og roligt accepteret og det vil det også når konkurrenter kommer på banen. Klar vi forsvarer vores kære biler men lad os ikke være blåøjet over andre kommer med noget udvikling hvor Tesla er gået i stå.
PeterE
PeterE Dec 20 '18

All you need is...

...flere el-biler på vejene

...bedre rækkevidde

...og kortere ladetid 

Man kan sagtens være glad for sin Model S/X (eller Roadster), eller glæde sig til sin Model 3 - og samtidig synes at i-Pace og e-Tron faktisk er meget dejlige biler :)

God jul folkens!

Nostromo
Nostromo Dec 20 '18
@PeterE, +1
lauz
lauz Dec 21 '18
@nostromo

Læs det ikke som et forsvar for Tesla. Men en enorm ærgelse over at man nu går ud og oversælger el-biler til hr og fru Danmark.

Læser man en anmeldelse som f.eks. denne:

https://jyllands-posten.dk/...nitlige-raekkevidde/

Så vil det får mange til at fravælge el-bilerne pga oplevet elendig rækkevidde.

VAG etc har snakket og snakket i mange år. Nu sker der omsider lidt (hvilket er positivt), men emissions-skandalen burde have fået dem til at æde lidt humble-pie.

Mindre salgs-gas og mere teknologi, tak.

Minder mig for meget om dengang Nokia løste truslen fra Apple/Android ved at omdøbe alle deres telefoner til “smartphones”. Problem solved.... De var nummer 1 i salgsstatistikken igen. indtil forbrugerne fik en i hånden. Resten er historie.
Sider: « 1 2 3