Loading...
dk

Whispbar Tagbøljer og fastgørelse af tagboks!? | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Dec 13 '18

Jeg har netop fået fingrene i et sæt tagbøjler til Teslaen (Whispbar), men har en udfordring, da U-beslagene til tagboksen ikke passer til de meget brede bøjler, og jeg kan derfor ikke sætte boksen fast til bøjlerne. Jeg kan se at Whispbar bruger et lidt specielt system når man skal fastgøre boksen til bøjlerne, og vil høre om der er nogle herinde, der  havde løst den problemstilling - eller lå inde med sådan et sæt og var interesseret i at leje det ud til mig over julen (19.12. - 28.12)

Mack
Mack Dec 14 '18

Du kan købe u-bøjler i mange forskellige længder til samme system, så bare i gang med google :- )

ODE90D
ODE90D Dec 14 '18
@Mack: Jeg synes nu jeg har søgt meget, men mine Google evner er tilsyneladende utilstrækkelige. Jeg kan ihvertfald ikke finde nogle u-bøjler til en Thuleboks som er brede nok. Tagbøjlerne er 83 mm brede, og den anden mulighed er at bruge den rende, der er i tagbøjlen beregnet til en t-bolt. Men den er lavet så “foden” der skal ned i renden skal være smallere på den ene led for at man kan få den ned . Kan se i Whispbar videoer at der er en stor “dims” der drejer og låser en t-bolt nede i bøjlen, men det er næppe en jeg kan have i hånden på onsdag, hvis jeg skulle være så heldig at finde den.<br /><br />
Men hvis du har et forslag til hvor jeg skal lede eller hvordan er jeg meget taknemmelig :)<br />
<br />
Det drejer sig om disse tagbøjler http://www.whispbar.com/product/flush-bar/
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D Dec 14 '18
ODE90D
ODE90D Dec 14 '18
Tusind tak for jeres tips. Jeg tror jeg vi starte med Roberts forslag, og lade U bøjlen være nødløsningen. Tror dog der er behov for en bredere bøjle end den Mack har fundet frem (medmindre hullerne i boksen passer perfekt ift tagbøjlernes position), men det må også kunne fås
PeterE
PeterE Dec 14 '18

Ring til Safehagen ( https://www.safehagen.com/ ) - de er virkelig hjælpsomme, og har styr på deres tagbøjler.