Loading...
dk

Kone bil | Tesla Forum

MOS
MOS Jan 27 '19
Citat fra mbk

(...) og så ser det ud til at man lidt nemt får vand i bagage rummet.

Hvor har du det fra? Så vidt jeg har set, så har den en udmærket gummiliste og en rende hele vejen rundt om bagagerumsåbningen, så evt. vand løber udenom og ned.

Ice2EV
Ice2EV Jan 27 '19

NEJ Ice2ev har desværre endnu ikke benyttet hverken sin reservation eller købt anden vogn. Har været på havet idag.

Vi overvejer spansk hacienda først, tager ned og kigger 15-20 enheder om 14 dage. Afhængig af hvilket prisleje, hvis overhovedet, så må jeg beslutte mig for TM3 eller andet. Problemet er jeg kører kun 800 km om måneden, og min lille C3 gør så rigeligt det jeg reelt har behov for. Bliver det til hacienda, så må jeg nok lige spare et par måneder eller 6.

Ville gerne have haft justerbar elbagklap, fruen er ikke så høj. Varme i rat, men kan godt se det måske ikke er så vigtigt, når man kan bede vogne om at varme op på app'en. 

Interessant betragtning om EAP 3.0

OG så er jeg lidt fesen ved nul rustgarati på en vogn der er dyppet i salt 1/3 af året.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 27 '19
mbk
mbk Jan 27 '19

@MOS 

Der er en del videoer med det, problemet er vist at vandet på bagklappen bliver loftet op og render så med høj fart ned og henover gummilisten. Listen hjælper men tager ikke det hele når der der er knald på. En Tesla ansat i USA fortalte at de havde en Model 3 hvor bagklappen ikke var lukket helt og der havde den stået og samlet vand i bagagerummet så de måtte pille polstring ud og tømme den for vand. Det lød somom det var rimelig meget vand den havde taget ind, men måske lidt svært at anskue uden at have set det. De har vist også redesignet og eftermonteret ny gummiliste på de første biler. Min egen hatchback kan nu også dryppe vand ind i bagagerummet hvis det bliver åbnet i regnvejr, ikke noget vildt. Nogle gange er det somom at bare fordi det er en Tesla så bliver alting til et problem, selv noget der er kendt fra alle andre biler. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 27 '19
jramskov
jramskov Jan 27 '19
Citat fra MOS
Citat fra mbk

(...) og så ser det ud til at man lidt nemt får vand i bagage rummet.

Hvor har du det fra? Så vidt jeg har set, så har den en udmærket gummiliste og en rende hele vejen rundt om bagagerumsåbningen, så evt. vand løber udenom og ned.

https://youtu.be/hCv_Ha0oWjE 

mbk
mbk Jan 27 '19

@jramskov 

Ja, det ser ikke super ud. Jeg synes han åbner den hurtigt og højt, det må man selvfølgelig godt, men jeg tror det overdriver problemet lidt, hvis man selv åbner lidt langsommere, tror jeg det reducerer mængden af vand. Når først klappen er oppe og der ikke drypper vand fra bagklappen tror jeg godt at gummilisten kan tage alt vandet der rammer ruden. 

mbk
mbk Jan 27 '19

Her ser det ud til at bagklappen ikke har en dråbe vand, så det er nok også for optimistisk

https://youtu.be/RytwKuBAIuM

jramskov
jramskov Jan 28 '19

Mit gæt er at det er til at leve med, at man hurtigt lærer at åbne den lidt langsomt i de tilfælde.

P85DK
P85DK Jan 28 '19

@jramskov - ja, der er sikkert en masse work-arounds som kan afhjælpe det dårlige design, men det er sikkert ikke noget ungerne, konen eller andre du har med i bilen ved eller tænker over. Det er jo i bund og grund bare et tåbeligt design :-)

jramskov
jramskov Jan 28 '19

@P85DK: Det har du nok ret i, uden at jeg skal forsøge at komme med en bedre løsning. Ingen biler er perfekte, spørgsmålet er hvor stort et problem dette reelt er. Jeg tror ikke det er noget vi kommer til at døje voldsomt med.

mbk
mbk Jan 28 '19

@jramskov, @P85DK

Jeg tror heller ikke det bliver det store issue, men lad os se, det er svært at forudse hvilke ting der irriterer en ved en bil.

Umiddelbart er jeg mere bekymret for en bulet kølerhjelm grundet at en har smækket den for hårdt.

Sider: « 1 2