Loading...
dk

Parkeringsbremsen igen, igen | Tesla Forum

chrand750
chrand750 Jun 29

Hej

Jeg har oplevet en meget høj (og desværre periodisk) lyd fra venstre P-bremse. Har kørt på et Bosch-værksted i Aalborg området, da jeg bor Nord for Aalborg og der er simpelthen for langt til Århus hver gang jeg har et issue. De kan kun konstatere at lyden er lige høj i begge sider!! Nå, men de tilbyder at skifte hele caliberen, da motor ikke kan købes seperat. Pris 3295 DKK + moms og montering = mellem 5-6000 DDK. Kun for den ene side!

Gode råd? Skal jeg følge vejledningen her og afmontere motoren, rense og smøre? Jeg er bange for at jeg får adskilt motoren og alle tandhjulene falder ud!! Det skete engang for mig på en MC gearkasse - tod et par uger at få samlet!

PeterE
PeterE Jun 29

Hvis det er den separate p-bremse fra de tidligere S-modeller, så ville jeg besøge nogen der havde prøvet det før - dvs Tesla, Hinnerup Auto eller Autoskadestuen i Vejle. Selvom du skal køre lidt. Det bør ikke koste meget over 4000,- per side for udskiftning og vistnok omkring 2000,- per side hvis de kan renoveres. Som jeg husker det, men hæng mig ikke op på det. 

Og uanset du vil finde velmenende folk herinde, som påstår at det er en software fejl, så sker det at den der p-bremse blokerer og blokerer helt. Jeg stod forrige jul med en stendød bil, og blev til sidst kørt på værksted på ladet af en Falck-bil...

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 29
webercarbmann
webercarbmann Jun 29
Citat fra chrand750

Hej

Jeg har oplevet en meget høj (og desværre periodisk) lyd fra venstre P-bremse. Har kørt på et Bosch-værksted i Aalborg området, da jeg bor Nord for Aalborg og der er simpelthen for langt til Århus hver gang jeg har et issue. De kan kun konstatere at lyden er lige høj i begge sider!! Nå, men de tilbyder at skifte hele caliberen, da motor ikke kan købes seperat. Pris 3295 DKK + moms og montering = mellem 5-6000 DDK. Kun for den ene side!

Gode råd? Skal jeg følge vejledningen her og afmontere motoren, rense og smøre? Jeg er bange for at jeg får adskilt motoren og alle tandhjulene falder ud!! Det skete engang for mig på en MC gearkasse - tod et par uger at få samlet!

Hvis du ikke har for mange tommelfingre og har mod på det, er det til at se på selv. Studer Youtube mm. inden du går igang.  Reduktionsgearet er ikke så kompliceret. Jeg fiksede min ved brug af bremserens og fedt fra Biiltema. Hvis du bare vil have det lavet, skal du køre til Hinnerup Auto der med stor sandsynelighed kan renovere dine gear/calibre. Glem værksteder der ikke er normalt laver Teslaer. 

lauz
lauz Jun 29

Bestil 2 brugte fra Californien. De er nemme at skifte. Så kan du renovere de 2 gamle i ro og mag. Jeg har tidligere købt fra ham her:

https://www.ebay.com/itm/283918955289

Pins og klodser ser fine ud på billedet.

RobertJ
RobertJ Jun 30

Husk du skal have tætning på plads hvis du har skilt motoren fra kaliberen, ellers trænger der nok vand ind og så du lige langt. Ville i alle tilfælde vælge Hinnerup, de har masser erfaring på P-bremsen og er gode på garanti vilkårene hvis der opstår noget igen.

- R

chrand750
chrand750 Jun 30

Tætninger? Tænker du O-ringer der forsegler motoren? Jeg vil forsøge mig i aften. Håber på at O-ringen holder ellers må jeg ud og skaffe en ny et sted - må kunne skaffe en der passer på et autoværksted.

Jeg overvejer at køre til Hinnerup, men det bliver straks en udfordring når værkstedet ligger 1,5 times/125 KMs kørsel væk. Især problemet med at komme hjem igen:-) Så jeg forsøger selv i første omgang

DeaconWP
DeaconWP Jul 1

Citat fra chrand750

Tætninger? Tænker du O-ringer der forsegler motoren? Jeg vil forsøge mig i aften. Håber på at O-ringen holder ellers må jeg ud og skaffe en ny et sted - må kunne skaffe en der passer på et autoværksted.

Jeg overvejer at køre til Hinnerup, men det bliver straks en udfordring når værkstedet ligger 1,5 times/125 KMs kørsel væk. Især problemet med at komme hjem igen:-) Så jeg forsøger selv i første omgang

Du kan også blot komme på kursus her hos mig. Jeg kan godt vise dig, hvordan det gøres. Det koster kun 500 kroner at have mig til at vise dig, hvordan du gør på den ene, og så gør du bare det samme på den anden.

Er der flere samtidigt på kursus, så falder styk prisen.

Jeg bor i Rødkærsbro, 8840 Midtjylland.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 1
Noogi
Noogi Jul 2

Er der noget man kan gøre for at vedligeholde p-bremsen udover at skille den helt ad? 

Jeg renser og smører de normale bremser årligt men har aldrig rodet med p-bremsen. Giver det mening at smøre glidepinde eller er det altid kaliber og gear der fejler?

DeaconWP
DeaconWP Jul 3

Det gir rigtig meget mening at rense og smøre glidepinde i p bremse kaliberen også. 

De ruster op, og bliver tykkere, og så kører den bevægelige klods dårligere. Og de pinde kan ruste fast i kaliberen, så de ikke kan pilles af igen. Så skal der saves og bores, mens kaliberen er pillet af bilen. Og nye pinde til, som koster under 100 kroner for et sæt til to kalibre.

Så adskil og rens p remse delen samtidigt med dine drifts bremser.

Noogi
Noogi Jul 3

@DeaconWP  Takker. Er det ikke bare at klodse bilen op, sætte den i tow mode og banke pindene ud. Eller noget særligt man skal være obs på?

Sider: « 1 2 3