Har tidligere kørt på ferie sydpå i ICE auto. Efter min mening er der kæmpe forskel på især (nord) Italien og (syd) Spanien, selvom det med et hurtigt kig på kortet ser nogenlunde ens ud.
Har bla. kørt til Siena i Toscana og synes egentlig ikke at det var så galt, selvom det er et stykke nede af støvleskaftet! 2 dages tur, med en overnatning i Tyskland, lang tur, men gik ok.
Derfor blev vi et år enige om at køre til Spanien, ca. 1 time syd for Barcelona, det var jo ikke så meget længere...... Det skal så allerførst siges at vi kom lidt "sidelæns" afsted, hvilket næppe hjalp. Kørte en dag før planlagt, fordi vi pludselig kiggede på hinanden og tænkte hvad dasker vi egentlig rundt og venter på? Hvorfor ikke bare pakke og køre nu... Så kom først afsted om eftermiddagen og med noget ferietrafik etc. endte vi med at overnatte i kanten af Frankfurt fra omkring/lidt efter midnat.
Sove relativ få timer, op igen og så gik hele den næste dag faktisk med at køre igennem Frankrig, en del trafik og et lidt langt stop ved aftensmaden, betød at vi først var ved den spanske grænse omkring kl 01 (så kunne have kørt videre og været på destinationen meget tidligt om morgenen). Sov istedet i Girona (hyggelig mindre by i øvrigt) og kørte de sidste timer dagen efter.
Hjemturen tror jeg at jeg har fortrængt. Lovede i hvert fald mig selv, at køretur til Spanien ikke kom til at gentage sig....
Der er vel 4-500 km længere til din destination... Autopiloten hjælper selvfølgelig på sagen, men jeg gjorde det ikke, medmindre jeg var tvunget....