Jeg har prøvet at få skiftet et panoramatag efter et stenslag. På det tidspunkt dækkede min IDA forsikring stenslag. Mener svagt at erindre værkstedet tog ca 16.000kr for det. Til gengæld sagde værkstedet at de over en lang årrække kun havde set min bil med stenslag i panoramataget, og ellers kun et enkelt andet panoramatag, der havde fået en port i hovedet...
Tror det er i hvert faldt alle Tryg og Tryg gruppeforsikringsselskaber (IDA, FDM m. fl.) der ikke længere dækker panoramatag som glasskade/friskade, netop fordi det typisk er dyre skader.
På positiv siden er Model 3 panoramataget relativt lille, og dermed ikke helt så udsat, og jeg har set et enkelt sted at en udskiftning alt inklusive kostede ca 1100 USD, så mon ikke det i Danmark er omkring 8000-10000kr?
Tidlige Model 3’er led forresten af stressskader i panoramataget, der ser ud til at være blevet dækket under garantien, så skulle det blive aktuelt er det nok værd at undersøge om det rent faktisk var et stenslag og om Tesla dækker det.