Ja, det er skidt og at on-board laderen er på 6,6 kW, så det i bedste fald tager 7,5 time at lade fuldt op derhjemme.
1-faset opladning er i praksis oftest 3,7 kW, da det ellers kræver en speciel ladeboks, som også har sine ulemper. 3-faset opladning burde være standard til det europæiske marked.
Når det er sagt, så kan jeg ikke se, at det skulle være noget problem med en opladningstid på 7,5 timer. Det er nok de færreste biler, som ikke står parkeret hjemme i mindst 7,5 timer om natten. Skulle dette rent undtagelsesvist ikke være tilfældet, så kan man den sjældne gang nok nøjes med lidt mindre opladning, eftersom de færreste kommer hjem med et helt tømt batteri og har brug for en helt fuld opladning. Skulle det alligevel knibe, kan man jo altid køre forbi en hurtiglader på dagens tur. Behovet vil i praksis nok være ret sjældent.
Jeg kunne sikkert sagtens nøjes med 3,7 kW opladning derhjemme, selvom 11 kW er en rar ting at have. Faktisk havde jeg de første par måneder ingen ordentlig opladningsmulighed derhjemme til min Tesla, udover en forlængerledning hængende ud ad soveværelsesvinduet, hvor jeg ladede med 10 A. Det fungerede... dog var der altid pivkoldt i soveværelset(!)