Loading...
dk

Design | Tesla Forum

MOS
MOS Jan 10

Hvad er der nu galt med bagageklappen på Model 3? Hvordan adskiller den sig negativt fra andre sedaner?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 10
mbk
mbk Jan 10

I forhold til andre sedan synes jeg det Model 3 åbner højt op, har ikke kuffert knusere og hullet er rimeligt, nok lidt større end standard. Ville jeg foretrække hatchback, jada, men Sedan er som regel mere støjsvag og man kan ofte stable helt til loft med tunge ting uden frygt for at det ryger over sæderne. 

MOS
MOS Jan 10

Jeg spørger lige igen: Hvad er der GALT med bagageklappen på Model 3? Hvordan adskiller den sig NEGATIVT fra andre sedaner?

mbk
mbk Jan 10
Quote from MOS

Jeg spørger lige igen: Hvad er der GALT med bagageklappen på Model 3? Hvordan adskiller den sig NEGATIVT fra andre sedaner?

De gør den ikke, de brokker sig bare over at det er en sedan. 

MOS
MOS Jan 10
Citat fra mbk
Quote from MOS

De gør den ikke, de brokker sig bare over at det er en sedan. 

Jeez, det svarer vel til at brokke sig over, at en hatchback ikke har samme loftshøjde som en minibus. <facepalm>

Hvis man ikke kan lide en sedan, så køb dog en hatchback. Og hvis man ikke kan lide en hatchback, så køb en minibus.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 10
P85DK
P85DK Jan 10

Jeg tror pointen er at det er hatchback design og sedan åbning. Man har valgt et design hvor man ikke drager nytte af fordelen ved designet ...

PeterE
PeterE Jan 11
Citat fra Ice2EV

Spændende blad. 

Men undre mig over model 3 artikel........ Der er nogen ting som aldrig var gået i en anden bil?? Men det bliver aldrig uddybet hvad han mener...... 

Tænker centerskærm, og manglende knapper til hverdagsting. Men kan jo kun gætte.

Så nævner man W/km for alle andre elbiler end model 3. eks 143 w/km for Kona.....

Enig, bladet er faktisk godt nok - og får mig til at overveje om jeg skal beholde min e-tron reservation eller slippe den igen. Den ene 'fejl' han nævner ved Model 3, som jeg læser det, er at fx speedometeret ikke sidder over/bag rattet i et head-up display men lidt skævt i hjørnet af centerskærmen. Det er jeg faktisk lidt enig i.

Kejseren
Kejseren Jan 11
Lidt off-topic, men synes faktisk den nye e-niro fra Kia er ret fed. Foretrækker klart den frem for Leaf eller Kona. Hvis ikke Mid Range kommer til DK, og jeg skulle bruge en elbil i år, ville Niro'en være en god mulighed
PeterE
PeterE Jan 11
Og frisk fra trykken, I har nok hørt det, så er prisen på e-tron nu sat (ned) til 799.995,- for basismodellen.
mbk
mbk Jan 11

@PeterE

Nu er jeg ikke interesseret i en Audi, men den prisreduktion hjælper da helt sikkert på at få den solgt. Jeg har ikke fundet det på Audi's hjemmeside, men har læst at den kommer med adaptiv fartpilot og lane assist standard, og med mulighed for træk på op til 1700kg.

Samtidig med at 75kWh versionen af S/X udgår, bliver e-Tron lige noget mere attraktiv hvis man leder efter en ny elbil og Model 3 er for lille.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 11
mbk
mbk Jan 11

Ser ud til at MSRP i USA er 74.800USD + 995USD leverings fee, det får jeg til en dansk pris på 720.000DKR incl afgift på 44.000DKR.

Måske de danske priser ikke helt er nået bunden endnu, det burde da være billigere at køre den til Danmark end til USA.

Sider: « 1 2