Loading...
dk

Parkering med Summon? | Tesla Forum

hilli
hilli Jan 10

Heps

Mens familien venter på M3, er vi gået i gang med at etablere parkering på egen matrikel. Indtil nu har parkering foregået på vejen, på den anden side af et offentligt fortorv, så vi tænkte ift opladning osv, at det ville være bedst at få den under tag.

Det jeg så godt kunne tænke mig at vide, er om det kan lade sig gøre at forbedre belægningen ift at bilen parkerer selv (Eller ift selv at bakke den ind) med Summon. Den normale belægning foran huset er herregårdssten, men givet vægten, at lægge 50x50cm fliser som kørespor.

Og hvordan fortæller man det hvad der er foran huset ift at summon den frem når man skal afsted?

P85DK
P85DK Jan 10

Model 3 vejer mellem ca. 1.700 kg - 1.850 kg for en Performance, en 2018 BMW 340 vejer ca. 1.750 kg.

Generelt så skal du op i 8cm tykkelse i 50x50cm fliser når du taler køre belægning, men ligeså vigtigt er din mængde af stabilgrus etc. Vi har både perlesten og fliser i borgmestermønster. Perlestene synker lidt der hvor bilen står, men det er bare at fylde lidt på en gang hver 3. md så er alt som nyt. Fliserne er sunket ca. 1cm der hvor vi kører selvom der er lagt godt med grus og stabilgrus under.

Det er har ingen betydning i forhold til summon hvad du vælger.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 10
Kiefer
Kiefer Jan 10

Nej, ved Summen skal du selv stå ved siden af bilen, eller rettere bilen skal kunne se nøglen før den vil køre enten frem og tilbage. Du kan ikke bare bede den om at køre frem ved tryk på en knap, du skal holde frem eller tilbage nede.

Jeg bruger det de steder hvor der er for smalt til at jeg synes jeg kan få døren op når jeg er inde i parkeringsbåsen, eller hvis ham der er kommet senere end mig har valgt at holde så tæt på at der er risiko for at jeg rammer hans bil med min sidedør. Så er det nemt lige at få bilen til selv at køre ud.

/Martin

PeterE
PeterE Jan 10

Belægningen er vist ligeglad hvem der gøre raketten :) 

Spøg til side, @hilli, jeg har parkeret min TMS som vel er ca 500 kgs tungere på mine herregårdssten de sidste tre år nu - og den er lidt kørestriber, forstået på den måde at jeg ganske svagt kan se det på belægningen men ikke meget. Det handler mere om underlag end om belægningen.