Ja, Tesla kan jo se, hvis der er nogen, der bruger SuC som hjemmelader, så det behøver andre heldigvis ikke bekymre sig så meget over.
Jeg tror ikke engang, Tesla bekymrer sig over det. Jeg har eksplicit fået at vide, at gratis SuC, der fulgte med bilen, gælder ubegrænset, så det er altså OK at bruge det som "hjemmeladning". Om det så er hensigtsmæssigt, når der er travlhed på SuC er en helt anden sag. Der mener jeg klart, man bør vise hensyn til dem, der er på langfart. Det har jeg i hvert fald gjort de gange, jeg har "hjemmeladet" på SuC og der har været fyldt mere end halvt op med biler på standerne.
I øvrigt er det ikke specielt unormal opførsel at benytte sig meget af gratis opladning, når man nu har betalt up-front for det over bilprisen, der var ca. 50% højere end model 3 i dag. For nogle år siden til Black Friday blev benzinen sat ned til 5 kr./literen på en tank på Roskildevejen. Efter få timer måtte politiet bede tankstationen hæve prisen igen, da køen spærrede vejen. Forestil jer lige, hvor meget folk ikke var gået amok, hvis det havde været helt gratis :)
Mit indtryk er, at der er del sælgere eller andre kontorfolk, der sidder og arbejder i bilen med laptop eller tlf., mens den lader gratis. Det giver vel god mening.
Dit eksempel med benzin til 5 kr/L er dog et markant bedre tilbud end gratis SuC, så jeg kan godt forstå folk, der vil stå i kø for at spare måske 300 kr. på en tankfuld benzin. Til sammenligning er gratis SuC i underkanten af 100 kr. værd for en fuld opladning, forudsat man har afgiftsrefusion hjemme. Eller slet intet værd, hvis man har et flatrate abonnement. Men der er også noget psykologisk over det. Så snart noget er "gratis", som normalt ikke er det, så skal det saftsuseme også udnyttes! Jeg ved ikke, om det er en speciel dansk kultur, men det er et faktum, at mange tænker på den måde - også selvom det ikke giver ret meget mening ud fra en rationel betragtning om timer/sparet kr.