Loading...
dk

Manglen tekst på skærm | Tesla Forum

TT_Tesla
TT_Tesla Feb 8 '19

Jeg har over de sidte par uger oplevet at den store skærm opfører sig mærkeligt.

Først bemærkede jeg, at visse bogstaver manglede i ord forskellige steder, og lavede derfor en reset - som afhjalp problemet (på det tidspunkt).
Men nu er det hele ord som mangler (se billede), og til tider er der også flimmer på skærmen.
Er der andre, der har oplevet dette?

P85DK
P85DK Feb 8 '19

Jep - reset afhjælper problemet.

TT_Tesla
TT_Tesla Feb 8 '19

Har nu hørt tilbage fra Tesla, de angiver det som en firmware fejl, som skulle blive afhjulpet i version 2018.50.
De fortæller også, at der er problemer med Spotify og browser, men nævner ikke noget om de telefonproblemer, som er omtalt i en anden tråd (og som vi desværre også oplever).

Reboot angives til at være det eneste der (pt) hjælper - kommer til at tænke på tidligere versioner af Windows :-)

Det er bekymrende at der ikke udføres en bedre test, før en firmware udsendes, og man kan derfor godt forstå at der også opstår bekymring om evt. sikkerhedsproblemer ifm firmware opdateringer.

Vh Tim

Forummets indlæg er redigeret af TT_Tesla Feb 8 '19
TorbenS
TorbenS Feb 8 '19

Jeg har samme problem, så jeg håber ver. 2018.50 hjælper.

Frygtede at skærmen var ved at stå af..

KS
KS Feb 8 '19
Hehe, jeg har lige fået skiftet 2 gange skærm - helt samme problem, og kan nu konstatere at det er en bug i Spotify appen der forårsager fejlen. Der er nogle karakterer den kløjs i når den læser xml filen der indeholder playlisten.

Fandt ud af det sammen med Tesla, da jeg lavede en factory reset af bilen virkede alt. Når først jeg loggede på med Tesla Account til Spotify crashede skidtet. Resatte igen, og brugte min egen Spotify - virkede.

Så for at se om det kunne genskabes loggede jeg at min egen Spotify, og på med teSla kontoen, og problemerne kom tilbage. Resatte og kører nu på min egen Spotify - men det virker.

Så nu vil jeg gå ud og bede om refundering af regning på udskiftning af skærm :-)
P85DK
P85DK Feb 9 '19

@KS - du burde lige hjælpe Kiefer med tilsvarende fejlfinding da de jo også er ivrige for at skifte hans skærm selvom det er tydeligt at det er en SW fejl

Hvor er det talentløst at de skifter skærm pga de symptomer

Kiefer
Kiefer Feb 9 '19

Min fejl er ikke helt den samme. Her mister MCU forbindelsen til navigation hver gang der sker en softwareopdatering. Derfor jeg stadig er på v8. Hvilket lyder til at være både godt og skidt. JEg har samme problemer som aner med lyd i telefonen, men Spotify virker fint.

Konen oplever fra gang til gang i sin bil med v9, at lyd i både radio og spotify holder op med at virke, og kun kommer igen efter en genstart.

P85DK
P85DK Feb 9 '19

Jeg ved godt den ikke er den samme, men det var mere det at KS kunne identificere hvad der forudsagede hans fejl som var relevant :-)