Laderen skal lyse selv om den ikke er i brug.
Min lyste ej heller til at starte med men det skyldes at elektrikeren manglede at sætte stikket fra yderpladen, eller hvad den hedder, til inde i laderen. 2 min fix, måske det samme?
Det var netop det der var galt. Nu lyser den fint. Tak for svar.
Hej
Jeg har kraft stik i garagen, er ikke sikker på om det er 16A eller 32A. Har ikke brugt det nogensinde, derfor står der en reol foran stikket.
Men spørgsmålet er: Når tiden kommer og jeg skal have lader monteret, så påtænkte jeg at få den sat i garagen. Men kunne godt tænke mig muligheden for at lade i indkørsel også.
Kan man sætte et stik på væggen, som har forbindelse med indersiden i garagen, som jeg så kan sætte laderens kabel i inde i garagen, og så virker stikket udenfor?
Er det forståeligt det jeg spørger om?
Jess
Men spørgsmålet er: Når tiden kommer og jeg skal have lader monteret, så påtænkte jeg at få den sat i garagen. Men kunne godt tænke mig muligheden for at lade i indkørsel også.
Jeg valgte at få et meget langt kabel i ladeboksen, som kan nå ud til en bil i indkørslen foran garagen. Du kan også lave et kraftstik udenfor som er parallelt forbundet med kraftstikket indenfor - Så kan du lejlighedsvis tilslutte Tesla mobilladeren til det, men hvis du prøver at bruge begge kraftstik samtidig så popper sikringen.
@Bianco
Tanken var bare at jeg helt sikkert ikke gider i længden at trille den i garagen. Men kunne man så få et stik på inder og yderside af garage væggen, således det var samme lader der betjente begge positioner. Selvfølgelig kun 1 bil af gangen.
Er igang med at bygge cykelskur, så jeg kan få hele familiens cykelpark ud af den hellige hal.
Men som sagt jeg tvivler på det bliver fast rutine at trille bilen indendørs. Det har kun sjældent lykkedes de sidste 20 år, så hvorfor skulle rutinen ændre sig, måske de første 2-3 måneder, men så falder man i igen, ligesom slankekure ;-)
Udfordringen er at det er ladeboksen der koster, og den kan der ikke sættes ekstra kabel på. Vil det evt. være muligt at montere ladeboks lige udenfor garagen, således du til dagligt bakker ind i indkørslen, og hvis du kører næsen først ind i garagen så kan kablet også nå der?
Hvis laderen er med et fast monteret kabel, kan du jo i princippet godt klippe det over, sætte en kasse foran laderen og splitte kablet ud i 2 type2 kabler. Du skal jo så bare være opmærksom på, at når du lader med det ene kabel, vil der jo også være strøm i det andet kabel.
Jeg ville nok bare få fat i en ekstra ladeboks og få sat op på den anden side af væggen også. Det er hvad jeg har gjort, to ladebokse i garagen, og er igang med at sætte en tredje op bag mit skur. Så man også kan lade når bilen holder udendørs, eller hvis der skulle ske det, at der kom gæster med elbil.
/Martin
Cool. Det skal jo bare spille. Men fik du en seperat måler på eller hur? Og hvad koster sådan en? Det har jeg ikke. Kunne være interessant at følge forbruget ift hvor meget man kører.Ja jeg fik en MID godkendt bimåler på. Måtte af med 4200,- for 2,5 times arbejde incl. materialer for omkring 1100kr. Andre tilbud har ligget mellem 5000 og 9000kr. Nu er laderen “solgt” til EVSE så jeg kan får refusion for min strøm, hvilket krævede en bimåler.
BTW vildt store forskelle på installation af lader. Jeg havde et bud liggende på 13.000 :-s
@Ice2EV
Jeg ville nok sætte en ladeboks op yderst i garagen, længst ud mod vejen. På den måde kan kablet nå både hvis du kører forlæns ind i garagen og hvis du holder ude foran garagen med bagenden ind mod garagen. Hvis ladeboksen har et langt kabel, kan det måske endda nå, uanset om du parkerer forlæns eller baglæns.